Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å være litt mer sunn i hverdagen, samtidig som jeg vil leve et godt liv og nyte god mat og kose meg på lik linje med alle andre. Jeg tror også dette er det sunneste, sett ut fra et helhetlig synspunkt. Fanatisme i noen retning er ikke "meg".

Ungene bør helst ikke vite at mor "slanker seg". Nå er det deilig vær, og dermed duket for is titt og ofte. Hvilken er det "sunneste" alternativet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorbe og kuleis av frukter. Sans har også en jordbæris i frysedisken, og isbilen selger noen såkalte lettiser.

Skrevet

Her er en oversikt over de aller letteste:

Tutti is (14-pk) 33 kcal

Lettis beger skogsbær 63 kcal

Royal fruits m/Williamspære 65 kcal

Sukkerfri lettis sjokolade 67 kcal

Light-beger 68 kcal

Sukkerfri lettis jordbær 69 kcal

Friskis Appelsin/jordbær (10-pk) 71 kcal

Lollipop 75 kcal

Best-is tvilling 76 kcal

Ananas splitt 80 kcal

Sorbetto Real Fruit Bringebær 81 kcal

Living lite 98 kcal

Sans Røde bær 105 kcal

Lett-is vanilje 105 kcal

Gjest Violsa
Skrevet

sukkerfri saft. som man fryser.. er heeeeelt sunt.

ellers går vanlig saftis greit , eller yogurt is. Men er vel endel kalorier uansett

Gjest Marres
Skrevet

Sans har "lett" is i mange varianter som selges bl.a på REMA. Og den er dritgod. Har bare prøvd vanlijeisen deres, men den falt skikkelig i smak her i huset. Og det var uten "godvilje" for synes ofte lettvarianter ikke smaker så bra.

fei1365380229
Skrevet

Lag smoothie, gjerne med litt youghurt naturell og frys den i slike isbegere - kjempegodt. Du kan bruke frukt og bær du liker.

Skrevet

Sans har "lett" is i mange varianter som selges bl.a på REMA. Og den er dritgod. Har bare prøvd vanlijeisen deres, men den falt skikkelig i smak her i huset. Og det var uten "godvilje" for synes ofte lettvarianter ikke smaker så bra.

Sans Is inneholder jo ganske mye sukker. Syns jeg husker noe sånt som 17 gram per 100 gram is? 17 gram sukker jo iallefall 1.5 spiseskje sukker

Gjest Marres
Skrevet

Sans Is inneholder jo ganske mye sukker. Syns jeg husker noe sånt som 17 gram per 100 gram is? 17 gram sukker jo iallefall 1.5 spiseskje sukker

Husker bare at det var veldig lite kalorier i den. Resten aner jeg ikke. Is kan vel aldri bli sunt, men kalorimessig husker jeg at jeg ble mektig imponert.

Skrevet

Jeg gir datra mi frossent vann på pinne. ;) Hun digger det foreløpig iallefall.

Skrevet

Husker bare at det var veldig lite kalorier i den. Resten aner jeg ikke. Is kan vel aldri bli sunt, men kalorimessig husker jeg at jeg ble mektig imponert.

Det kan helt sikkert hende at det er mindre fett i den. Men de markedsfører den med at den inneholder mye mindre sukker også. Så min gamle mor trodde hun kunne spise Sans is uten å tenke på at hun har sukkersyke. Det førte til et skyhøyt blodsukker. Isen er overraskende god, men merkinga er dårlig syns jeg.

Gjest Marres
Skrevet

Det kan helt sikkert hende at det er mindre fett i den. Men de markedsfører den med at den inneholder mye mindre sukker også. Så min gamle mor trodde hun kunne spise Sans is uten å tenke på at hun har sukkersyke. Det førte til et skyhøyt blodsukker. Isen er overraskende god, men merkinga er dårlig syns jeg.

Ja, mange blir lurt av reklamer om "sunne produkter". Men her var det vel snakk om slaning, og da holder det som regel med kalorier. Er det andre helseforhold ør jo såklart forbrukeren være obs på det. Men merkinga kunne absolutt ha vært bedre, ja.

Gjest Calóni
Skrevet

Jammen det er jo -godt-!

Hilsen Caloni som alltid knasker isbitene i brusglasset til alles irritasjon.

Skrevet

yoghurt-is??

Før fantes det en yoghurt-is med blåbær på, samme isen fantes med appelsin. Den var bare så nydelig. Men den finner jeg ikke lenger. Synd!

Skrevet

Tutti is (14-pk) 33 kcal

Light-beger 68 kcal

Lollipop 75 kcal

Best-is tvilling 76 kcal

Ananas splitt 80 kcal

Living lite 98 kcal

Sans Røde bær 105 kcal

Lett-is vanilje 105 kcal

Tusen takk!

Skrevet

Tutti is (14-pk) 33 kcal

Light-beger 68 kcal

Lollipop 75 kcal

Best-is tvilling 76 kcal

Ananas splitt 80 kcal

Living lite 98 kcal

Sans Røde bær 105 kcal

Lett-is vanilje 105 kcal

Så snill du er som listet opp alt det :)

Skrevet

Hehe den var genial du :)

Skrevet

Ja, mange blir lurt av reklamer om "sunne produkter". Men her var det vel snakk om slaning, og da holder det som regel med kalorier. Er det andre helseforhold ør jo såklart forbrukeren være obs på det. Men merkinga kunne absolutt ha vært bedre, ja.

Et produkt med 17 prosent sukker kan jo ikke være sunt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...