Gå til innhold

Reklamasjon på campingvogn

Anbefalte innlegg

Gjest Hva bør jeg gjøre

Jeg er på vei til å kjøpe en campingvogn og var for å titte en ekstra gang på den i dag da eieren var borte. Tilfeldigvis kom en av naboene innom, og han nevnte at det er en jordingsfeil på vognen. Vedkommende nabo benytter samme strømstolpe og automatsikringen der går hele tiden når den vognen jeg ser på er koblet til. De jeg vurderer å kjøpe av har ikke nevnt dette overholde, heller ikke i annonsen.

Jeg vet verken noe om jordingsfeilsøking eller om reklamasjonsrett ved kjøp av campingvogn. Hva koster det å få en profesjonell til å søke etter feilen(ca)? Hvordan stiller loven seg i forhold til en mangel som dette dersom vognen selges som den er?

Jeg har veldig lyst på den vognen(pga ypperlig plassering).Hva hadde du gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237479-reklamasjon-p%C3%A5-campingvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å finne en jordfeil på ei campingvogn er ingen stor sak. Du kjenner ikke en elektriker da?

Jordfeilen ligger enten i selv ledningsnettet, koblinger eller i et av apparatene.

Så det er ikke stort annet enn å koble ut alle apparatene først, de er det ikke så mange av i ei campingvogn, så settes det på strøm. Er jodfeilen der fortsatt så ligger feilen i ledninger eller koblinger.

Hvis den ikke er der, så kobles inn ett og ett apparat og foretar målinger hver gang til feilen dukker opp.

I utgangspunktet bør ikke dette ta noe særlig mer enn en times tid, hvis feilen ikke ligger jævlig til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...