Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Kjære deg... Jeg ser du får mange negative svar på dine innlegg. Kanskje synes du de positive svarene veier opp, men jeg hadde i alle fall blitt sliten og lei av å forsvare meg så mye som du gjør. Det har kommet mange forslag til andre steder du kan dele tankene dine, blogg blant annet. Disse har du ikke funnet gode nok. Men så mye som du deler med oss her på DOL, på tross av de negative kommentarene, så lurer jeg på hvordan du har det i virkeligheten. Jeg har skjønt at du får psykiatrisk behandling eller har fått. Men har du venner du kan snakke med? Kanskje det hadde vært bedre om du delte noen flere tanker med de og litt færre her, slik at de innleggene du faktisk skriver vil bli godt motatt? Du sier vi bare kan hoppe over innleggene dine, men det er ikke så enkelt. Det er jo tydelig at du ikke har det så lett og da vil man gjerne hjelpe. Et annet forslag er å chatte med mennesker. Det er jo noen som liker innleggene dine, kanskje du kunne ha snakket med de over msn? Da får du direkte respons og kan legge til og trekke fra i det uendelige, i stedet for å svare deg selv mange ganger. Kanskje det hadde vært litt sunnere også? Det føles for meg som om du står på en eller annen barrikade. Nesten hver gang noen føler det ubehagelig at du deler så mye og så ofte, så snakker du om knebling. Så sier du at det er din rett. Kanskje du ikke gjør noe feil i forhold til forumets retningslinjer, men noen ganger så må man justere oppførselen sin i forhold til hvem man har med å gjøre. Jeg poster dette på Åpent i stedet for på meldinger, så kan du si om du er interessert i msn kontakt med noen eller ikke. 0 Siter
Gjest Mener jeg Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes godt at A survivor kan fortsette å poste sine innlegg her akkurat som alle andre, skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem. Kansje du skriver dette bare for å hjelpe, men jeg tror at personen bak survivor-nicket allerede vet om disse alternativene du nevner. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Her følger mitt svar: Jeg har kjempet i motvind i sju år. Det som skjer her på DOL dette siste drøye halvåret er således bare en bit av denne helheten. Ja, jeg er/har vært på andre kanaler også. Både utenfor nettet og på nettet. Jeg veksler mellom ulike type fora, delvis av hensyn til dere som mottar dette. Ja, jeg har venner. Men jeg kan ikke tillate meg å overøse dem med alt jeg skriver til alle tider. Derfor veksler jeg. Noen ganger her, andre ganger der. For øvrig er det slik at Stortinget for fire uker siden bad Regjeringen om å utrede opphevelse av behandlingskriteriet i psykisk helsevernloven. Dette var en meget viktig støtte for meg, for nå har jeg Stortinget bak meg i det videre arbeidet. Så vil utredningsarbeidet vise hva som skjer. Men inntil videre, så har jeg fått et lite pusterom. Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Jeg foreslår at man bruker forumet for å samtale om trådenes tema, og ikke om meg som person. For min egen del er det greit med fokus på meg selv. Men for selve forumets del, tror jeg ikke det er lurt å fortsette denne personfokuseringen på meg. Takk for ditt forslag om msn, men jeg forsøker å redusere min tid på internett. Og i den anledning er ikke msn noe triks i riktig retning. Dessuten er det slik at jeg nå gjennom Stortingets beslutning, fremover vil ha mer behov for enighet enn omkring kun det å lytte på mitt syn på tvangsbruk i psykiatrien. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Jeg synes godt at A survivor kan fortsette å poste sine innlegg her akkurat som alle andre, skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem. Kansje du skriver dette bare for å hjelpe, men jeg tror at personen bak survivor-nicket allerede vet om disse alternativene du nevner. Selvfølgelig vet han om de. Men jeg tror ikke det er sunt for noen å få kritikk så ofte som han gjør. Kanskje du synes innleggene hans er givende og det er jo flott. Alle kan ikke like alt. Men om han føler at dette forumet er godt å være på, så er det dumt om 70 % får han opp i halsen. Da er det jo mye koseligere å knytte bånd med noen mennesker her, som han kan snakke med og få positiv og interessert respons fra. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Hovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Her følger mitt svar: Jeg har kjempet i motvind i sju år. Det som skjer her på DOL dette siste drøye halvåret er således bare en bit av denne helheten. Ja, jeg er/har vært på andre kanaler også. Både utenfor nettet og på nettet. Jeg veksler mellom ulike type fora, delvis av hensyn til dere som mottar dette. Ja, jeg har venner. Men jeg kan ikke tillate meg å overøse dem med alt jeg skriver til alle tider. Derfor veksler jeg. Noen ganger her, andre ganger der. For øvrig er det slik at Stortinget for fire uker siden bad Regjeringen om å utrede opphevelse av behandlingskriteriet i psykisk helsevernloven. Dette var en meget viktig støtte for meg, for nå har jeg Stortinget bak meg i det videre arbeidet. Så vil utredningsarbeidet vise hva som skjer. Men inntil videre, så har jeg fått et lite pusterom. Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Jeg foreslår at man bruker forumet for å samtale om trådenes tema, og ikke om meg som person. For min egen del er det greit med fokus på meg selv. Men for selve forumets del, tror jeg ikke det er lurt å fortsette denne personfokuseringen på meg. Takk for ditt forslag om msn, men jeg forsøker å redusere min tid på internett. Og i den anledning er ikke msn noe triks i riktig retning. Dessuten er det slik at jeg nå gjennom Stortingets beslutning, fremover vil ha mer behov for enighet enn omkring kun det å lytte på mitt syn på tvangsbruk i psykiatrien. Jeg tror det er bedre for de fleste deltakerene på dette forumet at vi kan diskutere dette. Du vil gjerne diskutere alt annet, men de aller fleste som leser innleggene dine kommenterer på deg og din person. Det er forståelig at du føler du har mye å si. Men kanskje du burde revurdere ditt behov for respons, når den i stor grad blir negativ? Hvorfor er ikke en dagbok bra nok? En blogg? Jeg tror forøvrig det vil begrense din tid på internett om du nøyde deg med å nå noen få personer som var interesserte i det du hadde å si og du hadde fått respons umiddelbart. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Selvfølgelig vet han om de. Men jeg tror ikke det er sunt for noen å få kritikk så ofte som han gjør. Kanskje du synes innleggene hans er givende og det er jo flott. Alle kan ikke like alt. Men om han føler at dette forumet er godt å være på, så er det dumt om 70 % får han opp i halsen. Da er det jo mye koseligere å knytte bånd med noen mennesker her, som han kan snakke med og få positiv og interessert respons fra. Jeg skjønner at du mente det godt. Men det er jo ille at en som blir harselert med sp mye som survivor må finne seg et annet sted å kommunisere fordi en del folk her inne ikke eier folkeskikk? Det er en hel haug her inne jeg kunne kritisert, men jeg lar det være. Her finnes alle typer mennesker. Og det er og skal være rom for alle. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Jeg skjønner at du mente det godt. Men det er jo ille at en som blir harselert med sp mye som survivor må finne seg et annet sted å kommunisere fordi en del folk her inne ikke eier folkeskikk? Det er en hel haug her inne jeg kunne kritisert, men jeg lar det være. Her finnes alle typer mennesker. Og det er og skal være rom for alle. Jeg kritiserer han da ikke. Hvor gjorde jeg det? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Selvfølgelig vet han om de. Men jeg tror ikke det er sunt for noen å få kritikk så ofte som han gjør. Kanskje du synes innleggene hans er givende og det er jo flott. Alle kan ikke like alt. Men om han føler at dette forumet er godt å være på, så er det dumt om 70 % får han opp i halsen. Da er det jo mye koseligere å knytte bånd med noen mennesker her, som han kan snakke med og få positiv og interessert respons fra. Klart at jeg har "mistet" mange venner gjennom disse sju årene. Men det er ikke mest pga mine skriverier og prat. Det er mest pga at "saken" opptar så mye av min tid. Og fordi resten av livet mitt gir mindre mening. I så måte hadde det vært fruktbart med nye venner ja. Men saken er den, at det nok ikke er der problemet ligger. For senvirkningene av psykiatriens tvangsbruk har ført meg ut i denne situasjonen. Og det er ikke bare for meg å utvikle vennskap da. Da er det smartere av meg å forsøke å ta opp forsvunnende vennskap. Men dessuten er jeg sliten, så jeg ville ikke orket å ha mye kontakt med folk uansett. Nå er selvsagt ikke alt så svart som det virker, man kan ikke skrive alle nyanser. Takk for dine gode tanker. Men som sagt, jeg tror ikke det er fruktbart forumets del å ha personfokusering på meg. Jeg takler det greit selv. Selv om jeg selvsagt merker at det "stormer" iblant. Men for selve forumets del, tror jeg at man skal holde seg til trådenes tema, og ikke til min person. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg kritiserer han da ikke. Hvor gjorde jeg det? Nei, jeg mente ikke det. Så av innlegget at det kunne missforstås 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Klart at jeg har "mistet" mange venner gjennom disse sju årene. Men det er ikke mest pga mine skriverier og prat. Det er mest pga at "saken" opptar så mye av min tid. Og fordi resten av livet mitt gir mindre mening. I så måte hadde det vært fruktbart med nye venner ja. Men saken er den, at det nok ikke er der problemet ligger. For senvirkningene av psykiatriens tvangsbruk har ført meg ut i denne situasjonen. Og det er ikke bare for meg å utvikle vennskap da. Da er det smartere av meg å forsøke å ta opp forsvunnende vennskap. Men dessuten er jeg sliten, så jeg ville ikke orket å ha mye kontakt med folk uansett. Nå er selvsagt ikke alt så svart som det virker, man kan ikke skrive alle nyanser. Takk for dine gode tanker. Men som sagt, jeg tror ikke det er fruktbart forumets del å ha personfokusering på meg. Jeg takler det greit selv. Selv om jeg selvsagt merker at det "stormer" iblant. Men for selve forumets del, tror jeg at man skal holde seg til trådenes tema, og ikke til min person. Det hadde vært ideelt at bare de som var interessert og orket leste og svarte på trådene dine. Men når du ser at det samme skjer igjen og igjen, det fokuseres på deg som person, føler du ikke behov for å ta til deg litt av det som blir foreslått? Ingen vil ha deg vekk, det er jeg nesten sikker på, men jeg vil gjerne se navnet ditt og tenke noe positivt. Ikke "Åh nei, ikke mer nå". Hvis du skjønner? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Nei, jeg mente ikke det. Så av innlegget at det kunne missforstås Åh, ok 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg tror det er bedre for de fleste deltakerene på dette forumet at vi kan diskutere dette. Du vil gjerne diskutere alt annet, men de aller fleste som leser innleggene dine kommenterer på deg og din person. Det er forståelig at du føler du har mye å si. Men kanskje du burde revurdere ditt behov for respons, når den i stor grad blir negativ? Hvorfor er ikke en dagbok bra nok? En blogg? Jeg tror forøvrig det vil begrense din tid på internett om du nøyde deg med å nå noen få personer som var interesserte i det du hadde å si og du hadde fått respons umiddelbart. Jeg har kjempet for dette i sju år. Det er kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i min situasjon. Jeg svarer gjerne på det folk spør om. Men jeg opplever at det ikke er ønskelig. For det er jo nettopp når jeg kommenterer det folk skriver om meg , at kritikken oppstår. En tråd som ikke får noen kommentarer, glemmes fort av alle. 0 Siter
Gjest er litt usikker på det der. Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Selvfølgelig vet han om de. Men jeg tror ikke det er sunt for noen å få kritikk så ofte som han gjør. Kanskje du synes innleggene hans er givende og det er jo flott. Alle kan ikke like alt. Men om han føler at dette forumet er godt å være på, så er det dumt om 70 % får han opp i halsen. Da er det jo mye koseligere å knytte bånd med noen mennesker her, som han kan snakke med og få positiv og interessert respons fra. Er A survivor en MANN da? Sikker på det ikke er en kvinne? 0 Siter
Gjest er litt usikker på det der. Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har kjempet for dette i sju år. Det er kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i min situasjon. Jeg svarer gjerne på det folk spør om. Men jeg opplever at det ikke er ønskelig. For det er jo nettopp når jeg kommenterer det folk skriver om meg , at kritikken oppstår. En tråd som ikke får noen kommentarer, glemmes fort av alle. Si konkret hva som er problemet da? Hvorfor du ble innlagt og hvorfor det var galt. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det hadde vært ideelt at bare de som var interessert og orket leste og svarte på trådene dine. Men når du ser at det samme skjer igjen og igjen, det fokuseres på deg som person, føler du ikke behov for å ta til deg litt av det som blir foreslått? Ingen vil ha deg vekk, det er jeg nesten sikker på, men jeg vil gjerne se navnet ditt og tenke noe positivt. Ikke "Åh nei, ikke mer nå". Hvis du skjønner? Hvis du har fulgt med, så vil du se at jeg har startet tråder med en rekke behagelige og nøytrale tema, om blomster og bær osv... og om fotball-vm... osv.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Si konkret hva som er problemet da? Hvorfor du ble innlagt og hvorfor det var galt. Dette har jeg skrevet masse om. Det er ikke gitt å gjenta en tolv års historie i ett innlegg. Dessuten er det ganske forløsende for meg å endelig oppleve folk som forsøker å forstå meg, i stedet for bare å hakke på meg. Jeg blir rent ... ja... har ikke ord for dette.... TUSEN TAKK for ditt spm. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Jeg har kjempet for dette i sju år. Det er kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i min situasjon. Jeg svarer gjerne på det folk spør om. Men jeg opplever at det ikke er ønskelig. For det er jo nettopp når jeg kommenterer det folk skriver om meg , at kritikken oppstår. En tråd som ikke får noen kommentarer, glemmes fort av alle. Det er mange som har kjempet for mye i flere år. Og selv om man gjerne vil dele sin kamp med hele verden, så er det ikke alltid fruktbart. Jeg føler at du fokuserer for mye på svevende tanker. Noen ganger virker det på meg som om du forvirrer deg selv med tankespinnet. Du sier det hjelper å skrive her på DOL og det må jeg bare stole på, men er du sikker på at noe annet ikke hadde hjulpet deg bedre? Snakket med noen, bare slappet av uten å tenke på noe spesielt, sett på noe morsomt og ledd litt? 0 Siter
Gjest er litt usikker på det der. Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dette har jeg skrevet masse om. Det er ikke gitt å gjenta en tolv års historie i ett innlegg. Dessuten er det ganske forløsende for meg å endelig oppleve folk som forsøker å forstå meg, i stedet for bare å hakke på meg. Jeg blir rent ... ja... har ikke ord for dette.... TUSEN TAKK for ditt spm. Bare hyggelig. men du skjønner det at jeg begynner å bli så ekstremt nysgjerrig på hva som har skjedd deg ser du. Jeg vil så gjerne vite og forstå hva som har skjedd med deg. men for å klare det, så må du konkret fortelle oss det. For at vi skal kunne forstå deg og støtte din sak, så må vi vite konkret hva det er. Du sier du begynner å bli lei av nettet og at du prøver å begrense deg. Håper ikke du begrenser tiden din så mye her at til slutt så bare forlater du forumet uten å noen gang ha forklart for oss hva og hvor problemet ligger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.