Gjest en doler Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dette har jeg skrevet masse om. Det er ikke gitt å gjenta en tolv års historie i ett innlegg. Dessuten er det ganske forløsende for meg å endelig oppleve folk som forsøker å forstå meg, i stedet for bare å hakke på meg. Jeg blir rent ... ja... har ikke ord for dette.... TUSEN TAKK for ditt spm. Hei. Jeg liker dine innlegg. Synes det har vært tydelig at du prøver å komme "tilbake til livet" og i den forbindelse stiller du fine spørsmål og forteller om fine betraktninger. Jeg håper du ikke lar deg presse ut av dol. De vet ikke hva som er viktig. Du vet det. Det er livet. Det er å komme tilbake til livet. Det er å kjempe. Å akseptere. Andre. Og seg selv. Hell og lykke videre. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Hvis du har fulgt med, så vil du se at jeg har startet tråder med en rekke behagelige og nøytrale tema, om blomster og bær osv... og om fotball-vm... osv.... Ja, jeg har lagt merke til de trådene og har også svart. Men nå føler jeg du går i forsvarsposisjon igjen. Er det riktig? Det er mange som uttrykker irritasjon over alle de andre innleggene dine og da nytter det ikke å si at "Men i forrige uke gjorde jeg noe helt annet". Men for all del, jeg forstår det sånn at denne kritikken ikke plager deg. Og da er det jo greit. Jeg får bare vondt av noen som får så mange negative svar i løpet av en dag. 0 Siter
Gjest en doler Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Bare hyggelig. men du skjønner det at jeg begynner å bli så ekstremt nysgjerrig på hva som har skjedd deg ser du. Jeg vil så gjerne vite og forstå hva som har skjedd med deg. men for å klare det, så må du konkret fortelle oss det. For at vi skal kunne forstå deg og støtte din sak, så må vi vite konkret hva det er. Du sier du begynner å bli lei av nettet og at du prøver å begrense deg. Håper ikke du begrenser tiden din så mye her at til slutt så bare forlater du forumet uten å noen gang ha forklart for oss hva og hvor problemet ligger. Hvorfor MÅ du vite hva som er skjedd for at du skal klare å støtte et menneske? Er du en av dem som tidligere har skrevet "morsomme" ting for at a survivor skal slutte å skrive, og nå endelig er begynt å tenke deg litt om? 0 Siter
Gjest er litt usikker på det der. Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvorfor MÅ du vite hva som er skjedd for at du skal klare å støtte et menneske? Er du en av dem som tidligere har skrevet "morsomme" ting for at a survivor skal slutte å skrive, og nå endelig er begynt å tenke deg litt om? Nei, jeg er ikke en av dem. Jeg har hele tiden lurt på dette jeg. Jeg kan gjerne støtte personen, men jeg er faktisk blitt GENUINT interessert i hva som har skjedd. Rett og slett genuint interessert i det eventuelle overtrampet som er blitt gjort. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Bare hyggelig. men du skjønner det at jeg begynner å bli så ekstremt nysgjerrig på hva som har skjedd deg ser du. Jeg vil så gjerne vite og forstå hva som har skjedd med deg. men for å klare det, så må du konkret fortelle oss det. For at vi skal kunne forstå deg og støtte din sak, så må vi vite konkret hva det er. Du sier du begynner å bli lei av nettet og at du prøver å begrense deg. Håper ikke du begrenser tiden din så mye her at til slutt så bare forlater du forumet uten å noen gang ha forklart for oss hva og hvor problemet ligger. Jeg har skrevet endel om dette på Psykiatri-forumet her på DOL, fra i vinter og til forsommeren iår. Men spør gjerne igjen siden. Jeg orker rett og slett ikke å si noe om det nå. Det å bli sperret inne i flere uker mot sin vilje, og tvunget til å ta medisiner.... når jeg ikke var til fare... og når jeg i tillegg hadde holdt på å miste livet av ordinære medisiner tidligere... jaja... nå skrev jeg jo overskriftene for det... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Hvorfor MÅ du vite hva som er skjedd for at du skal klare å støtte et menneske? Er du en av dem som tidligere har skrevet "morsomme" ting for at a survivor skal slutte å skrive, og nå endelig er begynt å tenke deg litt om? Man kan kanskje støtte noen til en viss grad uten noen forklaring, men det er vanskelig å si seg enig. Spesielt når noen kommer med alvorlige anklager som overgrep, uten noen historikk. Men kanskje a survivor ikke er ute etter at noen skal si seg enig. Hva vet jeg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hei. Jeg liker dine innlegg. Synes det har vært tydelig at du prøver å komme "tilbake til livet" og i den forbindelse stiller du fine spørsmål og forteller om fine betraktninger. Jeg håper du ikke lar deg presse ut av dol. De vet ikke hva som er viktig. Du vet det. Det er livet. Det er å komme tilbake til livet. Det er å kjempe. Å akseptere. Andre. Og seg selv. Hell og lykke videre. takk... ja jeg har kjempet i ni år for å komme tilbake.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 takk... ja jeg har kjempet i ni år for å komme tilbake.... ja egentlig i tolv år faktisk..... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Bare hyggelig. men du skjønner det at jeg begynner å bli så ekstremt nysgjerrig på hva som har skjedd deg ser du. Jeg vil så gjerne vite og forstå hva som har skjedd med deg. men for å klare det, så må du konkret fortelle oss det. For at vi skal kunne forstå deg og støtte din sak, så må vi vite konkret hva det er. Du sier du begynner å bli lei av nettet og at du prøver å begrense deg. Håper ikke du begrenser tiden din så mye her at til slutt så bare forlater du forumet uten å noen gang ha forklart for oss hva og hvor problemet ligger. Det er sikkert ikke så fristende å åpne seg her inne etter å ha fått så mye krass kritikk på sine innlegg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvorfor MÅ du vite hva som er skjedd for at du skal klare å støtte et menneske? Er du en av dem som tidligere har skrevet "morsomme" ting for at a survivor skal slutte å skrive, og nå endelig er begynt å tenke deg litt om? Man MÅ vite hva som skjedde, for å kunne støtte. Det er jeg enig i. Det betyr at den som har opplevd noe i livet, forteller dette, og så er det opp til den som lytter å tro på det eller ei. Og det man tror på, det er man enig i. Det å bare støtte/lytte, er ikke det samme. 0 Siter
Adriana Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Nei, jeg er ikke en av dem. Jeg har hele tiden lurt på dette jeg. Jeg kan gjerne støtte personen, men jeg er faktisk blitt GENUINT interessert i hva som har skjedd. Rett og slett genuint interessert i det eventuelle overtrampet som er blitt gjort. Enig i at det er viktig å vite litt for å kunne støtte en person. Jeg støtter a survivor i hans smerte og sorg over det som har skjedd, men jeg må jo innrømme at jeg ikke synes det er så merkelig at han blir påtvunget behandling hvis han har en lignende atferd på utsiden som her. Han blir nok sett på som unormal. For alt vi vet så kan du virke aggressiv med dine utsagn i RL, a survivor. Eller du kan virke psykotisk og hjelpetrengende. Derfor synes jeg det er vanskelig å si at jeg synes det var feil at du ble utsatt for tvang. Kanskje det var det du trengte der og, bare at du ikke innser det. Nesten ingen som er psykotiske innser det selv og vi kan ikke vite om den behandlingen du fikk var riktig. Jeg støtter deg i din sorg og smerte over det du har opplevd, a survivor, men jeg kan ikke si at psykiatrien tok feil. Jeg vet for lite om hva som skjedde for at jeg kan si det. Beklager! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 tusen takk til alle som nå har forsøkt å forstå meg, og gir meg gode ord. det er ganske overvelmende for meg dette.. det er som å komme inn fra en storm som har rast i åresvis.... og så stilner den fortsatt... det innebærer at jeg legger meg til å sove nå faktisk... så mye betydde deres ord til meg... ...og jeg har enda ikke lest alt... ...nå gav dere virkelig noe godt til livet mitt. dere gav meg håp nå ja. tusen takk! tusen takk!!! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 tusen takk til alle som nå har forsøkt å forstå meg, og gir meg gode ord. det er ganske overvelmende for meg dette.. det er som å komme inn fra en storm som har rast i åresvis.... og så stilner den fortsatt... det innebærer at jeg legger meg til å sove nå faktisk... så mye betydde deres ord til meg... ...og jeg har enda ikke lest alt... ...nå gav dere virkelig noe godt til livet mitt. dere gav meg håp nå ja. tusen takk! tusen takk!!! Du har mange fine følelser 0 Siter
Gjest PrincessAgurk Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Her følger mitt svar: Jeg har kjempet i motvind i sju år. Det som skjer her på DOL dette siste drøye halvåret er således bare en bit av denne helheten. Ja, jeg er/har vært på andre kanaler også. Både utenfor nettet og på nettet. Jeg veksler mellom ulike type fora, delvis av hensyn til dere som mottar dette. Ja, jeg har venner. Men jeg kan ikke tillate meg å overøse dem med alt jeg skriver til alle tider. Derfor veksler jeg. Noen ganger her, andre ganger der. For øvrig er det slik at Stortinget for fire uker siden bad Regjeringen om å utrede opphevelse av behandlingskriteriet i psykisk helsevernloven. Dette var en meget viktig støtte for meg, for nå har jeg Stortinget bak meg i det videre arbeidet. Så vil utredningsarbeidet vise hva som skjer. Men inntil videre, så har jeg fått et lite pusterom. Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden. Jeg foreslår at man bruker forumet for å samtale om trådenes tema, og ikke om meg som person. For min egen del er det greit med fokus på meg selv. Men for selve forumets del, tror jeg ikke det er lurt å fortsette denne personfokuseringen på meg. Takk for ditt forslag om msn, men jeg forsøker å redusere min tid på internett. Og i den anledning er ikke msn noe triks i riktig retning. Dessuten er det slik at jeg nå gjennom Stortingets beslutning, fremover vil ha mer behov for enighet enn omkring kun det å lytte på mitt syn på tvangsbruk i psykiatrien. Hallo! H"ovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden." Det er vanskelig å ikke fokusere på DEG som person etter å ha lest de fleste av innleggene dine. Jeg leste gjennom innlegget "her og nå", og ordene JEG, MEG, MINE var nevnt opptil hele 30 ganger i løpet av innlegget. Innlegget ditt handler om DEG og DITT her og nå. Til slutt føyer du på et "spørsmål" om hva andre tenker om sin her og nå-situasjon. Det man imidlertid sitter igjen med etter innlegget er jo en trang til å svare deg på DIN situasjon.......... Jeg har stor respekt for deg og innleggene dine. Men jeg ser også at hvis noen forsøker å rettlede deg, kommer du i forsvar. Du forsøker enten å få fokuset vekk fra din person ved å si at en ikke skal diskutere DEG, eller du løfter tankene enda høyere, slik at det blir svært vanskelig i alle fall for meg å følge med. Jeg har ikke noe i mot at du skrivet her. SYnes alle som vil kan skrive her, så lenge det ikke er til skade for noen. Og synes det er dumt at noen av de etablerte brukerne opptrer som politi, når de bidrar til like mye nonsens selv ;-) Men nonsens kan være bra det. Tror du trenger å bli mer konkret jeg, Survivor. Lande tankene, og ikke løfte dem høyere som en forsvarsmekanisme. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det hadde vært ideelt at bare de som var interessert og orket leste og svarte på trådene dine. Men når du ser at det samme skjer igjen og igjen, det fokuseres på deg som person, føler du ikke behov for å ta til deg litt av det som blir foreslått? Ingen vil ha deg vekk, det er jeg nesten sikker på, men jeg vil gjerne se navnet ditt og tenke noe positivt. Ikke "Åh nei, ikke mer nå". Hvis du skjønner? I RL opplever man den slags oppførsen stadig vekk, uten at noen tør å si noe. Her blir et menneske bombardert med negative svar, og forslag om å dempe seg. Jeg synes det er litt ille, spesielt når denne personen tydeligvis er en som ikke har hatt det så greit. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hallo! H"ovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden." Det er vanskelig å ikke fokusere på DEG som person etter å ha lest de fleste av innleggene dine. Jeg leste gjennom innlegget "her og nå", og ordene JEG, MEG, MINE var nevnt opptil hele 30 ganger i løpet av innlegget. Innlegget ditt handler om DEG og DITT her og nå. Til slutt føyer du på et "spørsmål" om hva andre tenker om sin her og nå-situasjon. Det man imidlertid sitter igjen med etter innlegget er jo en trang til å svare deg på DIN situasjon.......... Jeg har stor respekt for deg og innleggene dine. Men jeg ser også at hvis noen forsøker å rettlede deg, kommer du i forsvar. Du forsøker enten å få fokuset vekk fra din person ved å si at en ikke skal diskutere DEG, eller du løfter tankene enda høyere, slik at det blir svært vanskelig i alle fall for meg å følge med. Jeg har ikke noe i mot at du skrivet her. SYnes alle som vil kan skrive her, så lenge det ikke er til skade for noen. Og synes det er dumt at noen av de etablerte brukerne opptrer som politi, når de bidrar til like mye nonsens selv ;-) Men nonsens kan være bra det. Tror du trenger å bli mer konkret jeg, Survivor. Lande tankene, og ikke løfte dem høyere som en forsvarsmekanisme. "Det man imidlertid sitter igjen med etter innlegget er jo en trang til å svare deg på DIN situasjon.........." Sånn oppfattet ikke jeg det. Først fikk jeg et innblikk i hva a survivor mente om seg selv og sin situasjon, deretter skulle jeg fortelle om meg og mine tanker. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 I RL opplever man den slags oppførsen stadig vekk, uten at noen tør å si noe. Her blir et menneske bombardert med negative svar, og forslag om å dempe seg. Jeg synes det er litt ille, spesielt når denne personen tydeligvis er en som ikke har hatt det så greit. Det er jeg helt enig med deg i. Men jeg tror ikke man får mye positiv respons på slikt tankespinn i RL heller. Det vet jeg ikke så mye om, men de fleste er vel seg selv her inne? 0 Siter
DarkPink Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skjønner at du mente det godt. Men det er jo ille at en som blir harselert med sp mye som survivor må finne seg et annet sted å kommunisere fordi en del folk her inne ikke eier folkeskikk? Det er en hel haug her inne jeg kunne kritisert, men jeg lar det være. Her finnes alle typer mennesker. Og det er og skal være rom for alle. Det er vel ikke snakk om utkasting, men et supplement i tillegg til dol i ekstra pratelystne tider. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hallo! H"ovedbudskapet i mitt svar: Jeg tror ikke det er fruktbart for forumets del å videreføre noen debatt omkring min person under denne tråden." Det er vanskelig å ikke fokusere på DEG som person etter å ha lest de fleste av innleggene dine. Jeg leste gjennom innlegget "her og nå", og ordene JEG, MEG, MINE var nevnt opptil hele 30 ganger i løpet av innlegget. Innlegget ditt handler om DEG og DITT her og nå. Til slutt føyer du på et "spørsmål" om hva andre tenker om sin her og nå-situasjon. Det man imidlertid sitter igjen med etter innlegget er jo en trang til å svare deg på DIN situasjon.......... Jeg har stor respekt for deg og innleggene dine. Men jeg ser også at hvis noen forsøker å rettlede deg, kommer du i forsvar. Du forsøker enten å få fokuset vekk fra din person ved å si at en ikke skal diskutere DEG, eller du løfter tankene enda høyere, slik at det blir svært vanskelig i alle fall for meg å følge med. Jeg har ikke noe i mot at du skrivet her. SYnes alle som vil kan skrive her, så lenge det ikke er til skade for noen. Og synes det er dumt at noen av de etablerte brukerne opptrer som politi, når de bidrar til like mye nonsens selv ;-) Men nonsens kan være bra det. Tror du trenger å bli mer konkret jeg, Survivor. Lande tankene, og ikke løfte dem høyere som en forsvarsmekanisme. undres alltid over at noen mennesker tror de må ha en løsning, et svar på ting. For meg er det fint å "lese andres tanker" Det setter igang en tankeprosess hos meg. (det skal sies at jeg ikke har lest veldig mange av hans innlegg, men jeg har svart på noen jeg synes var intressante.) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 "Det man imidlertid sitter igjen med etter innlegget er jo en trang til å svare deg på DIN situasjon.........." Sånn oppfattet ikke jeg det. Først fikk jeg et innblikk i hva a survivor mente om seg selv og sin situasjon, deretter skulle jeg fortelle om meg og mine tanker. Det er fint at du oppfatter det slik, det er nok det a survivor ønsker. Men det er tydelig for de fleste at a survivor ikke har det så veldig lett og da føler mange for å hjelpe på et eller annet vis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.