Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Ja, det kan være det er fornuftig. Men jeg synes ikke man skal være misfornøyd med de svarene man får, så lenge de ikke er uhøflige. Om folk heller vil svare ang. det han sier om seg selv, så må a survivor nesten godta det. Jeg kan ikke skrive et innlegg og diktere hva slags svar jeg ønsker meg, annet enn at de følger normal høflighet og vennlighet. Jeg har sjelden uttalt at jeg er misfornøyd med svarene. Jeg lærer noe av svarene, uansett hva slags innhold de har. Folk må være seg selv. Vanskeligere er det ikke. Så lærer forhåpentligvis de jeg svarer tilbake til også noe. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Da bør ha ikke hele tiden snakke om seg selv, men heller snakke i tredje person. Jeg tror vi misforstår hverandre litt. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg synes dette er svært godt skrevet. Han snakker jo hele tiden om seg selv og når du svarer han på det så går han i forsvar. Hvordan gjør du det da, mrxx? 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvordan gjør du det da, mrxx? Nå skjønte jeg ikke spørsmålet. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Nå skjønte jeg ikke spørsmålet. Du skrev: "Jeg synes dette er svært godt skrevet. Han snakker jo hele tiden om seg selv og når du svarer han på det så går han i forsvar." Hvordan gjør du det i lignende situasjoner? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Ingen som er her på DOL har det vel greit? Hvorfor sitter man her hvis man har det greit? Dersom man har det greit, så går man jo ut i verden og nyter livet. -ler- Jeg tror de fleste her har det kjempefint. Man har da tid til mer enn DOL, selv om man er her. 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Du skrev: "Jeg synes dette er svært godt skrevet. Han snakker jo hele tiden om seg selv og når du svarer han på det så går han i forsvar." Hvordan gjør du det i lignende situasjoner? Da svarer jeg høflig og ordentlig på det svaret jeg har fått. Vil jeg ikke snakke om meg selv så gjør jeg selvsagt ikke det. Men du snakker om deg selv og blir sur hvis noen svarer på innlegget ditt. Snakk heller i tredjeperson og ikke om deg selv. Det er da naturlig at du får svar på det du skriver, ikke sant? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Da svarer jeg høflig og ordentlig på det svaret jeg har fått. Vil jeg ikke snakke om meg selv så gjør jeg selvsagt ikke det. Men du snakker om deg selv og blir sur hvis noen svarer på innlegget ditt. Snakk heller i tredjeperson og ikke om deg selv. Det er da naturlig at du får svar på det du skriver, ikke sant? Jeg blir da ikke sur. Hvor har du det fra? 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg blir da ikke sur. Hvor har du det fra? På måten du svarer meg på. Ref. innlegg: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2Fbin%2Fuser%2Fmyreplies.wa&right=%2Fsection%2Fnosection%2F?action=forum_rightdefault 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg blir da ikke sur. Hvor har du det fra? Linken ble litt feil. Men les svarene du ga meg i "skolen er et feilsteg" De svarene du ga meg der, bygger jeg på at du ble småsur fordi jeg snakket om deg. Men ser du ikke hvordan du skriver og hvorfor jeg snakket om deg?? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 På måten du svarer meg på. Ref. innlegg: http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2Fbin%2Fuser%2Fmyreplies.wa&right=%2Fsection%2Fnosection%2F?action=forum_rightdefault Linken fungerte ikke. Men generelt sett, så er det slik at det man observerer av tanker og følelser hos et annet menneske, ikke alltid stemmer med virkeligheten til dette andre mennesket. Jeg har ikke blitt sur på noen her på DOL. Jeg blir generelt sett svært sjelden sur. At jeg derimot kan få andre følelser, det er selvsagt riktig. 0 Siter
Adriana Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Og så argumenterer du og prøver å forstå psykiatrien. Du gjør ikke mye forsøk på å se saken fra min side. Man prøver mest på å se at psykiatrien hadde fornuft i det de gjorde. Istedet for å se etter min fornuft. Det handler ikke om støtte. Det er nettopp det jeg sier. At det er vanskelig å støtte deg på at psykiatrien tok feil når vi ikke vet noe om bakgrunnen for tvangsbehandlingen av deg. Noen ganger så er tvang høyst nødvendig, noe du også har sagt deg enig i. Hvordan kan vi vite at du ikke er en av de personene som IKKE behøvde den slags behandling? Vi kan ikke vurdere det objektivt uten å se det fra begges (din og psykiatriens) synspunkt. DERFOR kan jeg ikke støtte deg på at behandlingen var totalt feil. Jeg vet for lite om bakgrunnen din. Men som sagt støtter jeg deg på at dette er traumatisk for deg og at dette er vanskelig i livet ditt nå. Jeg har selv blitt behandlet respektløst i psykiatrien og vet like godt som deg at det er vondt å tenke på. Så tro meg! Jeg støtter deg i det du går gjennom nå! 0 Siter
mrxx Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Linken fungerte ikke. Men generelt sett, så er det slik at det man observerer av tanker og følelser hos et annet menneske, ikke alltid stemmer med virkeligheten til dette andre mennesket. Jeg har ikke blitt sur på noen her på DOL. Jeg blir generelt sett svært sjelden sur. At jeg derimot kan få andre følelser, det er selvsagt riktig. Om du blir sur eller ikke er ikke poenget. Det som er poenget er at du reagerer på at andre snakker om deg, når du selv begynner. Jeg er ikke sikker på om du skjønner dette. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Linken ble litt feil. Men les svarene du ga meg i "skolen er et feilsteg" De svarene du ga meg der, bygger jeg på at du ble småsur fordi jeg snakket om deg. Men ser du ikke hvordan du skriver og hvorfor jeg snakket om deg?? Greit at du prater om meg. Men det tilfører ikke debatten veldig mye. Du har mye mer å bidra med når du prater om deg selv. Det gjelder oss alle, også meg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Greit at du prater om meg. Men det tilfører ikke debatten veldig mye. Du har mye mer å bidra med når du prater om deg selv. Det gjelder oss alle, også meg. For meg personlig er det selvsagt bra at du prater om meg. Men for selve forumet er det neppe det. For jeg har neppe blitt noen kjendis ennå hehe.. iallefall ønsker ikke Webmaster fokus på meg Kjendiser interessante for alle... ...men den vanlige borger er ikke like interessant for alle, utenom når han prater om seg selv da. For ingen andre enn en selv kan fortelle om seg selv. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Om du blir sur eller ikke er ikke poenget. Det som er poenget er at du reagerer på at andre snakker om deg, når du selv begynner. Jeg er ikke sikker på om du skjønner dette. For min del er det helt greit at man skriver om meg. Jeg lærer jo da hvordan andre ser på meg. Men for forumets del, tror jeg det er lite interessant. Men for å si noe dypere om hvorfor jeg reagerer slik jeg gjør, så skyldes nok det at jeg opplever at man mer hakker på meg, enn man forsøker å forstå det jeg prater om. See the difference? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det er nettopp det jeg sier. At det er vanskelig å støtte deg på at psykiatrien tok feil når vi ikke vet noe om bakgrunnen for tvangsbehandlingen av deg. Noen ganger så er tvang høyst nødvendig, noe du også har sagt deg enig i. Hvordan kan vi vite at du ikke er en av de personene som IKKE behøvde den slags behandling? Vi kan ikke vurdere det objektivt uten å se det fra begges (din og psykiatriens) synspunkt. DERFOR kan jeg ikke støtte deg på at behandlingen var totalt feil. Jeg vet for lite om bakgrunnen din. Men som sagt støtter jeg deg på at dette er traumatisk for deg og at dette er vanskelig i livet ditt nå. Jeg har selv blitt behandlet respektløst i psykiatrien og vet like godt som deg at det er vondt å tenke på. Så tro meg! Jeg støtter deg i det du går gjennom nå! Takk Men problemet mitt er at jeg ofte skriver at jeg ikke var til fare for mitt eget eller andres liv. Og da mener jeg at det var unødvendig. Og - man vet jo heller ikke noe om psykiatriens vurderinger. Det jeg vil frem til er - at i de flestes øyne, så tar man som utgangspunkt, dersom man ikke kjenner saken, at psykiatrien handler fornuftig, og at pasienten muligens ikke gjør det. Jeg gleder meg til den dagen man tar som utgangspunkt at psykiatrien er tvilsomt i seg selv. Og at ikke bare pasienten er det. Og det berører meg mer enn du kanskje forstår når jeg leser at du også har blitt rammet av noe lignende. Men det er vel begrepet nødvendig som er temaet her. Nød kobler jeg til fare. Men samfunnet gjør ikke det konsekvent, og iallefall ikke psykiatrien. Også jeg kan si at det var nødvendig at jeg gikk i butikken på lørdag ettermiddag, for ellers ville jeg ikke hatt melk og brød i hus. Men det blir egentlig feil bruk av ordet nødvendig. For alle klarer seg uten melk og brød i ganske så lang tid, og iallefall over ei helg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det er nettopp det jeg sier. At det er vanskelig å støtte deg på at psykiatrien tok feil når vi ikke vet noe om bakgrunnen for tvangsbehandlingen av deg. Noen ganger så er tvang høyst nødvendig, noe du også har sagt deg enig i. Hvordan kan vi vite at du ikke er en av de personene som IKKE behøvde den slags behandling? Vi kan ikke vurdere det objektivt uten å se det fra begges (din og psykiatriens) synspunkt. DERFOR kan jeg ikke støtte deg på at behandlingen var totalt feil. Jeg vet for lite om bakgrunnen din. Men som sagt støtter jeg deg på at dette er traumatisk for deg og at dette er vanskelig i livet ditt nå. Jeg har selv blitt behandlet respektløst i psykiatrien og vet like godt som deg at det er vondt å tenke på. Så tro meg! Jeg støtter deg i det du går gjennom nå! Jeg får lyst å gå ut av skjermen, og høre på din historie fra psykiatrien. Men vet jo at det ikke går. Ønsker deg virkelig alt godt!!! Det berører meg når du skriver dette. For jeg har vært så vandt til at folk ikke er like åpne med sine negative opplevlser i psykiatrien. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det er nettopp det jeg sier. At det er vanskelig å støtte deg på at psykiatrien tok feil når vi ikke vet noe om bakgrunnen for tvangsbehandlingen av deg. Noen ganger så er tvang høyst nødvendig, noe du også har sagt deg enig i. Hvordan kan vi vite at du ikke er en av de personene som IKKE behøvde den slags behandling? Vi kan ikke vurdere det objektivt uten å se det fra begges (din og psykiatriens) synspunkt. DERFOR kan jeg ikke støtte deg på at behandlingen var totalt feil. Jeg vet for lite om bakgrunnen din. Men som sagt støtter jeg deg på at dette er traumatisk for deg og at dette er vanskelig i livet ditt nå. Jeg har selv blitt behandlet respektløst i psykiatrien og vet like godt som deg at det er vondt å tenke på. Så tro meg! Jeg støtter deg i det du går gjennom nå! Men det skyldes nok at jeg ikke selv har vært i stand til å ta imot andres historier. Jeg har vært så ensidig fokusert på mitt eget. Masse gode tanker fra meg til deg!! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 -ler- Jeg tror de fleste her har det kjempefint. Man har da tid til mer enn DOL, selv om man er her. Hvorfor er man på et helsenettsted dersom man har det greit? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.