Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Du må være sykelig selvopptatt. Pass deg så det ikke går med deg som det gjorde meg. Hvordan gikk det med deg? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Og - hva klaget du på? beklager... det innlegget over der kom på feil plass!! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hæ? det innlegget mitt over der.... "Og - hva klaget du på? " kom på feil plass.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg klaget både til sykehuset og til helsetilsynet. Saken er ikke helt ferdig behandlet ennå. Kan ta et halvt år før den er ferdig. Men jeg har fått tilbakemelding fra sykehuset om at dette ikke var en god behandling av meg. Jeg klaget nesten ett år etter innleggelsen. Hmm... jeg har startet med å sende spørsmål til sykehuset jeg... men det er kanskje feil måte....? Og - hva klaget du på? Hvordan skrev du klagen liksom? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Der alle er enige, der tenkes det ikke, sa de et visst sted. Men vi har jo tenkt litt før vi kom frem til enigheten. og det er noe tøys det der med at enighet ikke produserer tanker... selvsagt kan man utvikle masse gode ting der man er enige.... da løser man utfordringer da også... man blir kanskje litt ensporet... men man kaster iallefall ikkke bort tid på diskusjoner.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Der alle er enige, der tenkes det ikke, sa de et visst sted. Enighet _kan_ medføre tankeløshet... men det trenger ikke gjøre det.... 0 Siter
Gjest Dorian Gray Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvordan gikk det med deg? Jeg forsvant i mitt eget speilbilde. Slå opp på Oscar Wilde eller Dorian Gray i Wikipedia eller et leksikon, så blir du litt klokere. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Men vi har jo tenkt litt før vi kom frem til enigheten. og det er noe tøys det der med at enighet ikke produserer tanker... selvsagt kan man utvikle masse gode ting der man er enige.... da løser man utfordringer da også... man blir kanskje litt ensporet... men man kaster iallefall ikkke bort tid på diskusjoner.... Hvem faen er denne "man"? Jeg liker å anklage, det bringer så mange ut av fatning. Nå fikk jeg anklaget alle enige for ikke å tenke. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Enighet _kan_ medføre tankeløshet... men det trenger ikke gjøre det.... Kjærlighet gjør blind, spør du meg. Hvem elsker du? 0 Siter
Adriana Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hmm... jeg har startet med å sende spørsmål til sykehuset jeg... men det er kanskje feil måte....? Og - hva klaget du på? Hvordan skrev du klagen liksom? Vet ikke hva som er riktig å gjøre, men du burde nok bestemme deg for hvor du vil sende klagen og ikke bare spørre sykehuset. De ser det sikkert bare som mas. Jeg skrev, så objektivt som mulig, hva som hadde skjedd på sykehuset og sendte det til helsetilsynet/fylkeslegen. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg forsvant i mitt eget speilbilde. Slå opp på Oscar Wilde eller Dorian Gray i Wikipedia eller et leksikon, så blir du litt klokere. Kan du si kort hva det dreier seg om i min forbindelse, jeg ser ikke helt hva det følgende sier som er relevant for meg? Handling Boken er en roman om besettelse og skildrer en vakker, ung mann hvis utskeielser setter merker på det portrettet som er blitt malt av ham, mens han selv forblir like inntagende, ung og vakker. Etter hvert blir hans liv mer og mer en dobbelttilværelse. Maleriets forfall kan på mange måter regnes som et symbolsk tegn for en type menneskers liv, og ønsker. Særlig er «Lord Henry»s rollefigur interessant, om personer som eksperimenterer med andres liv. Det er blitt hevdet at boken er et kunstnerportrett og samtidig forfatterens skjulte selvbiografi. Tolkning Romanen tolkes ofte som en kritikk mot mennesket evig jakt på skjønnhet og "evig" ung skap, spesielt rettet mot dandykulturen som hadde sin renessanse under Viktoria tidens Storbritannia. Romanen er like aktuell i dag som da det kom ut i 1890, spesielt rettet mot de som tar plastisk kirurgiske operasjoner og slanker seg, som kan regnes som dagens dandyer. Romanen beskriver godt hvordan personer som er opptatt av skjønnhet og "evig" ungskap ser på seg selv om de rundt seg og problemene som oppstår når deres bilde blir knust. http://no.wikipedia.org/wiki/Bildet_av_Dorian_Gray 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Vet ikke hva som er riktig å gjøre, men du burde nok bestemme deg for hvor du vil sende klagen og ikke bare spørre sykehuset. De ser det sikkert bare som mas. Jeg skrev, så objektivt som mulig, hva som hadde skjedd på sykehuset og sendte det til helsetilsynet/fylkeslegen. Jeg gjorde også det. Men de sa bare at de hadde vurdert klagen på tvangsmedisinering mens jeg var på sykehuset. Og at de ikke kunne gå inn på dette i ettertid. Klagde du mens du var innlagt også? Det er vel det som er tabben jeg har gjort.... 0 Siter
Adriana Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg gjorde også det. Men de sa bare at de hadde vurdert klagen på tvangsmedisinering mens jeg var på sykehuset. Og at de ikke kunne gå inn på dette i ettertid. Klagde du mens du var innlagt også? Det er vel det som er tabben jeg har gjort.... Nei, jeg klaget ikke da jeg var innlagt. Vet ikke om det har noe å si jeg. Det kan vel hende at klagen din ble ferdigbehandlet da du var innlagt og at det er derfor de mener at det ikke er noe å gjøre med nå. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Nei, jeg klaget ikke da jeg var innlagt. Vet ikke om det har noe å si jeg. Det kan vel hende at klagen din ble ferdigbehandlet da du var innlagt og at det er derfor de mener at det ikke er noe å gjøre med nå. Ja, helsetilsynet har plikt til å svare innen tre døgn når man er innlagt. Dette var nok min tabbe ja. Jeg skulle ikke klaget på tvangsmedisineringen mens jeg var innlagt. Hadde du advokat til å skrive klagen for deg i ettertid? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Nei, jeg klaget ikke da jeg var innlagt. Vet ikke om det har noe å si jeg. Det kan vel hende at klagen din ble ferdigbehandlet da du var innlagt og at det er derfor de mener at det ikke er noe å gjøre med nå. Har lyst å kopiere inn dette, som ikke har noe med deg å gjøre: "Greit det altså. jeg klandrer ikke deg altså. Og heller ikke Webmaster klandrer jeg. Det er vel derfor jeg fortsatt er der jeg er. For jeg er altfor snill. Jeg klandrer ingen for noe de gjør... Jaja... det er vel bibelsk det iallefall.. Jaja... vet ikke hva jeg... Nei det er vel ikkke helt bibelsk heller? For jeg vil jo ikke dømme dem som krenker meg.... ...jeg vil bare forstå... forstå hvorfor de gjorde som de gjorde... ... og få dem til å forstå at de ikke må gjøre sånt med meg.... psykiatriens overleger altså" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Nei, jeg klaget ikke da jeg var innlagt. Vet ikke om det har noe å si jeg. Det kan vel hende at klagen din ble ferdigbehandlet da du var innlagt og at det er derfor de mener at det ikke er noe å gjøre med nå. Jeg merker at du ikke vil skrive om din detaljer i din sak. Og det er helt greit. Det er ikke for å snike ut dette jeg skriver videre. Jeg skriver for å finne ut hvordan jeg skal gå frem videre. For saken er vel den, at jeg ikke klarer å se psykiaterne inn i øynene og si at det var ikke bare faget deres, systemet deres som feilet. Det var faktisk du (altså den og den psykiateren) som gjorde meg urett. Urk........... jeg er for svak..... jeg tør ikke risikere såre andre mennesker.... overlegene altså.... 0 Siter
sheba Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg merker at du ikke vil skrive om din detaljer i din sak. Og det er helt greit. Det er ikke for å snike ut dette jeg skriver videre. Jeg skriver for å finne ut hvordan jeg skal gå frem videre. For saken er vel den, at jeg ikke klarer å se psykiaterne inn i øynene og si at det var ikke bare faget deres, systemet deres som feilet. Det var faktisk du (altså den og den psykiateren) som gjorde meg urett. Urk........... jeg er for svak..... jeg tør ikke risikere såre andre mennesker.... overlegene altså.... Unskyld at jeg blander meg inn her, men kan godt skjønne det er vanskelig og ta opp en sånn situasjon med behandler/lege.. Har du ikke en nær god venn/slektning du kan får med deg som en støtte? vil også si at jeg har lest mange av inleggene dine, men sjelden svart da.. Det bor masse godt i deg! tro på det du:) 0 Siter
Gjest Dorian Gray Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Kan du si kort hva det dreier seg om i min forbindelse, jeg ser ikke helt hva det følgende sier som er relevant for meg? Handling Boken er en roman om besettelse og skildrer en vakker, ung mann hvis utskeielser setter merker på det portrettet som er blitt malt av ham, mens han selv forblir like inntagende, ung og vakker. Etter hvert blir hans liv mer og mer en dobbelttilværelse. Maleriets forfall kan på mange måter regnes som et symbolsk tegn for en type menneskers liv, og ønsker. Særlig er «Lord Henry»s rollefigur interessant, om personer som eksperimenterer med andres liv. Det er blitt hevdet at boken er et kunstnerportrett og samtidig forfatterens skjulte selvbiografi. Tolkning Romanen tolkes ofte som en kritikk mot mennesket evig jakt på skjønnhet og "evig" ung skap, spesielt rettet mot dandykulturen som hadde sin renessanse under Viktoria tidens Storbritannia. Romanen er like aktuell i dag som da det kom ut i 1890, spesielt rettet mot de som tar plastisk kirurgiske operasjoner og slanker seg, som kan regnes som dagens dandyer. Romanen beskriver godt hvordan personer som er opptatt av skjønnhet og "evig" ungskap ser på seg selv om de rundt seg og problemene som oppstår når deres bilde blir knust. http://no.wikipedia.org/wiki/Bildet_av_Dorian_Gray Fordi essensen av boka sykelig selvopptatthet. Du viser klare tegn på det. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Fordi essensen av boka sykelig selvopptatthet. Du viser klare tegn på det. Sykelig? Kan du utdype dette litt? 0 Siter
Adriana Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Ja, helsetilsynet har plikt til å svare innen tre døgn når man er innlagt. Dette var nok min tabbe ja. Jeg skulle ikke klaget på tvangsmedisineringen mens jeg var innlagt. Hadde du advokat til å skrive klagen for deg i ettertid? Nei, jeg skrev klagen helt selv. Grunnen til at jeg ikke ønsker å gå mer i detalj rundt det som skjedde, hva som har skjedd etterpå osv er fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent av noen her... Men det spiller egentlig ingen rolle hva som skjedde heller. Jeg har klaget og føler at det var det rette for meg å gjøre og jeg har fått mange tilbakemeldinger på at det aldri skulle skjedd og at det var sykehusets (dens ansattes) feil. Det føles bra å si fra når man mener man blir behandlet urettferdig! :-D Er ikke alltid man blir trodd og at alle mener det samme som en, men det er lov å prøve seg... ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.