Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/06/470784.html

Denne artikkelen taler vel egentlig godt for seg selv.....

Nok et eksempel på hvordan de rødgrønne ikke helt ser ut til å ha forstått hva begrepet "sosialisme og likhet" faktisk betyr.

Det jeg reagerer sterkest på er at de gang på gang viser at de ikke selv er i stand til å etterleve den politikken de selv taler så varmt for - men forventer at "alle vi andre" skal gjøre det.

Jeg fatter ikke at så mange lar seg lure av denne tragiske samlingen med politikere.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Mennesklig.
Skrevet

Og hva med høyresiden representert ved FRP som bruker av skattebetalernes penger til å kjøpe seg hårspray og gode biler........?

Skrevet

Og hva med høyresiden representert ved FRP som bruker av skattebetalernes penger til å kjøpe seg hårspray og gode biler........?

Den store forskjellen er at deres politikk ikke er tuftet på sosialisme, men på kapitalisme.

De lever i hvert fall etter deres egne politiske prinsipper, og ikke som den rødgrønne regjering som ser ut til å tro at det er helt greit å skille mellom politisk teori og praksis - mao gjør som vi sier, og ikke som vi gjør.

Og ikke minst - bryter løfter som om det er den reneste selvfølge, og ikke en gang kan innrømme det. Dog må de være verdensmestere i å bortforklare sine løftebrudd, samtidig som de faktisk skryter av alt de IKKE har klart å gjennomføre og i samme slengen tar æren for mye av resultatene fra hva den forrige regjering faktisk gjorde (Stoltenbergs "sommertale").

For det er faktisk det de gjør, og det er ganske utrolig at veldig mange fremdeles tror på hva de sier, i stedet for å selv vurdere hva de har klart å få til.

Gjest ville ikke lagt for mye i dette
Skrevet

Vet ikke helt om dette handler om sosialisme. Tror det heller dreier seg om hvorvidt småbarnsforeldre kan bli statsråder.

Skrevet

Vet ikke helt om dette handler om sosialisme. Tror det heller dreier seg om hvorvidt småbarnsforeldre kan bli statsråder.

Det har med liv og lære å gjøre.

Det viser bare så alt for godt (dette eksempelet og en mengde andre) hvordan politikerene ikke behøver å tilpasse seg den virkeligheten deres politikk medfører, fordi de alltid og alt for enkelt kan finne seg en vei utenom.

Dette konkrete problemet gjelder jo for alle yrkesaktive. Og de rødgrønne har gått til valg for å løse denne problemstillingen ASAP. Halvorsen skulle jo gå av om hun ikke fikk det til innen utgangen av dette året (hvis jeg ikke husker helt feil?).

Konfronter henne med de meget klare løftene hennes nå, og du får bare svada til svar....

Dette, kombinert med hvordan de selv omgår problemene deres egne løftebrudd medfører for folk flest OG dem selv, gjør at min forakt for de rødgrønne stiger til nye høyder.....

Skrevet

Det har med liv og lære å gjøre.

Det viser bare så alt for godt (dette eksempelet og en mengde andre) hvordan politikerene ikke behøver å tilpasse seg den virkeligheten deres politikk medfører, fordi de alltid og alt for enkelt kan finne seg en vei utenom.

Dette konkrete problemet gjelder jo for alle yrkesaktive. Og de rødgrønne har gått til valg for å løse denne problemstillingen ASAP. Halvorsen skulle jo gå av om hun ikke fikk det til innen utgangen av dette året (hvis jeg ikke husker helt feil?).

Konfronter henne med de meget klare løftene hennes nå, og du får bare svada til svar....

Dette, kombinert med hvordan de selv omgår problemene deres egne løftebrudd medfører for folk flest OG dem selv, gjør at min forakt for de rødgrønne stiger til nye høyder.....

Du om det. Jeg har ingen problemer med å skjønne at det å være statsråd er en MEGET spesiell jobb.

Skrevet

Du om det. Jeg har ingen problemer med å skjønne at det å være statsråd er en MEGET spesiell jobb.

Det kan sies om mange jobber.

Det spesielle med en statsrådjobb er at du faktisk kan påvirke samfunnet i den retning du ønsker.

Men hvis du ikke klarer å gjennomføre de løfter du har gitt, og samtidig ikke evner å ta konsekvensene av det (verken privat eller i funksjon av statsråd) - så fortjener du ikke annet enn forakt.

Skrevet

Det kan sies om mange jobber.

Det spesielle med en statsrådjobb er at du faktisk kan påvirke samfunnet i den retning du ønsker.

Men hvis du ikke klarer å gjennomføre de løfter du har gitt, og samtidig ikke evner å ta konsekvensene av det (verken privat eller i funksjon av statsråd) - så fortjener du ikke annet enn forakt.

På samme måte kan man argumentere for at dette bare en ENDA en ny måte å "ta" politikerne på. Både røde, blå og grønne har da absolutt sine "svin på skogen" - uten at jeg synes dette er noe å henge seg opp i. Skjønner at dette oppslaget gjorde deg veldig lykkelig, men ikke overdriv viktigheten av dette.

Skrevet

På samme måte kan man argumentere for at dette bare en ENDA en ny måte å "ta" politikerne på. Både røde, blå og grønne har da absolutt sine "svin på skogen" - uten at jeg synes dette er noe å henge seg opp i. Skjønner at dette oppslaget gjorde deg veldig lykkelig, men ikke overdriv viktigheten av dette.

he-he....det er nok lenge siden om noen gang, at artikler som viser norske politikeres udugelighet, har gjort meg lykkelig.

Det jeg synes er leit er at så mange synes det er helt OK at politikere (uansett partitilhørighet) kan love hva de vil, og aldri bli holdt ansvarlige for det i etterkant.

Og når det gjelder løfter og løftebrudd, så er de rødgrønne absolutt de verste i klassen....

Men jeg forstår at du har andre preferanser:-)

Skrevet

he-he....det er nok lenge siden om noen gang, at artikler som viser norske politikeres udugelighet, har gjort meg lykkelig.

Det jeg synes er leit er at så mange synes det er helt OK at politikere (uansett partitilhørighet) kan love hva de vil, og aldri bli holdt ansvarlige for det i etterkant.

Og når det gjelder løfter og løftebrudd, så er de rødgrønne absolutt de verste i klassen....

Men jeg forstår at du har andre preferanser:-)

Du bør vel vente til regjeringen har sittet en stund før du for alvor begynner å snakke om løftebrudd? De rødgrønne har ikke sittet en fjerdel av perioden sin engang.

petter smart
Skrevet

Det har vært en del slike eksempler ja.

Vanlige folk skal tvinges til å ta bussen, evt kjøpe et gammelt vrak, ved bruk av høye avgifter. Selv kjører de rundt i store biler. For "de har jo familie og bor på steder med snø om vinteren". Ja stikk i strid med alle i Norge altså.

Det er helt greit å dele godene så lenge en deler andres goder.

Skrevet

Du bør vel vente til regjeringen har sittet en stund før du for alvor begynner å snakke om løftebrudd? De rødgrønne har ikke sittet en fjerdel av perioden sin engang.

Hvorfor det? Det er jo helt klart at de allerede nå ikke har mulighet til å innfri svært mange av løftene.

Og de har for lengst startet bortforklaringene.....

Skrevet

Det har vært en del slike eksempler ja.

Vanlige folk skal tvinges til å ta bussen, evt kjøpe et gammelt vrak, ved bruk av høye avgifter. Selv kjører de rundt i store biler. For "de har jo familie og bor på steder med snø om vinteren". Ja stikk i strid med alle i Norge altså.

Det er helt greit å dele godene så lenge en deler andres goder.

"Det er helt greit å dele godene så lenge en deler andres goder."

Det er det som er sosialisme i praksis.....

Skrevet

"De rødgrønne har ikke sittet en fjerdel av perioden sin engang."

Du bør si den _planlagte_ perioden ;-) Det kan da hende at de har sittet mye lenger enn en fjerdedel av den reelle perioden...

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo helt klart at de allerede nå ikke har mulighet til å innfri svært mange av løftene.

Og de har for lengst startet bortforklaringene.....

Du får ta over selv, da? Er du politisk engasjert, eller er du en av de mange som sitter hjemme i sofaen og kjefter på de idiotiske politikerne?

Skrevet

Du får ta over selv, da? Er du politisk engasjert, eller er du en av de mange som sitter hjemme i sofaen og kjefter på de idiotiske politikerne?

Man skal ikke kunne ha klare meninger om regjeringen med mindre man er politiker selv? Heh-heh :-)

"............................................."

Skrevet

De har sittet i snart et år, og har ikke gjort _en_ eneste positiv ting. Det er ganske talende, og det begynner å bli på tide med et regelrett mirakel for å rette opp troverdigheten. Men mye hadde nok blitt bedre om SV hadde blitt kastet på dynga. SV er det største problemet - SP er såpass små at idiotiet deres ikke forstyrrer like mye.

"............................................"

Skrevet

"Det er helt greit å dele godene så lenge en deler andres goder."

Det er det som er sosialisme i praksis.....

"Det er det som er sosialisme i praksis....."

Nei - det er det som er et sosialistisk _styre_ i praksis. Hele idéen bak sosialisme er ikke bare dum - problemet er at den ikke tar høyde for folks grådighet og maktsult.

"..........................................."

Skrevet

"Det er det som er sosialisme i praksis....."

Nei - det er det som er et sosialistisk _styre_ i praksis. Hele idéen bak sosialisme er ikke bare dum - problemet er at den ikke tar høyde for folks grådighet og maktsult.

"..........................................."

Ikke helt uenig, men det er jo ikke bare det sosialistiske styret det er noe "galt" med.

Også folk flest av sosialistene synes det er greit å dele på godene - så lenge det er andres goder.

Og svært mange sosialister slutter å være det, hvis de av en eller annen grunn plutselig sitter vesentlig bedre i det.....

Skrevet

Det virker som om du ikke en gang har forstått hva som ligger i begrepet demokrati.

Ikke rart at du da er naiv nok til å la deg lure av de rødgrønnes løfter.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...