tjohei Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg skal til København. Hva er billigste måte å veksle til danske på? Er det på båten eller lønner det seg kun å bruke visakort? Jeg har ikke reiseforsikring. Hvor viktig er det? Bør jeg skaffe meg et bevis fra trygdekontoret i forbindelse med reiseforsikring. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Skaff deg det kortet her: http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=europeisk_mrhelsetrygdkort 0 Siter
Speak Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Vanligvis er det billigere å bruke visa-kort. Men du kan jo være heldig om du veksler til kontanter en dag kursen er bra. Om jeg bare skulle til Danmark tror jeg ikke at jeg hadde tegnet en reiseforsikring for den turen. Unntaket er kanskje dersom du har betalt mye for å bo der. (Dersom du blir syk og ikke kan reise kan du få erstattet dette om du har avbestillingsforsikring mener jeg) Om du generelt reiser litt (både i norge og utlandet) synes jeg reiseforsikring er en nødvendighet. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Danskene har en forkjærlighet for å ta et ekstra gebyr hver gang du betaler med kort. Gjerne bare en femmer eller noe sånt, men det merkes jo fort, om du skal dra kortet når du kjøper noe for 20-30 kroner. Jeg merket det godt da jeg var i Sverige for en stund siden, og kun brukte VISA-kortet. Jeg vet ikke hvor det er billigst å veksle hen, men når jeg er i utlandet pleier jeg bare å bruke minibank, og ta ut noen hundrelapper av gangen. Jeg var i USA tidligere i år, og jeg fikk god vekslingskurs der, selv om det var med 1,75% valutapåslag. Forresten, det vil ikke lønne seg å ta ut penger i minibank dersom det er gebyr for det på kortet ditt. Jeg har Skandiabanken, og det er gebyrfritt. Dersom du har det, så vil jeg tro det er en god måte å gjøre det på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.