Gjest tidligere rotehue Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Pga tidligere økonomisk rot får jeg ikke forsikret bilen min? Kan da andre, feks min far, forsikre den på seg? Er det lov? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Faren min står som eier og forsikringsinnehaver av min bil. Så det er godt mulig du må omregistrere den til den andre personen, det vet jeg ikke. Men det er iallfall en måte å gjøre det på 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Den som forsikrer bilen MÅ også være samme person som bilen er registert på. I dette tilfellet må du i såfagg omregistrere bilen din. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Den som forsikrer bilen MÅ også være samme person som bilen er registert på. I dette tilfellet må du i såfagg omregistrere bilen din. Jeg har undersøkt dette med vegvesenet tidligere i vår og her er svaret jeg fikk: Når det gjelder forholdet mellom registrert eier og forsikring gjelder følgende: Forsikringserklæringer fra trafikkforsikringsselskapene blir overført elektronisk til motorvognregisteret. For å forsikre oss om at riktig forsikringserklæring knytter seg til riktig kjøretøy, kreves det bl.a. at eier på forsikringserklæringen og kjøretøyets eier, i henhold til motorvognregisteret, er identisk. Hvem forsikringspolisen lyder på og hvem som betaler for trafikkforsikringen er oss uvedkommende. Dersom polisen lyder på et annet navn enn den som er registrert som eier av kjøretøyet, som for eksempel er tilfelle med alle leasingkjøretøy, må trafikkforsikringsselskapet gjøres oppmerksom på dette, slik at de overfører opplysninger til motorvognregisteret som gjør at forsikringserklæringen kan knytte seg til rett kjøretøy. Eventuelle ytterligere spørsmål knyttet til forholdet som tas opp, bes tatt opp med lokal trafikkstasjon. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Her er hva vegvesenet sier om saken: Når det gjelder forholdet mellom registrert eier og forsikring gjelder følgende: Forsikringserklæringer fra trafikkforsikringsselskapene blir overført elektronisk til motorvognregisteret. For å forsikre oss om at riktig forsikringserklæring knytter seg til riktig kjøretøy, kreves det bl.a. at eier på forsikringserklæringen og kjøretøyets eier, i henhold til motorvognregisteret, er identisk. Hvem forsikringspolisen lyder på og hvem som betaler for trafikkforsikringen er oss uvedkommende. Dersom polisen lyder på et annet navn enn den som er registrert som eier av kjøretøyet, som for eksempel er tilfelle med alle leasingkjøretøy, må trafikkforsikringsselskapet gjøres oppmerksom på dette, slik at de overfører opplysninger til motorvognregisteret som gjør at forsikringserklæringen kan knytte seg til rett kjøretøy. Eventuelle ytterligere spørsmål knyttet til forholdet som tas opp, bes tatt opp med lokal trafikkstasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.