Gjest this is a signature Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 ar man rett på dagpenger om man sier opp jobben sin selv? 0 Siter
Mekri Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tror du får 8 uker uten dagpenger. Regnet fra den dagen du meldte deg ledig. Sjekk på www.aetat.no for sikkerhets skyld. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Mener å huske at man får karantenetid, 3 måneder elns, fra man søker om dagpenger til man kan få det når man selv sier opp. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tror du får 8 uker uten dagpenger. Regnet fra den dagen du meldte deg ledig. Sjekk på www.aetat.no for sikkerhets skyld. Klarer ikke å finne info mht. når du sier opp selv.. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tror du får 8 uker uten dagpenger. Regnet fra den dagen du meldte deg ledig. Sjekk på www.aetat.no for sikkerhets skyld. Hva hvis jeg registrerte meg som arbeidssøker før de gikk konkurs (i tilfelle de gikk konkurs)? 0 Siter
Speak Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hva hvis jeg registrerte meg som arbeidssøker før de gikk konkurs (i tilfelle de gikk konkurs)? Ved konkurs har du ingen karenstid. Så dersom du frykter at firmaet du jobber i skal gå konkurs, så synes jeg ikke du skal si opp jobben. Start heller med jobbsøking på ny jobb med en gang. 0 Siter
Mekri Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Klarer ikke å finne info mht. når du sier opp selv.. Klippet ut dette fra aetats side: Tidsbegrenset bortfall av dagpenger Du mister dagpengene i åtte uker hvis du uten rimelig grunn dersom du -unnlater å søke eller ta imot tilbud om arbeid hvor som helst i landet fra Aetat eller arbeidsgiver -nekter å delta i, eller slutter i arbeidsmarkedstiltak sier opp, eller slutter i ditt arbeid -blir avskjediget eller sagt opp fra arbeid på grunn av forhold som kan bebreides deg Fant det her: http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=36437 Det andre punktet gjelder nok deg. Når det gjelder konkurs så aner jeg ikke. Ring dem da vel! Fælt å være usikker på sånt, skjønner det. Lykke til! 0 Siter
lonelyP Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Du får åtte uker karenstid fra den dagen du er registrert som arbeidsledig. Du regnes ikke som arbeidsledig så lenge du har en jobb å gå til selv om du melder deg som arbeidssøker før den tid. Dersom du tror firmaet går konken er det litt lite taktisk smart å si seg opp. Du slipper karensdagene om du mister jobben eller blir permittert. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Du får åtte uker karenstid fra den dagen du er registrert som arbeidsledig. Du regnes ikke som arbeidsledig så lenge du har en jobb å gå til selv om du melder deg som arbeidssøker før den tid. Dersom du tror firmaet går konken er det litt lite taktisk smart å si seg opp. Du slipper karensdagene om du mister jobben eller blir permittert. Problemet er at firmaet mitt har gått konkurs tre eller fire, kanskje fem ganger, men de starter jo på nytt igjen.. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Ved konkurs har du ingen karenstid. Så dersom du frykter at firmaet du jobber i skal gå konkurs, så synes jeg ikke du skal si opp jobben. Start heller med jobbsøking på ny jobb med en gang. Problemet er at firmaet mitt starter på nytt igjen etter at de går konkurs..Med omtrent samme navn.. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Problemet er at firmaet mitt starter på nytt igjen etter at de går konkurs..Med omtrent samme navn.. Går det konkurs så går det konkurs. Enten får du jobb igjen med en gang og trenger ikke dagpenger, ellers så har de ikke jobb til deg og du får dagpenger. Er uvesentlig om de starter opp igjen vell? 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Problemet er at firmaet mitt har gått konkurs tre eller fire, kanskje fem ganger, men de starter jo på nytt igjen.. Det er jo lønnsgarantifondet. Der skal du få utbetalt det de evt. måtte skylde deg i lønn. Vet ikke hvordan det fungerer, men prøv å ta kontakt med dem. Og søk deg til en annen bedrift i mellomtiden. 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Problemet er at firmaet mitt har gått konkurs tre eller fire, kanskje fem ganger, men de starter jo på nytt igjen.. Uansett, skulle du likevel si opp jobben må du være klar over at du må søke om dagpenger med en gang du har meldt deg ledig selv om du vet at du ikke får dagpenger før om 8 uker. Dette er noe aetat er veldig dårlig til å informere om. Retten til å søke om dagpenger med tilbakevirkende kraft er noe begrenset. Søk derfor med en gang for å slippe problemet, eneste som skjer er at aetat gjør et vedtak om karenstid på 8 uker. Du må legge ved kopi av oppsigelsen din etc. Gjorde dette i fjor høst ser du... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.