Gjest ferdigattført Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 hei! jeg har vært gjennom 3 år med attføring på høyskole. Er nå svært usikker og redd med tanke på å komme i arbeidslivet igjen.Var innom praksisperiode i studiet og det var en stor belastning, og holdt så vidt ut de få ukene. Sliter med stor sosial angst/depresjon osv til tross for medisiner og diverse psykologhjelp.(Ønsker å fungere i jobb, men...) Hva skal jeg gjøre? Om 6 mnd. er ventetid på å komme i arbeid over, hva skjer da økonomisk? Jeg har lest så vidt om midlertidig uføretrygd, og at det er lang saksbehandlingstid. Vil det si at man står uten noen form for økonomisk støtte i perioden mellom ventetiden etter attføring og innvilget (midlertidig)uføretrygd av en eller annen form? Bør jeg søke NÅ? 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hvis behandlingsteamet ditt mener at det rette for deg er å søke uføretrygd bør dere gjøre det så fort som mulig. Aetat må også sende en vurdering sammen med uføresøknaden så det er viktig at du også snakker med saksbehandleren din på aetat om dette. Aetat kan betale ut attføringspenger i 2 måneder etter at attføringstiltaket er avbrutt og i vente på svar av uføresøknaden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.