Hatsumomo Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg skal ha en foto konkurranse. Og da må temaet være noe som ALLE , både proffer og helt nye, kan ta et godt bilde av. Som man har mulighet til å finne i ethvert land, i ethvert hjem. Og da tenkte jeg på temaet VANN. Er ikke det et greit tema i forhold til hva jeg skrev? 0 Siter
DarkPink Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 God ide, men kanskje litt vanskelig for amatører? Det skal _godt_ gjøres å ta ett flott, skarpt bilde av vann i bevegelse, og stille vann er vel litt kjedelig? Kanskje kroppsdel? Det synes jeg er dritfint. Øye, hånd, etc. Eller dyr. Alt fra veps til pusen hjemme til en dau fisk på kjøkkenbenken. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 God ide, men kanskje litt vanskelig for amatører? Det skal _godt_ gjøres å ta ett flott, skarpt bilde av vann i bevegelse, og stille vann er vel litt kjedelig? Kanskje kroppsdel? Det synes jeg er dritfint. Øye, hånd, etc. Eller dyr. Alt fra veps til pusen hjemme til en dau fisk på kjøkkenbenken. MMm ok, men jeg tenkte vann som i alt mulig med vann. Kan jo være alt fra rennende vann i en kran, til en innsjø, til vann i en mugge/flaske ? Er det vanskelig å ta bilde av? 0 Siter
DarkPink Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 MMm ok, men jeg tenkte vann som i alt mulig med vann. Kan jo være alt fra rennende vann i en kran, til en innsjø, til vann i en mugge/flaske ? Er det vanskelig å ta bilde av? Det kommer an på om du stiller mest krav til det tekniske eller det kreative. Teknisk må man ha litt peiling for å få skarpt bilde av vann. Kan jeg spørre hvilken anledning det er ? 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Det kommer an på om du stiller mest krav til det tekniske eller det kreative. Teknisk må man ha litt peiling for å få skarpt bilde av vann. Kan jeg spørre hvilken anledning det er ? Det er bare på et engelsk forum som jeg er moderator for. For gøy ettersom mange på det forumet er opptatt av fotografering. Og det finnes både proffer og amatører. Så derfor trenger jeg altså et tema som ikke er for vanskelig for noe å ta et godt bilde av. Dyr syntes jeg blir for vidt tema. 0 Siter
Gjest hva med... Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Et tre eller en blomst? Det er kanskje litt kjedelig? Sommermat/strand. 0 Siter
DarkPink Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det er bare på et engelsk forum som jeg er moderator for. For gøy ettersom mange på det forumet er opptatt av fotografering. Og det finnes både proffer og amatører. Så derfor trenger jeg altså et tema som ikke er for vanskelig for noe å ta et godt bilde av. Dyr syntes jeg blir for vidt tema. Kan du ikke ha noe abstrakt da? "Sommeridyll", "lykke", "skeptisk", etc? 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Kan du ikke ha noe abstrakt da? "Sommeridyll", "lykke", "skeptisk", etc? Problemet er at det ikke må være for vidt og heller ikke for snevert. Ellers vil jeg få inn mange bilder som rett og slett ikke henger sammen med temaet. Eller det gjør det, men det blir vanskelig å kåre en vinner (ikke meg som kårer vinneren). Noen foreslo "sommer". Men da vil jeg få inn alt mulig rart. Vanskelig. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Et tre eller en blomst? Det er kanskje litt kjedelig? Sommermat/strand. Er ikke alle som bor i nærheten av en strand. Som sagt, skal være noe alle har en mulighet til å ta bilde av uten å måtte reise avgårde et sted for å finne det. 0 Siter
Gjest liiita Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har fotografert litt, og har tidligere vært med på en fotokonkurranse med vann som tema. Synes det var et supert tema jeg! Jeg er litt enig i at det tekniske kan være litt vanskelig, men ville nok likevel gått for vann! 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Sommer dag med FUTT i ! Ahh, sorry, noen ganger så leser jeg litt for fort og hopper over linjer og jaa! Vann høres bra ut! 0 Siter
DarkPink Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Sommer dag med FUTT i ! Og futt på engelsk er....? =p 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.