Gå til innhold

fotografi konkurranse og tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en foto konkurranse. Og da må temaet være noe som ALLE , både proffer og helt nye, kan ta et godt bilde av.

Som man har mulighet til å finne i ethvert land, i ethvert hjem.

Og da tenkte jeg på temaet VANN.

Er ikke det et greit tema i forhold til hva jeg skrev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God ide, men kanskje litt vanskelig for amatører? Det skal _godt_ gjøres å ta ett flott, skarpt bilde av vann i bevegelse, og stille vann er vel litt kjedelig?

Kanskje kroppsdel? Det synes jeg er dritfint. Øye, hånd, etc.

Eller dyr. Alt fra veps til pusen hjemme til en dau fisk på kjøkkenbenken.

Skrevet

God ide, men kanskje litt vanskelig for amatører? Det skal _godt_ gjøres å ta ett flott, skarpt bilde av vann i bevegelse, og stille vann er vel litt kjedelig?

Kanskje kroppsdel? Det synes jeg er dritfint. Øye, hånd, etc.

Eller dyr. Alt fra veps til pusen hjemme til en dau fisk på kjøkkenbenken.

MMm ok, men jeg tenkte vann som i alt mulig med vann. Kan jo være alt fra rennende vann i en kran, til en innsjø, til vann i en mugge/flaske ? Er det vanskelig å ta bilde av?

Skrevet

MMm ok, men jeg tenkte vann som i alt mulig med vann. Kan jo være alt fra rennende vann i en kran, til en innsjø, til vann i en mugge/flaske ? Er det vanskelig å ta bilde av?

Det kommer an på om du stiller mest krav til det tekniske eller det kreative. Teknisk må man ha litt peiling for å få skarpt bilde av vann.

Kan jeg spørre hvilken anledning det er ?

Skrevet

Det kommer an på om du stiller mest krav til det tekniske eller det kreative. Teknisk må man ha litt peiling for å få skarpt bilde av vann.

Kan jeg spørre hvilken anledning det er ?

Det er bare på et engelsk forum som jeg er moderator for.

For gøy ettersom mange på det forumet er opptatt av fotografering. Og det finnes både proffer og amatører. Så derfor trenger jeg altså et tema som ikke er for vanskelig for noe å ta et godt bilde av.

Dyr syntes jeg blir for vidt tema.

Gjest hva med...
Skrevet

Et tre eller en blomst? Det er kanskje litt kjedelig? Sommermat/strand.

Skrevet

Det er bare på et engelsk forum som jeg er moderator for.

For gøy ettersom mange på det forumet er opptatt av fotografering. Og det finnes både proffer og amatører. Så derfor trenger jeg altså et tema som ikke er for vanskelig for noe å ta et godt bilde av.

Dyr syntes jeg blir for vidt tema.

Kan du ikke ha noe abstrakt da? "Sommeridyll", "lykke", "skeptisk", etc?

Skrevet

Kan du ikke ha noe abstrakt da? "Sommeridyll", "lykke", "skeptisk", etc?

Problemet er at det ikke må være for vidt og heller ikke for snevert.

Ellers vil jeg få inn mange bilder som rett og slett ikke henger sammen med temaet. Eller det gjør det, men det blir vanskelig å kåre en vinner (ikke meg som kårer vinneren).

Noen foreslo "sommer". Men da vil jeg få inn alt mulig rart.

Vanskelig.

Skrevet

Et tre eller en blomst? Det er kanskje litt kjedelig? Sommermat/strand.

Er ikke alle som bor i nærheten av en strand.

Som sagt, skal være noe alle har en mulighet til å ta bilde av uten å måtte reise avgårde et sted for å finne det.

Gjest liiita
Skrevet

Jeg har fotografert litt, og har tidligere vært med på en fotokonkurranse med vann som tema. Synes det var et supert tema jeg! Jeg er litt enig i at det tekniske kan være litt vanskelig, men ville nok likevel gått for vann! :)

Gjest Ferri
Skrevet

Sommer dag med FUTT i ! :)

Ahh, sorry, noen ganger så leser jeg litt for fort og hopper over linjer og jaa!

Vann høres bra ut! :)

Skrevet

Sommer dag med FUTT i ! :)

Og futt på engelsk er....? =p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...