Gjest Ashillyn Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg er en veldig glad og positiv person,men når ferien kommer blir jeg rett og slett deprimert. Vi har en aktiv ferie med venner og familie rundt oss,men jeg virkelig hater å dra på ferie. Er alltid så lykkelig når ferien er over,barn tilbake på skole og barnehage, og vi voksne er kommet oss tilbake på jobb. I morgen går vi på ferie og jeg er så giddesløs med ferieforberedelsene at ingenting er blitt gjort..Planen er å dra i morgen rett etter jobb. Noen som kan hjelpe meg med å komme i gang? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Har dere en _for_ aktiv ferie? Alle trenger et avbrekk fra jobben. Hvis du synes ferie bare er slitsomt, bør dere kanskje se om dere kan forandre noe? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Marsj av sted og pakk kofferten! Kan dere ikke være hjemme en sommer da? 0 Siter
Gjest Ashillyn Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Har dere en _for_ aktiv ferie? Alle trenger et avbrekk fra jobben. Hvis du synes ferie bare er slitsomt, bør dere kanskje se om dere kan forandre noe? nei,langt fra FOR aktiv...alle andre koser seg stort unntatt jeg... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 nei,langt fra FOR aktiv...alle andre koser seg stort unntatt jeg... Men ønsker du på ingen måte ferie? Kan du prøve å se om du kan tenke ut noe positivt med ferie, og noe positivt med hverdagen? 0 Siter
Gjest falma Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Har det akkurat som deg. Blir rett og slett deprimert hver sommer det er ferie. Skjønner ikke dette jeg. Snakker jo aldri med andre om det heller fordi det virker så snålt. Faktisk litt angst også. Når ferietid og høst kommer blir det bedre. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Har det akkurat som deg. Blir rett og slett deprimert hver sommer det er ferie. Skjønner ikke dette jeg. Snakker jo aldri med andre om det heller fordi det virker så snålt. Faktisk litt angst også. Når ferietid og høst kommer blir det bedre. Hva er det du ikke liker med sommerferie da? Får du virkelig angst, eller var det bare et uttrykk? Hva er det du blir redd for i tilfelle? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Kanskje mye faller på deg hvis dere har gjester? Er det du som må styre med maten ol? Prøv å slappe av å ikke stresse så mye. Ting trenger ikke være perfekt, man trenger bare slappe av å gjøre det man har lyst til. Vet ikke om dette var til noen hjelp, men håper du finner noe som er positivt med ferie. Jeg ser bare fordeler;o) 0 Siter
Gjest falma Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hva er det du ikke liker med sommerferie da? Får du virkelig angst, eller var det bare et uttrykk? Hva er det du blir redd for i tilfelle? Kjenner en ekkel uro inni meg. Blir tiltaksløs og orker lite. Ikke bare et utrykk nei,,,har hatt det slik lenge. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hvorfor skal man på død og liv ha så mange aktiviteter i ferien da? Så lenge man har barn må man jo finne på noe; men et par lengre turer er nok til å gi barna høydepunkter. Så kan man være hjemme en del, reise litt til slekt og venner - og ha småutflukter til badeplasser og piknik der ellers. Eksempelvis. Noe av greia med ferie er jo at man skal ta det litt med ro, ha det gøy - ikke legge opp timeplan for hver dag av hele ferien. Synes jeg, ihvertfall ;-) Skulle vi hatt aktivitetsferie med fullt program hadde jeg blitt deppet selv. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Kjenner en ekkel uro inni meg. Blir tiltaksløs og orker lite. Ikke bare et utrykk nei,,,har hatt det slik lenge. Uff, det høres ikke noe greit ut. Alle trenger jo å koble av, ellers er det fare for utbrendthet. Savner du kollerger/ venner som er reist bort kanskje? Kanskje du bør finne noe fornuftig å gjøre, så du kjenner at du får utrettet noe? Hvis det er der det ligger... Ferie betyr ikke nøvendigvis å ligge rett ut, kan du planlegge å være i aktivitet hele tiden? Kan du ta et kurs? Kan familien dra på en aktiv ferie? Hvis noe av problemet ligger i at det blir for mye familietid på en gang, hva med å ta en liten tur for seg selv, eller med ei venninne? Kan være alt fra joggetur til spahelg. Hvis ferie for deg betyr å kjede seg mens alle andre slapper av i sola så skjønner jeg deg godt. Jeg orker ikke sitte stille uten å gjøre noe i lengre tid. Kanskje du blir deprimert over å ikke ha utrettet noe? spulle ønske du kunne forsøke å sette ord på akkurat hva det er med ferie som fremkaller disse følelsene. En bestemt aktivitet? Eller tanken på passivitet? Jeg tror nemlig det skal være mulig å legge om ferien slik at du vil føle det annerledes. Det finnes mange måter å feriere. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hvorfor skal man på død og liv ha så mange aktiviteter i ferien da? Så lenge man har barn må man jo finne på noe; men et par lengre turer er nok til å gi barna høydepunkter. Så kan man være hjemme en del, reise litt til slekt og venner - og ha småutflukter til badeplasser og piknik der ellers. Eksempelvis. Noe av greia med ferie er jo at man skal ta det litt med ro, ha det gøy - ikke legge opp timeplan for hver dag av hele ferien. Synes jeg, ihvertfall ;-) Skulle vi hatt aktivitetsferie med fullt program hadde jeg blitt deppet selv. Helt enig! I helga skal vi på hytta til kjæresten min med ungene og bare ta det rolig. Til uka tøffer ungene og jeg sammen med en venninne av meg og hennes to små til Namskogan familiepark og slår leir der i 3 netter og skal kose oss glugg! ) Utover det har jeg ingen ferieplaner for feriedagene med ungene, vi skal bare kose oss og slappe av og ta det som det kommer. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Helt enig! I helga skal vi på hytta til kjæresten min med ungene og bare ta det rolig. Til uka tøffer ungene og jeg sammen med en venninne av meg og hennes to små til Namskogan familiepark og slår leir der i 3 netter og skal kose oss glugg! ) Utover det har jeg ingen ferieplaner for feriedagene med ungene, vi skal bare kose oss og slappe av og ta det som det kommer. Ferie, med andre ord *s* 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Det mest deprimerende med ferie er at alle drar og at jeg blir hjemme ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.