Gå til innhold

Haster litt: tekst i dødsannonse

Anbefalte innlegg

Gjest noen gode ord
Skrevet

Jeg skal formulere en dødsannonse og ville gjerne ha inn et lite vers. Noen gode forslag? Gjelder en person som har hatt mye smerte i livet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ER et vers som jeg har lagt merke til, men jeg vet ikke hva det heter. Men det begynner slik: I himmelens gyldne saler vi atter møtes en gang.

Gjest noen gode ord
Skrevet

ER et vers som jeg har lagt merke til, men jeg vet ikke hva det heter. Men det begynner slik: I himmelens gyldne saler vi atter møtes en gang.

Hm... et problem er at vedkommende ikke var så veldig kristen av seg... Kanskje de ordene ikke passer så godt da...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hm... et problem er at vedkommende ikke var så veldig kristen av seg... Kanskje de ordene ikke passer så godt da...

De kan sikkert hjelpe deg på begravelsesbyrået.

Gjest egravelsesbyråer
Skrevet

http://www.fonusnet.no/default.asp?Cat=19

Trykk på annonse, og gå gjennom de første stegene (bare finn på en dato og avis osv), så kommer du til et sted der du kan få opp en database over standard dikt og minneord.

Du kan sikkert søke på begravelsesbyrå på google, så har mange begravelsesbyråer hjemmesider og sikkert tips og råd.

Gjest egravelsesbyrå
Skrevet

Det led mot aften,

din sol gikk ned.

Din smerte stilnet,

og du fikk fred.

Et strevsomt liv har tatt slutt

en flittig hånd har dovnet.

Et mildt og kjærlig blikk gått ut

et gavmildt menneske sovnet.

Hva du led det ingen kjenner

stille selv du smerten bar

smilte dog blant dine venner

takk for alt du for oss var.

Mot sykdom og smerte

du kjempet og led.

Vi savner deg sårt,

men unner deg fred.

Stille du led,

hvil nå i fred

Skrevet

Hvorfor er du så trist? Tenker du på når du så henne sist?

I dine øyner var hun elskelig grei, savner du gleden det gav deg?

Et lys er blåst ut, et liv er knust. Men hun har ikke lenger noen smerte, husk det i ditt hjerte.

Fuglene vil fortsette å synge, og hennes livs melodi vil gynge.

Som et vindpust blafret hun varme i våres liv, nå er den tid forbi.

Gjest egravelsesbyrå
Skrevet

Sjekket aftenposten i dag for å se hva dere hadde valgt..

Gjest togli
Skrevet

Sjekket aftenposten i dag for å se hva dere hadde valgt..

Eh..det finnes _litt_ flere aviser enn Aftenposten i Norge altså....

Gjest egravelsesbyrå
Skrevet

Eh..det finnes _litt_ flere aviser enn Aftenposten i Norge altså....

jada, men det er bare den jeg vet om som har annonsene på nett.. (og bare den dagsavisen jeg har i papirutgave) :-)

Det var en annonse der med et av diktene jeg hadde henvist til her, så da tenkte jeg det kanskje var den..

Men jeg vet at det finnes flere aviser i landet..

:-)

Skrevet

De kan sikkert hjelpe deg på begravelsesbyrået.

Jeg ville ha skrevet noen ord selv.

Pass på at det ikke er for langt og det trenger ikke å rime.

Personlige ord er mye mer virkningsfullt enn de vanlige ordene som står i dødsannonsene.

Men det er min mening.

Forøvrig; kondolerer.

Gjest togli
Skrevet

jada, men det er bare den jeg vet om som har annonsene på nett.. (og bare den dagsavisen jeg har i papirutgave) :-)

Det var en annonse der med et av diktene jeg hadde henvist til her, så da tenkte jeg det kanskje var den..

Men jeg vet at det finnes flere aviser i landet..

Jeg tror jeg muligens misforstod deg litt. Jeg oppfattet innlegget ditt som en som nå skulle finne ut hvem trådstarter var ved å lese Aftenpostens dødsannonser. Et "trolleinnlegg" med andre ord.

Sorry at jeg misforstod :-)

*flau*

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg ville ha skrevet noen ord selv.

Pass på at det ikke er for langt og det trenger ikke å rime.

Personlige ord er mye mer virkningsfullt enn de vanlige ordene som står i dødsannonsene.

Men det er min mening.

Forøvrig; kondolerer.

Den skulle sikkert til trådstarter..

Gjest noen gode ord
Skrevet

http://www.fonusnet.no/default.asp?Cat=19

Trykk på annonse, og gå gjennom de første stegene (bare finn på en dato og avis osv), så kommer du til et sted der du kan få opp en database over standard dikt og minneord.

Du kan sikkert søke på begravelsesbyrå på google, så har mange begravelsesbyråer hjemmesider og sikkert tips og råd.

Tusen takk for linken! Der fant vi akkurat det vi trengte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...