Gjest klør berre litt Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har lenge forundret meg over hvorfor jeg aldri har blitt bitt av flått, siden jeg er en hobbybonde som ferdes mye i skog og mark og jeg drar ut flått på dyrene mine daglig. Men nå har det altså skjedd. Jeg oppdaget et pittelite kryp på magen som jeg drog ut. Nå er det bare et lite rødt merke der. Hva nå? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Avvent. Blir merket som en blink, drar du til lege med en gang. Skjer det ikke noe mer med merket, så gjør du ingenting. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/flaatt.htm 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 http://www.helsenytt.no/artikler/flaatt.htm Det høres skummelt ut! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Det høres skummelt ut! Om flåtten er bærer av borrelia kan det bli skummelt ja. Borreliose/Lyme's disease er ikke noe å kimse av - sjekk ungene før de legger seg, sier jeg bare. 0 Siter
sheba Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Vær oppmerksom som de andre sier her:) Jeg og ungene har hatt mange flåttbitt, vi bor i skogkanten og tilbringer mye tid der, vi har aldri noengang fått problemer eller blitt syke.. Men for all del, hold et øye med bittstedet en tid fremover:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hos oss blir vi alle bitt av flått hver sommer. Senest igår tok vi ut en flått av toåringens hodebunn. Jeg tror vi har blitt herda etterhvert, så vi er kanskje litt for lite påpasselig... Litt rødt rundt stikket er helt normalt. Blir det en jevn rød ring (gjerne litt hard og minst på str. med en femkroning) må du dra til legen og få antibiotika. 0 Siter
Berlitz Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Som de andre sier, følg med. Faren min ble smittet, og var skikkelig dårlig, veldig svimmel og reagerte merkelig på lyder. Skvatt og sto i..... Vi trodde jo stakkaren holdt på å tippe.... Fikk skikkelig sterk antibiotika, og ble frisk etter et år. *grøss* for et kryp! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.