Gå til innhold

Ohhh...flåttbitt

Anbefalte innlegg

Gjest klør berre litt
Skrevet

Jeg har lenge forundret meg over hvorfor jeg aldri har blitt bitt av flått, siden jeg er en hobbybonde som ferdes mye i skog og mark og jeg drar ut flått på dyrene mine daglig. Men nå har det altså skjedd. Jeg oppdaget et pittelite kryp på magen som jeg drog ut. Nå er det bare et lite rødt merke der. Hva nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avvent. Blir merket som en blink, drar du til lege med en gang. Skjer det ikke noe mer med merket, så gjør du ingenting.

Skrevet

Det høres skummelt ut!

Om flåtten er bærer av borrelia kan det bli skummelt ja. Borreliose/Lyme's disease er ikke noe å kimse av - sjekk ungene før de legger seg, sier jeg bare.

Skrevet

Vær oppmerksom som de andre sier her:)

Jeg og ungene har hatt mange flåttbitt, vi bor i skogkanten og tilbringer mye tid der, vi har aldri noengang fått problemer eller blitt syke..

Men for all del, hold et øye med bittstedet en tid fremover:)

Gjest togli
Skrevet

Hos oss blir vi alle bitt av flått hver sommer. Senest igår tok vi ut en flått av toåringens hodebunn. Jeg tror vi har blitt herda etterhvert, så vi er kanskje litt for lite påpasselig...

Litt rødt rundt stikket er helt normalt. Blir det en jevn rød ring (gjerne litt hard og minst på str. med en femkroning) må du dra til legen og få antibiotika.

Skrevet

Som de andre sier, følg med. Faren min ble smittet, og var skikkelig dårlig, veldig svimmel og reagerte merkelig på lyder. Skvatt og sto i..... Vi trodde jo stakkaren holdt på å tippe.... Fikk skikkelig sterk antibiotika, og ble frisk etter et år.

*grøss* for et kryp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...