Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snerting Dal

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har vært sammen med samboeren min i over 7 år. Vi har 2 små barn som jeg elsker over alt.

Problemet er at de siste 6 måneder har vi ikke hatt sex. Jeg er blitt sur hele tiden, noe som ikke akkurat "verkker kvinnen" i samboeren min. Jeg har egentlig alsdri vært fornøyd med sexlivet vårt men nå er begeret i ferd med å renne over, og for mange hadde det nok rent over for leeeenge siden.

Je tenker hver eneste dag på å flytte fra henne men barna holder meg igjen. Desuten er jeg jo veldig glad i samboeren min også. Jeg har nevnt problemet for henne, men det hjelper lite. Nå skal vi på sommerferie med ungene, men egentlig har jeg lyst til å sende henne på dør!

Bør jeg gå fra henne? Jeg er usikker pga. barna. Jeg regner med at før eller siden så sprekker det. Jeg prøver så godt som jeg kan men det er ikke lett å komme med kjærtegn eller komplinmenter når man regner med å bli avist.

Har aldri likt utroskap, men i min situasjon mener jeg nesten at dette må bli en nødvendig konsekvens. Allikevel violle jeg bli drit forbanna dersom hun var utro, og flyttet på dagen. Hun bruker fortsatt pillen, noe som gjør meg mistenksom på at hun har et forhold på si!

Har noen vært i samme situasjon så vær så snill å gi meg noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237599-sexnekt-i-over-6-m%C3%A5neder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

9

• Lillemus

3

• kaffepiken

3

• Clue1365380406

3

Gjest be om hjelp

Hormonprevensjon kan gjøre at sexlysten forsvinner.

Dere bør ta større tak i problemet enn at du sier at det er et problem for deg. Ta det opp når dere har tid og kan snakke skikkelig, og bestill time hos legen. Finn ut om dere vil gå sammen, om hun vil ta det opp med sin gynekolog og vurdere prevensjonsmetode, eller om det er du som tar en samtale med legen om problemene, som en start.

Vil hun ikke, går du alene.

Manglende seksuell lyst og energi hender mange, men varer det lenge (utover perioder i svangerskap, etter fødsel, med amming (der mange mister lyst og fuktighet totalt), eller andre perioder man ser kan være forbigående) er det lurt å ta det opp med legen.

Selvsagt skal du ikke være utro, det er bare enda mer ødeleggende. Kan du ikke leve i forholdet under de betingelsene som er lagt, må man heller bryte ut enn å være utro. Da må dere heller be om hjelp til å skaffe to gode hjem for barna deres, hvor de bor feks halvparten av tiden hver.

Det er idiotisk å bryte opp en familie pga et problem som man ikke har gjort en skikkelig innsats for å løse.

Solsikkefrø

Er det kun barn og sex som holder dere sammen? Ja, da bør dere gå fra hverandre. Det er for lite.

sex er jo det som skiller vennskap og kjærestepar da. Det er klart at det finnes viktigere ting, men sex er jo faktisk en big deal, er det ikke? Jeg hadde sikkert overfallt typen min hvis ikke vi hadde hatt sex på en uke ;) Men så er jo jeg veldig glad i nærhet også da ;)

Gjest Marres

Det å bare gå nå uten å ha prøvd synes for meg å være en litt for lettvindt måte. Nå sier ikke jeg at du har prøvd, men det teller fint lite når hun kanskje ikke har forstått hvor mye energi du har brukt på dette, og hvor mye du faktisk har prøvd.

Hun skjønner jo hun også at alt ikke er som det skal, men virker som dere har kommet i en ond sirkel hvor den ene partens 'surhet' gjør den andre parten enda surere. Slik foregår det her også ;) Men en må nok ta iniativ til slutt.

Mulig det er best for dere at dere går fra hverandre, men dette må davel være absolutt siste utvei. Og dere har ikke prøvd alt. Kommunikasjon er første steg, og den virker nesten som har vært helt fraværende ut fra det du skriver.

Nå går du til samboeren din. Fortell henne at du elsker henne, men at du føler at ting ikke gå så bra. Hvis henne dette. Print det ut hvis du kan; og spør om dere kan snakke sammen som to voksne mennesker. Èn plass må man begynne...

Annonse

Gjest togli

Sure mannfolk er sexdrepere ;-)

Vi damer trenger masse positiv oppmerksomhet for å bli klare (iallefall etter mange års samliv). Deltar du i alle arbiedsoppgavene hjemme? Gir du kona di positiv respons på ting? Lager du romantiske middager til dere? Inviterer du henne med ut? Kjøper du blomster eller en pen kjole til henne? "Ser" du henne når dere er ute blant andre mennesker?

Prøv å følge noen av disse rådene før du gir opp. Du må kanskje holde på en tid før du ser resultater, men ikke gi opp! Kan du kose med kona di uten at hun tror du ønsker seksuell kontakt? (selvsagt ønsker du det, men prøv å late som det ikke er i dine tanker ;-)). Når hun føler seg trygg på at du vil kose med henne/stryke på henne (ikke på "seksuelle steder") uten at det _må_ føre til noe mer, så vil hun antagelig begynne å føle at hun ønsker å gå videre. Men...Du må antagelig gjøre det mange ganger!

Lykke til - Håper dere fikser det :-)

Gjest mener jeg

sex er jo det som skiller vennskap og kjærestepar da. Det er klart at det finnes viktigere ting, men sex er jo faktisk en big deal, er det ikke? Jeg hadde sikkert overfallt typen min hvis ikke vi hadde hatt sex på en uke ;) Men så er jo jeg veldig glad i nærhet også da ;)

Det er da vel mer en sex som skiller venner og kjærester, er det ikke? Det _kan_ jo hende hun sliter emd etter aller annet og at han brde ha støttet henne i stedet for å bare fokusere på sex osv?

Gjest Elextra

Synes du bør fokusere på _grunnen_ til at hun ikke vil ha sex.

Er det sex'en i seg selv, har det kanskje vært for mye fokus på ditt utbytte av sex'en og ikke hennes (hun trenger kanskje mer tid/kos etc.)?

Kan det være at hun ikke føler seg verdsatt?

Kan hun være sliten og trenger mer støtte?

Kan det være fysisk, f.eks. gjennom hormonproduksjon?

Finnes sikkert mange andre grunner til hennes manglende lyst og ønske om sex, synes du bør grave dypere he før du går.

Sure mannfolk er sexdrepere ;-)

Vi damer trenger masse positiv oppmerksomhet for å bli klare (iallefall etter mange års samliv). Deltar du i alle arbiedsoppgavene hjemme? Gir du kona di positiv respons på ting? Lager du romantiske middager til dere? Inviterer du henne med ut? Kjøper du blomster eller en pen kjole til henne? "Ser" du henne når dere er ute blant andre mennesker?

Prøv å følge noen av disse rådene før du gir opp. Du må kanskje holde på en tid før du ser resultater, men ikke gi opp! Kan du kose med kona di uten at hun tror du ønsker seksuell kontakt? (selvsagt ønsker du det, men prøv å late som det ikke er i dine tanker ;-)). Når hun føler seg trygg på at du vil kose med henne/stryke på henne (ikke på "seksuelle steder") uten at det _må_ føre til noe mer, så vil hun antagelig begynne å føle at hun ønsker å gå videre. Men...Du må antagelig gjøre det mange ganger!

Lykke til - Håper dere fikser det :-)

Men hun må da kunne skape litt romantikk selv, om det er det hun går og ønsker seg? Jeg synes det er urettferdig om alt skal avhenge av mannens oppførsel. Han skal dekke alle hennes ønsker og behov, så skal han til nød få trenge inn i henne.

Men hun må da kunne skape litt romantikk selv, om det er det hun går og ønsker seg? Jeg synes det er urettferdig om alt skal avhenge av mannens oppførsel. Han skal dekke alle hennes ønsker og behov, så skal han til nød få trenge inn i henne.

Helt enig!

Rart at hun ikke er interessert i å gjøre noe med det selv? 6 måneder er lang tid! Når det er henne som ikke vil, er det også henne som bør fortelle grunnen, sånn at de kan gjøre noe med det. Det er dårlig gjort å la partneren gå sånn i månedsvis uten å få noen forklaring engang.

Det er da vel mer en sex som skiller venner og kjærester, er det ikke? Det _kan_ jo hende hun sliter emd etter aller annet og at han brde ha støttet henne i stedet for å bare fokusere på sex osv?

Nå er det jo sånn at mange kvinner mener at menn skal skjønne hva de mener uten at de sier et eneste kløyva ord om det, så det er ikke sikkert fyren har anelse om hvorfor hun har stengt butikken?

Annonse

Gjest togli

Enig med deg i det, men her er det mannen som klager. Jeg mener man først må begynne med seg selv før man prøver å forandre andre. Hvis han endrer seg, antar jeg at hun kommer etter :-)

Gjest togli

Helt enig!

Rart at hun ikke er interessert i å gjøre noe med det selv? 6 måneder er lang tid! Når det er henne som ikke vil, er det også henne som bør fortelle grunnen, sånn at de kan gjøre noe med det. Det er dårlig gjort å la partneren gå sånn i månedsvis uten å få noen forklaring engang.

Jeg holdt på å svare deg omtrent det samme som Lillemus skriver under her!

Mannfolk er litt "enklere" og sier ting direkte. Vi kvinnfolk regner med at mannfolka skal skjønne uten at vi sier noe ;-)

Jeg holdt på å svare deg omtrent det samme som Lillemus skriver under her!

Mannfolk er litt "enklere" og sier ting direkte. Vi kvinnfolk regner med at mannfolka skal skjønne uten at vi sier noe ;-)

I så fall er det vi kvinnfolk som er dumme..;o) Hvor har vi det fra at menn er så innmari gode på å lese tanker?

Klar tale er ikke å forakte :o)

I så fall er det vi kvinnfolk som er dumme..;o) Hvor har vi det fra at menn er så innmari gode på å lese tanker?

Klar tale er ikke å forakte :o)

Vi er nok litt smådumme på det punktet der ja. Jeg har sluttet å hinte dersom det er noe som er viktig, da sier jeg det bare rett og så slipper vi misforståelser og sånt tøys. :o)

Vi er nok litt smådumme på det punktet der ja. Jeg har sluttet å hinte dersom det er noe som er viktig, da sier jeg det bare rett og så slipper vi misforståelser og sånt tøys. :o)

Så er jo menn på sin side kjent for at de verken leser bruksanvisninger eller spør etter veien.. (Ikke at det følger med bruksanvisning til oss damer da men.. ;o))

En kombinasjon av ei som kun serverer dulgte hint og signaler, med en kar som ikke har for vane å "spørre etter veien", så havner man fort i ugreie situasjoner ja..

Jeg tror aldri at et slikt forhold kommer til å holde. Så lenge du føler som du gjør, så kommer det til slutt å sprekke.

Slik jeg ser det har du to valg. Enten flytte, eller så må dere oppsøke hjelp.

Familievernkontoret har vel litt kunnskap om slikt. Eller aller helst bør dere kontakte en sexolog (tror jeg det heter).

For å komme seg ut av en slik skakkjørt situasjon alene tror jeg er veldig vanskelig. (Snakker av erfaring. Her i huset er det ikke sexnekt, men en gang i uka er mer enn nok for meg, og på langt nær nok for han.)

Ser du har fått noen gode svar her.

Her er et svar jeg ga tidligere til en med samme problem.

Forslag til hva du kan gjøre:

Uten å ta initiativ til sex, kan du gi henne masse oppmerksomhet.

Gi henne komplimenter.

Vis at du bryr deg om henne.

Prøv å få noen gode samtaler med henne og snakk om det som hun interesserer seg for.

Hvis interesse for hus og hjem, og gjør det trivelig rundt dere.

Fiff deg opp litt, gjør deg lekker. Nye klær? Frisyre? Har du skjegg/bart så kan du kanskje barbere deg.

Lag en god middag til henne, eller ta henne med ut på restaurant.

Kanskje du kan kjøpe en liten gave til henne.

Kort og godt, lek nyforelsket, og vis deg fra din beste side.

Gjør alt du kan for at hun skal føle seg attraktiv og sexy.

La henne få inntrykk av at du vil ha sex med henne fordi du elsker henne, ikke for at du skal få tilfredstilt dine egne behov.

Prøv disse forslagene en måneds tid, så vil jeg tro at ting har bedret seg.

Lykke til!

En annen ting jeg kom på er at jeg har lest fra en kvinne at hun ikke orket å ha sex med mannen sin fordi han hadde lagt sånn på seg, og fått stor mage. Hun syntes selvsagt det var vanskelig å si det til han, for hun ville jo ikke såre han heller. Så hvis du har lagt på deg i det siste, så kanskje du kunne begynne å trene, sånn at du får en sprek og attraktiv kropp :-)

Jeg synes iallfall at man skal begynne med seg selv, før man anklager den andre parten.

En kollega av meg fortalte en gang at han fant ut at han skulle gjøre mer hjemme for å glede samboeren sin. Han satte igang og tok husarbeid, laget middag, og ga samboeren sin masse positiv oppmerksomhet. I tillegg begynte han å trene. Tidligere var han en sofagris.

Resultatet var en strålendes fornøyd samboer, og han fikk masse positiv oppmerksomhet tilbake fra henne også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...