Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Ikke nødvendigvis.

Mange kvinner som får mye positiv oppmerksomhet - uten at det hjelper.

Mye fordi konstant positiv oppmerksomhet med tiden blir kjedelig det og; samt at det tas for gitt.

Og menn som fratas muligheten til et aktivt sexliv blir som regel sure og gretne.

Sex er et primærbehov; og mangel på seksuell tilfredsstillelse/kontakt fører til stress og tilhørende aggresjon.

Man kan godt sammenlikne dette med humøret hos gravide kvinner. Begge settingene gir humørsvingninger på grunn av hormonelle årsaker - og er og omtrent like enkle å kontrollere/endre.

Det har du nok rett i, men det skader ikke å forsøke med mine råd først. Han må se hva _han_ kan gjøre siden det er _han_ som synes dette er et problem. For alt vi vet er kona kanskje fornøyd slik hun har det nå? (litt rart om så er da, men..)

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

9

• Lillemus

3

• kaffepiken

3

• Clue1365380406

3

Gjest togli

Hva med å snu på flisa. Hvorfor kan ikke hun gjøre ting som gjør han glad? Som gjør at han får mer lyst til å delta, mer lyst til å være romantisk, mer lyst til bare kos, osv.?

Når hun nekter å ha sex, uten å oppgi noen grunn til dette, så er det ikke rart at han blir sur og lite innstillt på romantikk.

Sex er noe en skal dele i et forhold. Slik du framstiller det er det noe hun aller nødigst kan gi til han dersom han oppfyller nok av hennes krav. Slik skal det jo ikke være.

Men jeg er enig i at han bør vise at han ønsker å kose med henne uten at det nødvendigvis må føre til sex.

Kanskje kona ikke ser problemet? Hvis man selv synes man har det problematisk, bør man vel gå inn i seg selv om se hva man kan endre. Det er lettere å forandre seg selv enn andre... Forhåpentligvis blir det da slutt på den "onde sirkelen".

Når man nettopp har født barn og kanskje ammer i mange måneder, tar det gjerne lang tid før sexlysten tar seg opp igjen. Da har mannen muligens allerede begynt å bli sur og gretten og dermed blir sexlysten enda mindre (når den normalt skulle begynne å "våkne"). See? ;-)

Gjest togli

Men var han desperat og sur før sexnekten da? Var det ikke sexnekten som kom først? Da måtte den jo skyldes noe annet.

Aner ikke, men synes egentlig det virker teit å kalle det "sexnekt". "Sexnekt" blir det vel først når man bevisst "straffer" noen ved å ikke ha sex med dem. Som jeg oppfatter det, har ikke kona lyst på sex og da bør man jo komme til bunns i årsaken(e).

petter smart

Kanskje kona ikke ser problemet? Hvis man selv synes man har det problematisk, bør man vel gå inn i seg selv om se hva man kan endre. Det er lettere å forandre seg selv enn andre... Forhåpentligvis blir det da slutt på den "onde sirkelen".

Når man nettopp har født barn og kanskje ammer i mange måneder, tar det gjerne lang tid før sexlysten tar seg opp igjen. Da har mannen muligens allerede begynt å bli sur og gretten og dermed blir sexlysten enda mindre (når den normalt skulle begynne å "våkne"). See? ;-)

Han skriver ingenting om hun nettopp har født. Det ville i såfall endret situasjonen, men da burde han også forstått årsaken. Noe han tydeligvis ikke gjør.

Alle voksne mennesker i et forhold bør forstå at mangel på sex er et problem. Hun burde forstå det, ikke minst fordi han viser misnøye over det.

Hvorfor skal han endre seg dersom det er hun som har et problem?

Dersom sexlysten hennes blir enda mindre av at han er sur så må hun si dette. Hun må være konstruktiv. Men her (som i de fleste tilfeller en hører om) virker det ikke som om den med liten lyst synes det er et problem i det hele tatt. Totalt mangel på forståelse.

petter smart

Aner ikke, men synes egentlig det virker teit å kalle det "sexnekt". "Sexnekt" blir det vel først når man bevisst "straffer" noen ved å ikke ha sex med dem. Som jeg oppfatter det, har ikke kona lyst på sex og da bør man jo komme til bunns i årsaken(e).

Sexnekt er et dårlig ord, brukte det kun fordi jeg så noen andre hadde brukt det.

At kona ikke har lyst på sex er en ærlig sak. Men hun burde være like interessert i å komme til bunns i saken og gjøre noe med det, som han. Og det virker det ikke som om hun er. Noe som er typisk for de med lav sexlyst. De virker fornøyde med situasjonen og bryr seg lite om den andres behov og følelser.

Gjest Dropper nicket akkurat nå...

Tenkte jeg skulle skrive om mine erfaringer her... Jeg kunne nok vært din kone. (Men du ligner nok ikke så mye på min mann...han har ikke blitt så sur som du høres ut)

Vi har vært gift en del lenger enn dere. Ungene begynner også å bli store,- og forholdet er vel blitt litt roligere, kan man si. _Forelskelsen_ er jo stort sett over.

For oss har det også gått ca. 1/2 år siden sist,- og noe av grunnen er nok at timingen er dårlig. Det startet vel med en krangel, eller noe man var uengige om, så var det sikkert den ene eller den andre som var sliten, lei et eller annet. Etter en stund har det blitt normalen å legge seg i hver sin del av sengen. Selv om man egentlig er gode venner igjen. Så kan den ene (f.eks. meg) være klar for litt mer,- men så - vips er det noe uoverensstemmelser igjen som dreper den lysten...

Det kan være fort gjort å komme inn i et slikt spor.

For min del er det også sånn at det er kun i spesielle deler av syklusen min jeg egentlig har noe særlig lyst,- og i deler av syklusen har jeg definitivt ikke lyst. Og hvis man ikke har lyst, ikke i det hele tatt, er det ikke særlig smart å prøve å gjennomføre det kun for ikke å såre, eller for å være snill med den andre. Det er i alle fall noe som kan få en til å miste lysten senere også.

Annonse

Gjest togli

Sexnekt er et dårlig ord, brukte det kun fordi jeg så noen andre hadde brukt det.

At kona ikke har lyst på sex er en ærlig sak. Men hun burde være like interessert i å komme til bunns i saken og gjøre noe med det, som han. Og det virker det ikke som om hun er. Noe som er typisk for de med lav sexlyst. De virker fornøyde med situasjonen og bryr seg lite om den andres behov og følelser.

Ja, det er helt klart at de bør få ordnet opp i dette snarest. Nå var det mannen her som bad om råd og jeg gav da råd som han kunne prøve ut. Hadde kona spurt, hadde jeg råda henne til å finne ut av dette her også.

Jeg vil tro lav sexlyst rett og slett er litt flaut. Kanskje man skyver det under bordet fordi man rett og slett føler seg hjelpeløs?

Gjest sjøstjerna

Masete mannfolk er noe herk...

Opplever hun deg som masete?

Vel, sitasjonen er ikke god. Men ta deg tid til å tenke nøye over følgende:

Tenk deg at HUN vil forlate deg. Er det HELT greit? Hva ville du gjort for å beholde henne?

Om du kjenner du svært gjerne vil være med henne, så er det håp.

Clue1365380406

Jeg vet bare at hadde det samme skjedd i vårt forhold ville det vært noe alvorlig galt!

Jeg tror ikke kvinner har samme tålmodighet som menn når det gjelder at partneren ikke vil ha sex. Men alle kvinner kunne ha godt av å tenke over hva dette gjør med partnerens selvtillit

Ser du får endel svar om at det er tull å gå fra henne uten egentlig å ha prøvd å finne en løsning eller årsaken til at det er sånn, men jeg vet at jeg selv også ville vært på randen av skilsmisse og utroskap. Det er ikke en bagatell å ikke ha hatt sex på et halvt år, uten at partneren har sagt noe om hvorfor.

Du har jo snakket frampå om det.....hva var reaksjonen da?

Ser du får noen tips om å gjøre mer hjemme. Jeg vet ikke om det har noe for seg hvis du allerede deltar i det praktiske.

At mannen min deltar i det som skjer i hjemmet er en selvfølge. Jeg hadde nok mistet mye av sexlysten hvis han hadde vært lat, og overlatt alt arbeid til meg.

Men det er ikke sånn at jeg ville fått MER lyst hvis han gjorde mer hjemme heller. Da hadde bare ting vært som de skulle i utgangspunktet.

Det å ha sex med sin kjære skal ikke være som å vinne i Lotto. Da er det mer attraktivt å være singel. Å ha sex er en del av dealen i et forhold, limet som holder en sammen. Jeg har hatt sex selv om jeg ikke hadde lyst i utgangspunktet, men det var godt når vi først begynte. At jeg ikke har lyst av og til skyldes at jeg er sliten. Men jeg har en mann jeg kan snakke med om alt, og vi er ennå kjærester etter mange års samliv.

Det høres ut som dere ikke prater så godt sammen, ettersom dere ikke har snakket om dette før det har blitt et stort problem. Det kan godt være at kona di er sliten, og derfor ikke har lyst på sex i det hele tatt, men det burde du visst. I så fall hjelper det å ha en god prat om det, og at du møter henne med forståelse og hjelp.

Det er vel ofte slik at en stort sett prater om det daglige (jobb, unger osv), og utelater de personlige greiene når en har vært sammen en stund.

Det er viktig å ta opp kommunikasjonen igjen. En pratet jo mye da en var nyforelsket. Jeg er sikker på at det er mye dere ikke vet om hverandre nå, fordi det er lenge siden dere har pratet om DERE.

Prøv å vær litt nysgjerrig på HENNE som person igjen. Behandle henne som en dame du nettopp har møtt. Prøv å komme tilbake til det fortrolige mellom dere. Det tror jeg vil åpne for mye interessant, også seksuelt.

En annen ting; et samliv skal ikke være bare et "jobbfellesskap" selv om en har små unger. En må sette av tid til å gjøre koselige ting sammen. Mange går i den fella at de bare "jobber" sammen, men glemmer å kose seg.

Clue1365380406

Tenkte jeg skulle skrive om mine erfaringer her... Jeg kunne nok vært din kone. (Men du ligner nok ikke så mye på min mann...han har ikke blitt så sur som du høres ut)

Vi har vært gift en del lenger enn dere. Ungene begynner også å bli store,- og forholdet er vel blitt litt roligere, kan man si. _Forelskelsen_ er jo stort sett over.

For oss har det også gått ca. 1/2 år siden sist,- og noe av grunnen er nok at timingen er dårlig. Det startet vel med en krangel, eller noe man var uengige om, så var det sikkert den ene eller den andre som var sliten, lei et eller annet. Etter en stund har det blitt normalen å legge seg i hver sin del av sengen. Selv om man egentlig er gode venner igjen. Så kan den ene (f.eks. meg) være klar for litt mer,- men så - vips er det noe uoverensstemmelser igjen som dreper den lysten...

Det kan være fort gjort å komme inn i et slikt spor.

For min del er det også sånn at det er kun i spesielle deler av syklusen min jeg egentlig har noe særlig lyst,- og i deler av syklusen har jeg definitivt ikke lyst. Og hvis man ikke har lyst, ikke i det hele tatt, er det ikke særlig smart å prøve å gjennomføre det kun for ikke å såre, eller for å være snill med den andre. Det er i alle fall noe som kan få en til å miste lysten senere også.

Det der høres veldig trist ut.

Hun er sliten! Hjelper du til hjemme med stell og pass av barna og med husarbeide? Det er ikke noe som tenner oss kvinner mer enn å måtte slippe å be om hjelp, og å se at ting blir gjort uten at vi gjør det.

P-pillen vil for mange også føre til mindre sexlyst. Ikke alltid man merker det så veldig før man slutter...

Men ikke mistenk henne for å være utro bare fordi hun bruker p-pillen.

Det er absolutt ikke uvanlig å ha sextørke når man har små barn. At hun ikke vil ta i mot kjærtegn er vel bare et tegn på at hun vet at du da forventer noe mer.

Kanskje om dere snakket litt sammen om dette, og du fortalte henne at du vet hun er sliten. Fortalte at du skal stille opp mer slik at hun kan få tid til seg selv.

Fortalte at du gjerne vil kose litt uten at det blir sex ut av det.

Kanskje du da på sikt kan få sex med henne igjen.

Å gi opp et samliv med en du er glad i og som du har 2 barn med bare fordi du ikke får sex på 6 mnd er det dummeste jeg har hørt!!!

Dette høres ikke så bra ut. Har du forsøkt å snakke med henne om hva dette gjør med deg?

Kommunikasjon er det viktigste her. Årsakene kan nok være mange.

6 måneder er veldig lang tid, spesielt når du ikke vet HVORFOR hun ikke vil ha sex!! Hun mååå kunne snakke om dette...gi deg en grunn....enten det er at hun er sliten eller det er andre ting. Men selv om hun er sliten så har hun vel et behov av og til hun også...??

At hun er påpasselig med p-pillen er mistenkelig, synes jeg.

Kanskje er hun utro...?

At hun heller ikke vil ta imot kjærtegne osv. er også veldig rart....

Jeg kan ikke se at dette samlivet har så veldig mange sjanser....

Men håper jo at jeg tar feil....

Dette høres ikke så bra ut. Har du forsøkt å snakke med henne om hva dette gjør med deg? Kommunikasjon er det viktigste her. Årsakene kan nok være mange. 6 måneder er veldig lang tid, spesielt når du ikke vet HVORFOR hun ikke vil ha sex!! Hun mååå kunne snakke om dette...gi deg en grunn....enten det er at hun er sliten eller det er andre ting. Men selv om hun er sliten så har hun vel et behov av og til hun også...?? At hun er påpasselig med p-pillen er mistenkelig, synes jeg. Kanskje er hun utro...? At hun heller ikke vil ta imot kjærtegne osv. er også veldig rart.... Jeg kan ikke se at dette samlivet har så veldig mange sjanser.... Men håper jo at jeg tar feil....

Annonse

Clue1365380406

Dette høres ikke så bra ut. Har du forsøkt å snakke med henne om hva dette gjør med deg?

Kommunikasjon er det viktigste her. Årsakene kan nok være mange.

6 måneder er veldig lang tid, spesielt når du ikke vet HVORFOR hun ikke vil ha sex!! Hun mååå kunne snakke om dette...gi deg en grunn....enten det er at hun er sliten eller det er andre ting. Men selv om hun er sliten så har hun vel et behov av og til hun også...??

At hun er påpasselig med p-pillen er mistenkelig, synes jeg.

Kanskje er hun utro...?

At hun heller ikke vil ta imot kjærtegne osv. er også veldig rart....

Jeg kan ikke se at dette samlivet har så veldig mange sjanser....

Men håper jo at jeg tar feil....

Synes ikke det er så rart at hun bruker p-piller jeg da. Hun har vel sikkert ikike bestemt seg for at de ikke skal ha sex igjen, og vil være forberedt hvis det skjer.

Ville ikke tenkt på utroskap i første omgang.

Har ikke damen lyst på sex, kan det godt hende hun har lyst på sex med andre likevel. Er hun utro, har hun som oftest "kompensasjonssex" med mannen.

Hun er sliten! Hjelper du til hjemme med stell og pass av barna og med husarbeide? Det er ikke noe som tenner oss kvinner mer enn å måtte slippe å be om hjelp, og å se at ting blir gjort uten at vi gjør det.

P-pillen vil for mange også føre til mindre sexlyst. Ikke alltid man merker det så veldig før man slutter...

Men ikke mistenk henne for å være utro bare fordi hun bruker p-pillen.

Det er absolutt ikke uvanlig å ha sextørke når man har små barn. At hun ikke vil ta i mot kjærtegn er vel bare et tegn på at hun vet at du da forventer noe mer.

Kanskje om dere snakket litt sammen om dette, og du fortalte henne at du vet hun er sliten. Fortalte at du skal stille opp mer slik at hun kan få tid til seg selv.

Fortalte at du gjerne vil kose litt uten at det blir sex ut av det.

Kanskje du da på sikt kan få sex med henne igjen.

Å gi opp et samliv med en du er glad i og som du har 2 barn med bare fordi du ikke får sex på 6 mnd er det dummeste jeg har hørt!!!

Jubalong70

Det andre innlegget var ikke ment å være et svart til deg, men en kommentar til "Snerting Dal"

Sendte altså litt feil.

Beklager!

Gjest samlivsxprten

Litt av en ekspert. Hva kom først, høna eller egget?

Ingen sex = Sure gubber

Null lyst = Mas om sex

Det er jo hun som har sluttet å ha lyst. Og det er pga dette at han er "sur" og "maser". Det er ikke omvendt.

Det samme er det vel om det var høna eller egget som kom først, hun har ikke lyst på sex, han blir sur, hun får enda mindre lyst, han blir mer sur.

Den vonde sirkelen er der uansett hvem sin skyld det er. Tror ikke det viktigste her er å fordele skyld men å forsøke å løse opp flokene for at de skal få det bedre.

Gjest stoiker

Sure gubber = ingen sex.

Mas om sex = null lyst.

Finn et annet fokus enn sex hvis du vil redde forholdet.

Når gledet du henne sist?

Når gjorde du noe for hennes skyld?

Tusen takk - det du sier er jo helt riktig! Og - når gjorde han noe for henne sist - uten baktanker...

Gjest stoiker

Han skriver ingenting om hun nettopp har født. Det ville i såfall endret situasjonen, men da burde han også forstått årsaken. Noe han tydeligvis ikke gjør.

Alle voksne mennesker i et forhold bør forstå at mangel på sex er et problem. Hun burde forstå det, ikke minst fordi han viser misnøye over det.

Hvorfor skal han endre seg dersom det er hun som har et problem?

Dersom sexlysten hennes blir enda mindre av at han er sur så må hun si dette. Hun må være konstruktiv. Men her (som i de fleste tilfeller en hører om) virker det ikke som om den med liten lyst synes det er et problem i det hele tatt. Totalt mangel på forståelse.

Joda, han skriver at de har to små barn. Det betyr - har nettopp født. Det tar nemlig noen år å komme over to fødsler, amming og lite nattesøvn. I tillegg står hun på hormon-prevensjon. Alt dette spiller inn på sexlysten. I tillegg har hun en mann som maser om sex og som er sur -

Du vet - den eneste man kan forandre, er seg selv. Så om noen skal være konstruktive her, bør innskriver starte med seg selv i stedet for å være sur?

Gjest stoiker

Men var han desperat og sur før sexnekten da? Var det ikke sexnekten som kom først? Da måtte den jo skyldes noe annet.

Sexnekt - for et latterlig ord! Det er menn som først og fremst tenker strategi når det blir snakk om sex og forhold. Bare ordet får det til å høres ut som om "hun nekte ham sex". Som i en gammel gresk fortelling.

Har ikke kvinner lov til å ikke ha lyst? Må kvinner ha lyst på menns premisser? Bør ikke menn som har partnere uten sexlyst gå i seg selv - først - og se hva _de_ kan bidra med for å få sex?

"Få" sex - man skal da ikke "få" sex, man skal vel dele det? Dele lyster og gleder med hverandre og gjøre det godt for både seg selv og den andre? Det skal man sannelig ha overskudd for å orke.

Det er et kvinnelig seksuelt behov å bli sett og å oppleve partneren som en likeverdig partner som ser henne som likeverdig, også. Da er oppgavene hun gjør, like viktige som dem han gjør.

Mange menn jeg kjenner, og jeg kjenner endel, blir derimot furtne fordi kvinnen i deres liv setter "barnas behov først". Som en kvinne med små barn sa til meg - når jeg endelig kan legge meg og han også vil ha sitt - er det ikke sex for meg, lenger, men enda en unge som vil jeg skal dekke hans behov og jeg lar ham få det som han vil, så får jeg sove fortere.

Noen menn mener at å sette barnas behov først, er å ødelegge forholdet. Jeg mener at menn som forventer at deres behov skal komme før små barns, er egoister. Og det er ikke særlig sexy, det heller.

Når man begynner å oppleve mannen som enda en unge, og ikke som en voksen, får man ikke særlig lyst...

Gjest no nick today

Jeg er i samme situasjon, men med motstatt fortegn. Jeg er nemlig dame, ikke mann. O g milde himmel som jeg savner å ha sex med andre enn meg selv...

Svaret jeg får er: " hm, nei, det er ikke noe galt med _meg_." Hva i huleste er galt da? Jeg _vil_ jo, men blir avvist hver gang. Så nå orker jeg ikke ta initiativ engang...

Kanskej vi skulle slå oss sammen og få "vårt" på annet hold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...