Gå til innhold

Utdanningsforbundet og Skolenes landsforbund

Anbefalte innlegg

Gjest valg er vanskelig
Skrevet

Jeg vet at Utdanningsforbundet er mye større, men har hørt at det ikke tar godt nok vare på medlemmene sine. Skolenes landsforbund er tilknyttet LO, men hvor stort det er og hvor mye tyngde det har vet jeg ikke.

Til høsten må jeg velge det ene. Noen pedagoger med synspunkter?

Skrevet

Ta en titt innom sidene deres: http://www.skoleneslandsforbund.no/

http://www.utdanningsforbundet.no/

Du kan jo be om å få tilsendt informasjonsmateriell fra begge forbundene før du tar standpunkt. Selv om Skolenes Landsforbund er mindre enn Utdanningsforbundet så er de jo medlemmer av LO som har over 800 tusen medlemmer. Men det som kan ha størst betydning er i hvilket forbund de andre på den arbeidplassen du skal begynne på er med i. Velger du et annet forbund enn de andre så er det fullt mulig, men du blir da din egen tillitsvalgt og mister fellesskapet med de andre når det gjelder spørsmål som har med fagforening å gjøre.

Gjest valg er vanskelig
Skrevet

Hva slags pedagog er du da?

lærer

Skrevet

lærer

vel.....jeg sendte mail til Skolenes Landsforbund for 2 måneder siden fordi jeg ønsket info.

Har ikke fått svar, og DET avgjør nok mitt valg....

Skrevet

MÅ du velge det ene?

Det er lovpålagt organisajonsfrihet i Norge.

Gjest valg er vanskelig
Skrevet

MÅ du velge det ene?

Det er lovpålagt organisajonsfrihet i Norge.

Nei jeg må ikke, men jeg skal. Det blir Skolenes landsforbund siden de er en del av LO. Utdanningsforbundet har for kameratslig forhold til utdanningsetaten og de er for svake i personalsaker.

Gjest valg er vanskelig
Skrevet

vel.....jeg sendte mail til Skolenes Landsforbund for 2 måneder siden fordi jeg ønsket info.

Har ikke fått svar, og DET avgjør nok mitt valg....

Jeg heller mot skolenes landsforbund siden jeg har fått en del informasjon om utdanningsforbundets håndtering av personalsaker. LO har akkurat vunnet en sak for en lærer mot utdanningsetaten. Utdanningsforbundet sparer advokatene sine i tilfelle de har større bruk for dem senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...