Gå til innhold

Elektrikerstreik

Anbefalte innlegg

Gjest Rukla
Skrevet

Min mor er på hytta uten strøm. Hun har MS og sliter med å komme seg på do og utedoen kan hun ikke bruke fordi den er vanskelig tilgjengelig for henne. Hun kommer seg ikke i butikken og maten i kjøleskapet står og blir varm... Samme med fryservarene. Jeg forstår at dette er et problem for alle uten strøm, men er dette en grunn til å klage "av helsemessige grunner"? Eventuelt hvor ringer man?

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke elektrikerstreik - det er streik i e-verkene. Elektrikeren er han som kommer hjem til deg og fikser stikkontakten.

Forøvrig ville jeg personlig ment at dette tilfellet var en grunn til å gjøre unntak, men om det faktisk er det vet jeg ikke.

"............................................"

Gjest Rukla
Skrevet

Det er ikke elektrikerstreik - det er streik i e-verkene. Elektrikeren er han som kommer hjem til deg og fikser stikkontakten.

Forøvrig ville jeg personlig ment at dette tilfellet var en grunn til å gjøre unntak, men om det faktisk er det vet jeg ikke.

Åja, er det det det er, ja! Jeg syns i allefall synd på henne. Ikke lett å gå heller når man er ustø til bens i mørket. Har du noen anelse om hvem man ringer?

Jeg vet veldig lite om dette da jeg har vært utenlands en stund...

Skrevet

Åja, er det det det er, ja! Jeg syns i allefall synd på henne. Ikke lett å gå heller når man er ustø til bens i mørket. Har du noen anelse om hvem man ringer?

Jeg vet veldig lite om dette da jeg har vært utenlands en stund...

Det må vel være noen ved det lokale e-verket man kan få tak i på telefon? Hvis ikke er vel komunen et naturlig sted å henvende seg, vil jeg tro.

".........................................."

Gjest Rukla
Skrevet

Det må vel være noen ved det lokale e-verket man kan få tak i på telefon? Hvis ikke er vel komunen et naturlig sted å henvende seg, vil jeg tro.

".........................................."

Takk!

Vi finner nok ut av det i morgen. Kanskje strømmen kommer tilbake uansett???

Skrevet

pleier og finnes et feilmeldingsnr du kan ringe... om ingen tar den der så ring det lokale e-verket hun har på hytta...

*lei alle streikene*

Gjest Rukla
Skrevet

pleier og finnes et feilmeldingsnr du kan ringe... om ingen tar den der så ring det lokale e-verket hun har på hytta...

*lei alle streikene*

Takk! Veldig enig.

Samma dritten år etter år.

Skrevet

Neppe nok til å kunne sies å utgjøre fare for liv og helse.

Skrevet

Nei, det er ikke e-verkene som streiker. Det er de som er medlem av el og it-forbundet som streiker. Og de som er medlemmer der er elektrikere, telemontører osv.

Gjest Tenke praktisk er jo mulig!
Skrevet

Hun kan jo reise hjem..... !

Skrevet

Hun kan jo reise hjem..... !

Det tenkte jeg også... Hvorfor MÅ hun sitte der ute på hytta, skrøpelig og dårlig til beins når det faktisk er sånn at det er streik? Det er jo ikke fare for liv og helse så lenge hun kan reise hjem til leiligheten/huset sitt og ha det som normalt der.

Skrevet

Det tenkte jeg også... Hvorfor MÅ hun sitte der ute på hytta, skrøpelig og dårlig til beins når det faktisk er sånn at det er streik? Det er jo ikke fare for liv og helse så lenge hun kan reise hjem til leiligheten/huset sitt og ha det som normalt der.

Det slo meg også, men turte ikke skrive det. Men jeg har problemer med å se at hun absolutt må være på hytta. Selvfølgelig godt å ha ferie og slappe av på en hytte, men går det ikke så går det ikke.

Skrevet

Nei, det er ikke e-verkene som streiker. Det er de som er medlem av el og it-forbundet som streiker. Og de som er medlemmer der er elektrikere, telemontører osv.

Du har rett. Men det som er problemet er jo de som jobber i e-verkene - høyspentfolkene etc. Det er de som "leverer" strømmen. En elektrikerstreik ville ikke gjort at strømmen ble borte.

"............................................."

Skrevet

Du har rett. Men det som er problemet er jo de som jobber i e-verkene - høyspentfolkene etc. Det er de som "leverer" strømmen. En elektrikerstreik ville ikke gjort at strømmen ble borte.

"............................................."

Enig.

Skrevet

Det er neppe grunn. De skal utpresse samfunnet og vil sikkert påstå at det er arbeidsgivers skyld som ikke underkaster seg overmakten.

Lurer på om jeg skulle stikke ut og ta kvælertak på en rik nabo og si det var hans egen skyld, at han døde fordi han ikke ville bidra til mitt pensjonsfond.

Skrevet

hadde dette vært i hennes bolig så hadde selvfølgelig spørsmålet om liv og helse vært helt soleklart og hun hadde fått fiksa strømmen. Men i og med at dette er en fritidsbolig og at hun sannsynsligvis ikke må oppholde seg der så er det nok mer usikkert.

Men det skader jo ikke å søke.

Skrevet

*lei alle streikene*

Lei streiker?

Har du en følelse av å bli holdt som gissel?

De sier: "Hva skal vi ellers gjøre for å få det som vi vil?"

Jeg tar denne: "Jeg måtte kidnappe den ungen, for jeg trengte penger, og lønna mi er ikke nok til mitt forbruk! Det er sosialkontoret sin skyld, de tvang meg!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...