Gjest Mange fordeler ved bytte? Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Forskjellen på det? (er adsl via ledning og bredbånd "luftsignaler"?) Bredbånd, har det som adsl en boks i huset som duger til flere maskiner, bærbar og stasjonær? Hva trenger maskinene utenom en den boksen som tar i mot og sender signalene som sitter i boligen? Bredbåndstelefoni. Bruker den samme linja? Hvordan er bredbåndstelefoni i forhold til vanlig? (Vet det er billigere men hvordan funker det i praksis? 0 Siter
Gjest Ferri.. Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Vel hvis du skal være veldig nøyaktig så husker jeg ikke eksakt Men Bredbånd var no sånt som når linjehastigheten var over 10mb i sekundet..elle no.. Det var bare en betegnelse på en veldig rask internet oppkobling. de fleste ADSL er ikke bredbånd, hvis man skal pirke.. men det har blitt markedsført som bredbånd. Så det er bredbånd...! Men det er altså bredbånd er bare en betegnelse på rask internet oppkobling. hvordan det blir levert har ikke no og si. 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Vel hvis du skal være veldig nøyaktig så husker jeg ikke eksakt Men Bredbånd var no sånt som når linjehastigheten var over 10mb i sekundet..elle no.. Det var bare en betegnelse på en veldig rask internet oppkobling. de fleste ADSL er ikke bredbånd, hvis man skal pirke.. men det har blitt markedsført som bredbånd. Så det er bredbånd...! Men det er altså bredbånd er bare en betegnelse på rask internet oppkobling. hvordan det blir levert har ikke no og si. Bredbånd er bare en betegnelse på rask internet oppkobling. hvordan det blir levert har ikke no og si. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Tja, det kommer an på, egentlig. Bredbånd (forenklet definisjon) er internettforbindelse via xDSL teknologi e.l. Alle typer ADSL regnes dermed for å være bredbånd. Internett via kabel-tv linje er og bredbånd, forøvrig. Hva man trenger, avhenger veldig av hvilken leverandør man har og hva slags xdsl modem/router man får fra denne leverandøren. Det greieste er nok å spørre de forskjellige leverandørene om hva du trenger av ymse bokser og slikt for å sette opp et hjemmenettverk. Bredbåndstelefoni går fint over adsl-linje, såfremt linja er kjapp nok. Minimum 800 kb ned og 384 kb opp, om du har tenkt å prate på telefon og gjøre ting på nettet samtidig. 0 Siter
Excelsion Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Ang. bredbåndstelefoni, så har jeg bare ett råd. Ikke telenor. Mamma & Pappa har nettopp skaffa seg det. Først stengte de ISDN linja, før de hadde fått IP-telefon. Så åpna de igjen, så stengte de den igjen. Så stengte de ip-telefonen, og åpna ISDN. Nå virker ingenting. Jeg har har IP-telefon selv, fungerer kjempe godt det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.