Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jordmor!

Jeg er i uke 37 og har hatt sopp i underlivet for noen uke siden. Tok da en tablett for underlivet (husker ikke navnet, men det var et kjent middel uten resetpt). Ble da bra, men sikkert fordi min mann ikke ble behandlet, har jeg nå fått et lite tilbakefall.

Vil nå i dag ta en ny behandling, men det jeg lurer på er:

har jeg fått sopp på brystvortene?

de har blitt så tørre, og flasser litt av. Jeg er ikke sår, og klør ikke. Bør jeg bruke soppsalve på vortene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23763-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres ikke ut som om du har fått sopp på brystvortene. I så fall ville du nok klødd og vært sår. At de er tørre og flasser litt, skyldes nok mer normale forandringer, som du kan behandle med en god, fet krem uten parfyme.

Når det gjelder ditt underliv, er det nok Canesten e.l. du har hatt glede av. Når du har tatt en slik stikkpille, bør du fortsette behandlingen med å ta melkesyretabletter (stikkpiller) med jevne mellomrom. Du kan få det på apoteket. Spør hva de anbefaler, f.eks. Gynofilus e.l. De sørger for et klima i skjeden som er for surt til at soppen trives der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23763-sopp/#findComment-100162
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...