Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tok en test for ca 4 uker siden som var positiv. problemet mitt er at jeg går på levaxin og hadde min siste mens i desember og har etter dette altså ikke hatt syklus i det hele tatt. Lurer på hvor langt jeg er på vei. Kjente ørlite bobling for ca 3 uker siden. 2 ganger da jeg lå på magen. Så har det gått en 3 ukers tid uten noe spesielt - Men nå begynner det igjen - mye mye mer! Det føles som boblene sprekker.. Noen ganger er det mye andre ganger går det lang tid før jeg kjenner noe. Trodde selv jeg var i begynnerfasen (2-4 uker) men har lest meg fram at denne "boblingen "(Spark?) begynner tidligst i uke 16 helst uke 18 og for 1.gangs fødende ikke før i uke 20. Jeg er overvektig, og dermed synes ikke noen spesiell kul under "valkene".. Når jeg kjenner etter kjennes det ut som en kul under der (hardt) men er usikker. Hadde hyppig vanlating for ca 3-4 uker siden. Dette har avtatt nå. Noe kvalmen, men ingen oppkast. Er over det verste med tretthet virker det også som. Så dere som har vært gjennom dette, noen hint om hvor langt på vei jeg kan være ut fra deres egne erfaringer? Nårtid begynte "boblingen" hos dere?

Jeg skal til doktoren på mandag og lurer også på ang ultralyd. Kan jeg "kreve" dette nå, da jeg ikke vet noen ting om "meg selv"? Leser meg fram til at ultralyd tilbys i uke 17-19, men som sagt, uten mensen i 1/2 år er det vanskelig å finne ut hvor mange uker jeg er på vei.

Takk for svar!!!

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Jeg syntes jeg kjente bobling fra uke rundt 10 jeg tror jeg, kanskje litt før også, men jeg er annengangs da. Kan jo også være tarmene mine som spiller meg et puss, men jeg har jo vært igjennom dette før så jeg vet jo åssen det kjennes ut så jeg velger å påstå at det er lilleknerten jeg kjenner!

Det KAN hende du bare innbiller deg småboblingen, at det bare er tarmene dine men at du tror det er babyen fordi du er så fokusert på det. Eller så er du bare kommet lengre på vei enn du tror.

Du kan jo også bestille time hos gynekolog selv. Koster litt da men. Kommer an på hva legen din sier i morra.

Da jeg var hos legen og ikke ante hvor langt jeg var på vei, så spurte legen meg åssen jeg følte meg, når jeg fant ut at jeg var gravid, når jeg hadde vært kvalm, trøtt og sånn så antok han ca tidspunkt for da jeg ble gravid og sendte inn henvisning til ultralyd til sykehuset. Fikk brev fra sykehuset med time på dagen jeg er i 18. uke! Så det var bra gjetting! (Jeg var hos privat gynekolog for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Her jeg bor koster det 100 kr. Var da 9 uker)

Det kan hende legen opgså kan ta blodprøve av deg for å finne ut hvor langt du er på vei. Måler da hcg i blodet. Det øker jo kraftig når du blir gravid og avtar dermed gradvis. Vet ikke om det kan brukes til dette formålet da men..

Lykke til hos legen! Fortell oss hvordan det går!!

Klem fra meg, 13 uker i dag.

Annonse

Siden trøttheten også begynner å avta, vil jeg anta du er nærmere 10-12 uker på vei.

Jeg tror nok du vil få ultralyd for å kunne fastsette termin før uke 17 hvis du ber om det.

Hei. lenge siden jeg fikk svar fra deg - ville bare si jeg har tatt ultralyd i dag - er uke 26+! Dette svangerskapet gikk fort gitt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...