Gjest trultemor26 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvordan står det til med dere gravide i sommervarmen?? Kanskje dere er på ferie? Kanskje dere jobber? Kanskje dere er sykemeldte? Kanskje dere ennå er i mammaperm? (kremt) Jeg har begynt å jobbe igjen jeg da, har jobba litt over en uke nå, og pappaen er hjemme i pappaperm. Går greit, skulle ikke tro at jeg hadde vært borte i over et år, ting sitter liksom i fingra og lite er glemt selv om jeg trenger en liten oppfriskning her og der. Jeg er 13 uker i dag og merker ikke så mye egentlig. Begynner å føle meg litt gravid da, for jeg har fått litt mage og navelen står ut som en retningsviser. Kjenner litt småbobling og dult inni der av og til. Formen er bra selv om bekkenet gir meg en hilsen i ny og ne, spesielt når jeg går for mye på jobben. En dag her hadde jeg skikkelige problemer. Jeg har ikke sagt det til noen på jobben ennå da, for jeg synes det er pittelittegranne flaut siden jeg akkurat har kommet tilbake etter mammaperm. Vi går i romslige arbeidsantrekk så magen synes ikke. Også har jeg hatt en del hodepine i det siste. Kan jo være pga varmen og at jeg ikke er fullt så flink til å drikke. Må skjerpe meg!! Denne varmen er jo helt dreperen!! Jeg skal jobbe 3 uker til så har jeg ferie i 3 uker. På onsdag var jeg på ultralyd og fikk se lilleknerten igjen! Blitt stor siden sist, hele 7 cm fra hode til rompe! Også såååå fin da!! Jeg gleder meg skikkelig til å få en nyfødt baby igjen!! Gleder meg mye mer nå enn første gangen av en merkelig grunn. Blir jo helt sjuk når jeg ser nyfødte barn på jobben. Så, mine gravide venner, åssen går det med dere?? Klem fra meg 13+0 i dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei! 10+3 i dag, er ikke akkurat i storform. Fryktelig sliten, trøtt, energiløs, nesten deprimert til tider. Håper det blir bedre nå som pappan også har fått ferie, har hatt en hard uke med å passe 2-åringen alene uten å omtrent ha klart å stå oppreist. Kjenner igjen noe av dette fra første svangerskap, så det er vel naturlig for meg å ha slike "bivirkninger", det bør vel gå over om ikke så altfor lenge. Kvalmen har imidlertid holdt seg unna i over en uke nå, men blir fryktelig uggen om jeg ikke spiser _ofte_. Nei, har det ikke noe særlig bra om dagen, men det bedrer seg nok. Og skal på UL 20 juli :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1830628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E03 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg er i ferie nå, vært mye sykemeldt pga. bekkenløsning:( Var hos jordmor i dag, og er 18+3. Det var så herlig å høre hjertelyden til lille jenta vår...har ei fra før på snart 3. Merker at jeg blir fortere sliten i dette svangerskapet ja. Men det er jo bare å holde ut, har fått stor mage allerede så det er jo morro å gå gravid uansett plager. Skal på ultralyd til tirsdag, det gleder vi oss veldig til, 2 gang på sykehuset. Ha en fin kveld! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1830675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest propell1 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei på dere. ) Jeg har termin torsdag til uken og prøver veeeeeldig og ikke fokusere så veldig på akkurat den dagen... Men så er det fullmåne på tirsdag og jordmoren sa at de pleier å få opphopning av fødende en og to dager etter fullmåne. Sukk!!! For to mnd siden var jeg helt innstilt på å gå minst 10 dager over, men nå kjenner jeg at min "stålkontroll" glipper gitt. ;o) Er redd jeg blir litt desp om det ikke skjer noen ting i løpet av neste uke. Formen er helt fin, har bare gått opp 12 kg og har ingen store plager. Får jo litt hovne føtter og hender nå i varmen, men mannen min er flink til å massere og stryke. Ellers er det aller meste klart til å ta i mot lillegull, blir bare litt usikker noen ganger på om jeg er klar for fødselen eller ikke. Begynner å tvile på meg selv noen ganger, men jeg vet jo ikke hva jeg går til så det er vel helt normalt. Uansett så er det ingen vei utenom nå! ;o) Gleder meg veldig til å kunne fortelle om fødselen, holder dere oppdatert. Kos dere i sommervarmen alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1832190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei på dere. ) Jeg har termin torsdag til uken og prøver veeeeeldig og ikke fokusere så veldig på akkurat den dagen... Men så er det fullmåne på tirsdag og jordmoren sa at de pleier å få opphopning av fødende en og to dager etter fullmåne. Sukk!!! For to mnd siden var jeg helt innstilt på å gå minst 10 dager over, men nå kjenner jeg at min "stålkontroll" glipper gitt. ;o) Er redd jeg blir litt desp om det ikke skjer noen ting i løpet av neste uke. Formen er helt fin, har bare gått opp 12 kg og har ingen store plager. Får jo litt hovne føtter og hender nå i varmen, men mannen min er flink til å massere og stryke. Ellers er det aller meste klart til å ta i mot lillegull, blir bare litt usikker noen ganger på om jeg er klar for fødselen eller ikke. Begynner å tvile på meg selv noen ganger, men jeg vet jo ikke hva jeg går til så det er vel helt normalt. Uansett så er det ingen vei utenom nå! ;o) Gleder meg veldig til å kunne fortelle om fødselen, holder dere oppdatert. Kos dere i sommervarmen alle sammen! Jeg spurte om dette med fullmåne da jeg fødte sist. På fødeavdelingen sa de at de ikke så noen sammenheng mellom fullmåne og fødsler, men derimot mellom nymåne og fødsler... Vel, ta uansett vare på tiden du har igjen til fødselen. Selv om du nok er utålmodig og litt lei nå, så vil du aldri få denne spennende tiden tilbake :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1832191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest venter barn2 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei på dere. ) Jeg har termin torsdag til uken og prøver veeeeeldig og ikke fokusere så veldig på akkurat den dagen... Men så er det fullmåne på tirsdag og jordmoren sa at de pleier å få opphopning av fødende en og to dager etter fullmåne. Sukk!!! For to mnd siden var jeg helt innstilt på å gå minst 10 dager over, men nå kjenner jeg at min "stålkontroll" glipper gitt. ;o) Er redd jeg blir litt desp om det ikke skjer noen ting i løpet av neste uke. Formen er helt fin, har bare gått opp 12 kg og har ingen store plager. Får jo litt hovne føtter og hender nå i varmen, men mannen min er flink til å massere og stryke. Ellers er det aller meste klart til å ta i mot lillegull, blir bare litt usikker noen ganger på om jeg er klar for fødselen eller ikke. Begynner å tvile på meg selv noen ganger, men jeg vet jo ikke hva jeg går til så det er vel helt normalt. Uansett så er det ingen vei utenom nå! ;o) Gleder meg veldig til å kunne fortelle om fødselen, holder dere oppdatert. Kos dere i sommervarmen alle sammen! Det går helt sikkert bra:) Tro meg, det skjer den dagen du minst venter det. Pass på å få hvilt masse hver dag (hehe, om du ikke har andre barn å ta vare på som mange av oss har..) Lykke til da:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1832470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E03 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei på dere. ) Jeg har termin torsdag til uken og prøver veeeeeldig og ikke fokusere så veldig på akkurat den dagen... Men så er det fullmåne på tirsdag og jordmoren sa at de pleier å få opphopning av fødende en og to dager etter fullmåne. Sukk!!! For to mnd siden var jeg helt innstilt på å gå minst 10 dager over, men nå kjenner jeg at min "stålkontroll" glipper gitt. ;o) Er redd jeg blir litt desp om det ikke skjer noen ting i løpet av neste uke. Formen er helt fin, har bare gått opp 12 kg og har ingen store plager. Får jo litt hovne føtter og hender nå i varmen, men mannen min er flink til å massere og stryke. Ellers er det aller meste klart til å ta i mot lillegull, blir bare litt usikker noen ganger på om jeg er klar for fødselen eller ikke. Begynner å tvile på meg selv noen ganger, men jeg vet jo ikke hva jeg går til så det er vel helt normalt. Uansett så er det ingen vei utenom nå! ;o) Gleder meg veldig til å kunne fortelle om fødselen, holder dere oppdatert. Kos dere i sommervarmen alle sammen! Fullmåne og fødsel har ingenting med hverandre å gjøre. Håper du ikke må gå over tida da:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1832476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei på dere. ) Jeg har termin torsdag til uken og prøver veeeeeldig og ikke fokusere så veldig på akkurat den dagen... Men så er det fullmåne på tirsdag og jordmoren sa at de pleier å få opphopning av fødende en og to dager etter fullmåne. Sukk!!! For to mnd siden var jeg helt innstilt på å gå minst 10 dager over, men nå kjenner jeg at min "stålkontroll" glipper gitt. ;o) Er redd jeg blir litt desp om det ikke skjer noen ting i løpet av neste uke. Formen er helt fin, har bare gått opp 12 kg og har ingen store plager. Får jo litt hovne føtter og hender nå i varmen, men mannen min er flink til å massere og stryke. Ellers er det aller meste klart til å ta i mot lillegull, blir bare litt usikker noen ganger på om jeg er klar for fødselen eller ikke. Begynner å tvile på meg selv noen ganger, men jeg vet jo ikke hva jeg går til så det er vel helt normalt. Uansett så er det ingen vei utenom nå! ;o) Gleder meg veldig til å kunne fortelle om fødselen, holder dere oppdatert. Kos dere i sommervarmen alle sammen! Den siste tida er spennende og nervepirrende, kanskje mest for alle andre rundt deg! Hehe. Også går den så sakte! Nyt stillheten og roen rundt deg, nyt magen og sparkene, for snart er alt forandret!! Lykke til, olg fortell oss hvordan det går!! *spent på dine vegne* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/237672-hallo-alle/#findComment-1832722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.