Gå til innhold

Fryktelig lei Grete Roede kurs...

Anbefalte innlegg

Gjest anonym slanker
Skrevet

Lot meg friste da Grete Roede reklamerte aggresivt her inne å meldte meg på kurs...

Men etter x-antall uker må jeg bare si jeg er fryktelig fryktelig lei kcal telling, ja-mat, trimpoeng etc..

I begynnelsen syntes jeg maten var helt topp kyllinger, grønnsaker, grovt brød og salater.. Men må bare si at nå synes jeg maten er utrolig ensformig og kjedelig..

Er lei av å bli målt og vurdert fra uke til uke. Og telle kalorier til ALL mat er uutholdelig...

Flere som har samme erfaring som meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Libra. Så slipper du å telle kaleorier.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jepp, har gått tre kurs nå, og på slutten av hvert kurs er jeg drittlei. Skal begynne på kurs 4 i uke 30.

Det som hjelper for meg, er å skeie skikkelig ut i uka mellom kursene. Da føler jeg meg feit, daff, ekkel og slapp. Blir motivert til å begynne på ny frisk igjen, og jeg føler meg mye mer opplagt hvis jeg følger GR-kostholdet.

Man kan ikke være superprektig hele tiden, men hvis man er jevnt over flink, så går det nok bra. :)

Gjest anonym slanker
Skrevet

Jepp, har gått tre kurs nå, og på slutten av hvert kurs er jeg drittlei. Skal begynne på kurs 4 i uke 30.

Det som hjelper for meg, er å skeie skikkelig ut i uka mellom kursene. Da føler jeg meg feit, daff, ekkel og slapp. Blir motivert til å begynne på ny frisk igjen, og jeg føler meg mye mer opplagt hvis jeg følger GR-kostholdet.

Man kan ikke være superprektig hele tiden, men hvis man er jevnt over flink, så går det nok bra. :)

Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe gjennom kursene? Jeg tok kurs 1. Var så dum at jeg meldte meg på kurs 2. Motivasjonen forsvant helt...og kom aldri tilbake på dette andre kurset....

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe gjennom kursene? Jeg tok kurs 1. Var så dum at jeg meldte meg på kurs 2. Motivasjonen forsvant helt...og kom aldri tilbake på dette andre kurset....

Før jeg begynte på første kurset, satte jeg opp en mental liste over fordeler ved å gå ned i vekt. Prøver å fokusere på disse fordelene.

Jeg har satt meg et stort mål og flere delmål. Hvis du tenker at du skal gå ned 20 kg på et år, er det fort gjort å gi opp. Si heller at du skal gå ned 4 kg til slutten av sommerferien e.l. Gi deg selv en belønning (ikke i form av mat) når du greier målet ditt.

Jeg blir også motivert av å se at kiloene forsvinner, at den fysiske formen blir bedre, at jeg kan kjøpe klær i mindre størrelser, at kroppen ser penere ut og fungerer bedre.

Du må selv finne ut hvilke grunner du har for å gå på kurset, hvis du bare gjør det fordi du føler at du "må", eller at andre sier det, er det mye lettere å sprekke.

Hvorfor er du anonym, forresten? :)

Skrevet

Du trenger vel ikke å telle kalorier hele tiden, du har kanskje etterhvert lært hvor mye du tåler. Kanskje kan du unne deg litt av det gode du savner, evt bare trimme mer? Jeg synes f.eks det går helt fint å spise jordbær med krem om sommeren, selv om jeg slanker meg. Kanskje kan du prøve nye ting som er sunt også? Ofte blir man litt ensforming, men prøv å varier litt. Kjøp forskjellige frukter, bør. Smoothie er jo kjempegodt. Nyt yoghurt med Litchie og pasjon, og halv teskje kanel oppå(kanel er i tillegg slankende), gir en fantastisk god smak. Hva med havregrøt? Jeg tror ikke det sukkeret er så farlig hvis man har på kanel.

Ellers har jeg lest at proteiner gjør det lettere å slanke seg, og det synes jeg hjelper bra på meg. Man blir mettere, og kan da tillate seg litt fett. Hva med omelett, salat og litt skinke og ost på til lett sommermiddag, eller en nydelig suppe med grovt rundstykke til?

Kanskje du kan ha som motivasjon at du skal kjøpe litt nye klær når du har gått ned.

Eller kanskje er du bare rett og slett fin som du er nå?!

Lykke til uansett!

Mary Poppins
Skrevet

Du trenger vel ikke å telle kalorier hele tiden, du har kanskje etterhvert lært hvor mye du tåler. Kanskje kan du unne deg litt av det gode du savner, evt bare trimme mer? Jeg synes f.eks det går helt fint å spise jordbær med krem om sommeren, selv om jeg slanker meg. Kanskje kan du prøve nye ting som er sunt også? Ofte blir man litt ensforming, men prøv å varier litt. Kjøp forskjellige frukter, bør. Smoothie er jo kjempegodt. Nyt yoghurt med Litchie og pasjon, og halv teskje kanel oppå(kanel er i tillegg slankende), gir en fantastisk god smak. Hva med havregrøt? Jeg tror ikke det sukkeret er så farlig hvis man har på kanel.

Ellers har jeg lest at proteiner gjør det lettere å slanke seg, og det synes jeg hjelper bra på meg. Man blir mettere, og kan da tillate seg litt fett. Hva med omelett, salat og litt skinke og ost på til lett sommermiddag, eller en nydelig suppe med grovt rundstykke til?

Kanskje du kan ha som motivasjon at du skal kjøpe litt nye klær når du har gått ned.

Eller kanskje er du bare rett og slett fin som du er nå?!

Lykke til uansett!

"Jeg tror ikke det sukkeret er så farlig hvis man har på kanel."

Tror du kanel eliminerer kcaloriene i sukkeret? ;)

Skrevet

"Jeg tror ikke det sukkeret er så farlig hvis man har på kanel."

Tror du kanel eliminerer kcaloriene i sukkeret? ;)

Nei, men det er vitenskapelig bevist at det ikke øker blodsukkeret ditt.....

Snorkfrøken
Skrevet

Hva er målet ditt da totalt sett?

Jeg har ikke gått kurs.. tar meg ikke råd til det. Men har lagt om vaner og livsstil til en viss grad. Har kvittet meg med 10 kg siden januar, men har mere å kvitte meg med ...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hva er målet ditt da totalt sett?

Jeg har ikke gått kurs.. tar meg ikke råd til det. Men har lagt om vaner og livsstil til en viss grad. Har kvittet meg med 10 kg siden januar, men har mere å kvitte meg med ...

Da jeg startet, var det 40 kg totalt. Nå er det 22.

Gjest amparro...
Skrevet

Jeg går på GR kurs men teller ikke en kcal. Jeg vet jo nå sånn ca hva jeg kan spise. Jeg spiser alt, men bare i litt mindre mengder en før. I går spiste jeg pizza på Dolly Dimples og tok meg 2 glass hvitvin. Det går fint det :-) Jeg misbruker nok kaloriene litt nå om sommeren, jeg spiser lett is og drikker vin. Spiser bare mindre av noe annet.

Jeg spiser egentlig alt det jeg spiste før, bare ikke sjokolade og potetgull. Jeg kommer til å spise litt av det også etterhvert, men først vil jeg nå den vekta jeg ønsker.

For ikke å bli så lei, burde du nok spise litt mer av det du virkelig liker. Det gjør ikke noe.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...