Gå til innhold

Døden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan si jeg vet pga opplevelser jeg har hatt...har sett lyset også..kristus energien,men det tror nok ikke du på :)

Jeg tror deg. Jeg vet det fins folk i dette landet som tror de ER Jesus. Jeg vet ikke om de er "Jesus", for jeg vet ikke ha begrepet "Jesus" er. Dessuten syns jeg denne Jesus har for mye å si i denne verden. Jeg syns vi skal høre mer på de nålevende.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Qwerty2

15

• keinstein

14

• Hatsumomo

12

• Snoooopy

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg forstår at du har full kontroll på det her.

Men det du sier henger ikke på greip. Hvis jeg f.eks. våkner opp i et annet liv og tenker "Oi, her var det jo liv ..."; hvorfor husker jeg ikke da noe av mine tidligere liv?

Eller snakker du om andre dimensjoner og greier?

Døden er jo en annen dimensjon,nett som når vi sover,da er vi i en annen dimensjon...jeg tror livet er en drøm,at vi våkner når vi dør,og da ser vi sammenhengen.

Når du dør "våkner du",når du lever sover du...

Du husker ikke alle drømmene dine heller gjør du?

Jeg husker som oftes drømmene mine,kan også huske deler av tidligere liv.

Gjest trultemor26
Skrevet

Døden er jo en annen dimensjon,nett som når vi sover,da er vi i en annen dimensjon...jeg tror livet er en drøm,at vi våkner når vi dør,og da ser vi sammenhengen.

Hvordan vet du forskjellen mellom drømmer og minner fra tidligere liv?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror deg. Jeg vet det fins folk i dette landet som tror de ER Jesus. Jeg vet ikke om de er "Jesus", for jeg vet ikke ha begrepet "Jesus" er. Dessuten syns jeg denne Jesus har for mye å si i denne verden. Jeg syns vi skal høre mer på de nålevende.

Snakket om kristus energien jeg,den er så vakker...

Og de som sier de er jesus lyger jo ikke,alle har jo kristus energien i hjerte sitt...ja ja de som åpner sitt hjerte for den da :)

Skrevet

Hjernen kan hensette deg på en sydhavsøy eller drepe deg på 2 minutter.

Folk som har visse sykdommer og skader kan se og høre ting som ikke fins. Så virkelig at de ikke vet hva som er ekte og ikke.

Skrevet

Snakket om kristus energien jeg,den er så vakker...

Og de som sier de er jesus lyger jo ikke,alle har jo kristus energien i hjerte sitt...ja ja de som åpner sitt hjerte for den da :)

Dete blir for svevende for meg.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Hvordan vet du forskjellen mellom drømmer og minner fra tidligere liv?

Når jeg drømmer sover jeg..

Når jeg har tidligere liv opplevelser ligger jeg våken og bevisst i sengen,deler meg i to på en måte,den ene delen ligger i sengen og vet den ligger der,den andre delen svever....

Er bevisst om at begge delene er meg,den ene delen reiser,den andre ligger i sengen..

Gjest trultemor26
Skrevet

Godt vi har flere liv da,og det går jo fremover for hvert liv :)

Fremover åssen da?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Dete blir for svevende for meg.

Ja svevende er det nok :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Fremover åssen da?

Vi eier det nivået vi har nådd,både på det fysiske og åndelige plan...

Om vi gjør alt vi kan for å være gode mot hverandre,og om vi tenker med hjerte,har vi kommet et stykke...

Alt du gir kommer tilbake til deg,hvis alle hadde tenkt slik, tror jeg de hadde tenkt litt på hvordan de behandlet andre folk.

Men man skal jo ikke gi for å få,men for å gi....da kommer det fra hjerte,det er det som teller.

Derfor tror jeg "vonde liv" lærer oss noe,vi blir mykere og bedre medmennesker.

Gjest nienna
Skrevet

Jeg tror (og håper) at alt er slutt når vi dør. En dyp søvn vi ikke våkner fra på noe som helst plan.

Skrevet

Jeg tror døden er slutten på min eksistens.

Men skal jeg håpe på noe, så håper jeg på reinkarnasjon :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror (og håper) at alt er slutt når vi dør. En dyp søvn vi ikke våkner fra på noe som helst plan.

Kanskje får du det du håper på,for en liten stund iallefall,men tror det blir kjedelig for deg...

Vi skal jo utvikles videre,det finnes ingen død (tror jeg)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror døden er slutten på min eksistens.

Men skal jeg håpe på noe, så håper jeg på reinkarnasjon :)

Jeg tror døden er slutten på en epoke,men ikke på din eksistens...

Det vi kaller døden er "mellomstasjonen" mellom alle livene våre.

Skrevet

Når jeg drømmer sover jeg..

Når jeg har tidligere liv opplevelser ligger jeg våken og bevisst i sengen,deler meg i to på en måte,den ene delen ligger i sengen og vet den ligger der,den andre delen svever....

Er bevisst om at begge delene er meg,den ene delen reiser,den andre ligger i sengen..

Tenk om vi drømmer når vi er våkne, og når vi dør da våkner vi..På ordentlig.. Kanskje våre natterlige drømmer er ubevisst tilstand som tar oss med til vår egentlige våkne tilstand.. vi får "glimt av den, men når den ikke egentlig før vi dør.. Skjønner du hva jeg mener.. en slags omvendt tanke.. Vårt daglige liv er altså en drøm og døden er det virkelige liv..

Gjest Mirandolina
Skrevet

Tenk om vi drømmer når vi er våkne, og når vi dør da våkner vi..På ordentlig.. Kanskje våre natterlige drømmer er ubevisst tilstand som tar oss med til vår egentlige våkne tilstand.. vi får "glimt av den, men når den ikke egentlig før vi dør.. Skjønner du hva jeg mener.. en slags omvendt tanke.. Vårt daglige liv er altså en drøm og døden er det virkelige liv..

Skjønner godt hva du mener :)

Det er eksakt det jeg tror :D

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg er en realist og innser at døden.. vel, da er alt over, borte, jeg slutter å eksistere. Det skremmer meg veldig, så jeg kan ikke tenke så mye på det for da vet jeg ikke hva som skjer, kanskje jeg får et anfall av noe slag. For av og til tar tanken på døden meg. Jeg tenker at døden er uunngåelig, det kommer til å skje! Tenk, JEG SKAL dø, en gang, det er ikke tull. Og graver jeg meg inn i denne tanken her så kjenner jeg at jeg blir varm og det suser i hodet og det svimler litt for meg og kjenner på en måte at jeg går ut av meg selv og kjenner litt på evigheten og uendeligheten, det er heeelt jævlig! Så da må jeg bare ta meg sammen, få meg selv tilbake igjen og prøve å tenke på noe annet. Vet ikke hva som vil skje om jeg ikke henter meg inn igjen. Det høres sikkert helt fjernt ut dette her men.. Tror jeg aldri har fortalt dette til noen før.

Skulle ønske jeg trodde på ett eller annet etter døden for da hadde jeg fått det så mye bedre. Men det gjør jeg altså ikke.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva med alle marerittene man har da?

Skrevet

På rosa skyer..?..nei..

Men det er nok veldig veldig vakkert der....

Og vi går jo oppover i utvikling for hvert liv :)

Kan ikke si det frister i å bli født på ny om kanskje 70 år. Grøsser over hvordan verden ser ut da. Vi går sikkert å gisper etter luft med hver vår livvakt. Atombomber har ødelagt store områder på jorda, epidimer har utryddet store deler av befolkningen. Det er terror, folk er klin kokk og gal. For å være trygge bor vi bak tykke murer med gitter foran de skuddsikre vinduene.

Skrevet

Hva med alle marerittene man har da?

Det er kanskje problemer en sliter med i "døden" /evnt "det virkelige liv.. hmmm...

Har aldri tenkt så langt faktisk. jeg er vokst opp med kristen tro og tror på mesteparten av det som står i bibelen, men en får da lov å fantasere.. Det sies vi ikke engang har hjernekapasitet nok til å tenke oss fram til hvordan det virkelig ER så da må en ty til fantasien:) En ting har jeg iallefall funnet ut: det er bedre å tro på noe og ta feil enn å ikke tro å ta feil. Tror en på himmelen etc og den ikke er der, so what.. men tror en ikke og den ER der..da går en nok glipp av noe.. eller? Huff.. ble veldig filosofisk her..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...