Gå til innhold

Døden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammas venninne påsto å faktisk ha sett noe lignende dette. Hun våket over sin døende mor. I det maskinen pep så hun en skikkelse kommme ned og derretter to skikkelser gå opp igjen. Dama var så absolutt IKKE religiøs og derfor tror jeg henne faktisk, da hun var så overbevist. En troende kan kanskje se "ønsketing" men en ikke troende sier ikke slikt.. eller??

Jeg lar nå folk tro det dem vil. Så lenge jeg selv er fornøyd med å tro så kan ingen en ta det fra meg:)

Bare ikke spre overtro eller fyr oppunder det. Det er nok av forstyrrede fok som kan gå av skaftet. Ikke lure barn med det.

Jeg syns julenissen er litt suspekt også jeg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Qwerty2

15

• keinstein

14

• Hatsumomo

12

• Snoooopy

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest nienna
Skrevet

Ikke gjennoppstå...bare våkne :)

Våkne og gjenoppstå betyr det samme for meg i denne sammenhengen =)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Våkne og gjenoppstå betyr det samme for meg i denne sammenhengen =)

Oki doki :)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Da skal jeg møte dere der og si "Hva var det jeg sa"? ;)

"Dere lever fremdeles"...

Jammen, da snakkes vi, da ;o)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jammen, da snakkes vi, da ;o)

Ja det gjør vi nok ;)

Gleder meg jeg...

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg tror, men har hatt en nær-døden-opplevelse, for fire år siden, som fikk meg til å gruble mer på dette.

Følte en vannvittig ro og aksept, og det var ikke mørkt. En annen dimensjon, kanskje?

Til tross for den gode (faktisk) roen, begynte heldigvis noe i meg likevel å protestere voldsomt, - jeg var absolutt ikke klar for å dø!!

Jeg fikk til slutt uante krefter - og kom meg løs fra kvelertaket.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Døden er jo en annen dimensjon,nett som når vi sover,da er vi i en annen dimensjon...jeg tror livet er en drøm,at vi våkner når vi dør,og da ser vi sammenhengen.

Når du dør "våkner du",når du lever sover du...

Du husker ikke alle drømmene dine heller gjør du?

Jeg husker som oftes drømmene mine,kan også huske deler av tidligere liv.

Men hvordan vet du at delene du husker fra tidligere liv ikke bare er drømmer? Eventuelt vrangforestillinger?

Jeg har en greie fra jeg var barn. Jeg og pappa var ute på sjøen i en gummibåt (noe vi var mye på sommeren), men denne gangen møtte vi på en ubåt. Kikkerten stakk opp av vannet, og vi kunne ta på den.

Dette er selvfølgelig helt absurd, og det kan aldri ha skjedd. Ubåter rundt skjæra utenfor Tjøme er sjelden vare.

Men hvis jeg hadde blitt spurt i en løgndetektor om jeg faktisk hadde sett den ubåten den gangen, er jeg helt sikker på at jeg hadde bestått dersom jeg hadde svart ja. Så sikker er jeg på at jeg så den.

Hvordan er du sikker på at dine glimt fra tidligere liv ikke er drømmer de også?

Skrevet

Nei, tror at når vi dør, så er vi død. Ingenting som skjer.

Gjest livvakt
Skrevet

Jeg har sett en person dø og jeg så hverken noe som kom opp eller ned.

Da er du satans

Skrevet

Når jeg drømmer sover jeg..

Når jeg har tidligere liv opplevelser ligger jeg våken og bevisst i sengen,deler meg i to på en måte,den ene delen ligger i sengen og vet den ligger der,den andre delen svever....

Er bevisst om at begge delene er meg,den ene delen reiser,den andre ligger i sengen..

Beklager,men det der høres helt på jordet ut.

Vel vet vi nå at hjernen er temmelig rar og at når folk får såkalte nær-døden-opplevelser så skjer der kjemiske reaksjoner i hjernen - omtrent som en kortslutning (derfor mange ser hvit lys osv).

Så for meg høres det du beskriver der rett og slett ut som om hjernen leker med deg.

Akkurat som såkalte "tidligere liv". Samme konsept.

Deja vu og såkalte tidligere minner har allerede blitt avklart som tilstander i hjernen.

Noe annet ville være hokus pokus.

Gjest babylon1
Skrevet

Tja, blir vi ikke kremert, blir vi markspist, ettervert.

Skrevet

Det kan skje ja...om vi ikke snur,om vi ikke bruker kjærlighet/hjerte...men om jorden blir utslettet,blir vi født til andre planeter.

Det kan du umulig vite.

Skrevet

Ja det gjør vi nok ;)

Gleder meg jeg...

Du gleder deg til å dø?

Jaja, lykke til sier jeg bare.

Skrevet

Jeg tror det er da lyset blir slått på :)

Har du en fascinasjon for døden eller virker det bare slik?

Konsentrer deg om livet her på jorden, istedenfor å bruke tiden din på å tenke på hva som skjer etter døden.

Den delen får du vite soon enough.

Skrevet

Jeg har sett en person dø og jeg så hverken noe som kom opp eller ned.

Ikke jeg heller - de fleste ser ikke slikt, men det er noen som sier de ser noe.. Samme det vel. Alle er ikke like..

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Du gleder deg til å dø?

Jaja, lykke til sier jeg bare.

Nei, hun gleder seg til å treffe meg da, vettu ;O)

Skrevet

Har du en fascinasjon for døden eller virker det bare slik?

Konsentrer deg om livet her på jorden, istedenfor å bruke tiden din på å tenke på hva som skjer etter døden.

Den delen får du vite soon enough.

Troende får vite om det er noe, men det sies ikke troende får ikke vite noe som helst, så valget er vel opp til hver enkelt..

Skrevet

Troende får vite om det er noe, men det sies ikke troende får ikke vite noe som helst, så valget er vel opp til hver enkelt..

Kjære vene. Jeg tror da på Gud, men tror ikke på at vi går noen sted når man er død.

Tror det er mer hjernen som leker med folk "som gjerne er veldig ivrige på å tro på slike ting".

Hjernen er flink på hallusinasjoner/fantasier sies det.

Pluss at det er mer til hjernen enn vi vet.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg tror, men har hatt en nær-døden-opplevelse, for fire år siden, som fikk meg til å gruble mer på dette.

Følte en vannvittig ro og aksept, og det var ikke mørkt. En annen dimensjon, kanskje?

Til tross for den gode (faktisk) roen, begynte heldigvis noe i meg likevel å protestere voldsomt, - jeg var absolutt ikke klar for å dø!!

Jeg fikk til slutt uante krefter - og kom meg løs fra kvelertaket.

En annen dimensjon ja :)

Da var du ikke klar for å dø,men trenger jo ikke være redd for å dø...du vet nå at det er ro der,og at det er godt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Alle gjør seg vel tanker om dette temaet.

Jeg er usikker, tror egentlig bare vi dør og ikke merker noe mer, men håper kanskje på at det er et liv etter døden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...