Gå til innhold

Bredbådn du er fornøyd med??!

Anbefalte innlegg

Gjest mikkmakk!
Skrevet

Vi bor i en av sørlandets småbyer. Og her har vi nå gått for det lokale kabelselskapet - både når det gjelder kabeltv og bredbånd. Kabeltv er greit nok,men bredbåndet suger. Vi faller ut hele tiden, er for eks usikker på om jeg får postet dette innlegget...

Hadde en rep på det i dag, og da skulle alt bli så mye bedre..men neida. Har vært uten nett fem timer i kveld!! Nå gidder vi ikke lenger dette lokale greiene. Vurderer telenor eller annet.

Ikke aktuelt med ip-tlf, så det er kun bredbånd jeg lurer på. Trenger råd om hva som funker og er bra!

Tenk, idag hadde vi lyst utvide kabeltv også, slik at vi kunne få kabel i et rom til...(Har jo 2 tv'r som det er kjekt å få brukt)..men neida, det gikk ikke, for skulle vi få tv i et rom til, ville det forstyrre internettfunksjonen...Er det slik det skal være altså???

Jeg bare spør og lurer på om folk kan tipse...Og hvis noen lurer, så er det Agder telenett vi har...stønn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om årsaken til at dere faller ut er at dere har for stor hastighet i forhold til linja.

Be leverandøren skru ned hastigheten litt, altså tjune den til, det kan være en løsning.

Gjest vet du vel
Skrevet

Jeg ville valgt tele2 fremfor telenor.

de har mindre penger.

Gjest ChiengMai
Skrevet

I løpet av de årene jeg hadde Telenor opplevde jeg aldri at ADSL var ustabilt. Nå har jeg Tele2, og de også virker veldig stabilt.

Skrevet

Jeg ville valgt tele2 fremfor telenor.

Det er vel ingen kvalitetsgrunner for det, men heller "hate-den-store-stygge-ulven".

"..............................................."

Skrevet

Så lenge sentralen er relativt ny, så er Telenor stabile og bra. Prisene er midt på treet - ikke billig, ikke dyrest. En fordel med Telenor er at faktisk har kundeservice.

Men er sentralen gammel, så vil det bli mer eller mindre ustabilt uansett leverandør.

"................................................"

Skrevet

Det er vel ingen kvalitetsgrunner for det, men heller "hate-den-store-stygge-ulven".

"..............................................."

For min del er det det at de skal ha 60 kr i ekstragebyr hver mnd fordi jeg ikke vil ha hustelefon, og det at de må ha oppringing til internett som krever en ekstra boks i stua mi, som gjør at jeg ikke liker telenor. Hadde det ikke vært for alt styret jeg syns det er ved å bytte epostadresse så hadde vi bytta for lengst.

Skrevet

For min del er det det at de skal ha 60 kr i ekstragebyr hver mnd fordi jeg ikke vil ha hustelefon, og det at de må ha oppringing til internett som krever en ekstra boks i stua mi, som gjør at jeg ikke liker telenor. Hadde det ikke vært for alt styret jeg syns det er ved å bytte epostadresse så hadde vi bytta for lengst.

"For min del er det det at de skal ha 60 kr i ekstragebyr hver mnd fordi jeg ikke vil ha hustelefon, og det at de må ha oppringing til internett som krever en ekstra boks i stua mi, som gjør at jeg ikke liker telenor"

Det er linjeleie, og egentlig en helt streit ting. Alle andre leverandører (med unntak av nextgentel - slik var det ihvertfall før) tar også denne avgiften. Bluecom tar 80,- og tele2 tar 100,- tror jeg. Det er altså en leie for at linja i det hele tatt skal være aktivert i sentralen. Ingenting frekkt eller spekulativt over det.

"......................................."

Skrevet

"og det at de må ha oppringing til internett som krever en ekstra boks i stua mi"

Den skjønte jeg ikke. ADSL-modemet? Det må du da ha uansett. Som regel er det én boks med både adsl-modem og ruter.

"........................................"

Gjest nyttnick
Skrevet

Du kan beholde epostadressen din hos telenor helt gratis selv om du bytter til en annen leverandør. Du bare ber telenor overføre den til et gratis frisurfabb.

Skrevet

"og det at de må ha oppringing til internett som krever en ekstra boks i stua mi"

Den skjønte jeg ikke. ADSL-modemet? Det må du da ha uansett. Som regel er det én boks med både adsl-modem og ruter.

"........................................"

Vi hadde tiscali. Hadde modem og kabler. Så kjøpte vi et trådløst accesspunkt og hadde trådløse kort i laptopene. Så ble tiscali kjøpt opp av telenor, og da var vi nødt til å kjøpe en router i tillegg til modemet og den trådløse boksen for å kunne koble oss til nettet.

(Nå er den imidlertid bytta ut med en kombinert modem, router og trådløs punkt, så nå er det helt okej...)

Gjest ziiia
Skrevet

er kjempefornøyd med bredbånd via kabeltv fra canal digital!!

Skrevet

Vi hadde tiscali. Hadde modem og kabler. Så kjøpte vi et trådløst accesspunkt og hadde trådløse kort i laptopene. Så ble tiscali kjøpt opp av telenor, og da var vi nødt til å kjøpe en router i tillegg til modemet og den trådløse boksen for å kunne koble oss til nettet.

(Nå er den imidlertid bytta ut med en kombinert modem, router og trådløs punkt, så nå er det helt okej...)

Det er mulig tiscali tilbød flere ip-addresser, slik at man ikke behøvde ruter. Det gjør også f.eks UPC med kabel-abo. Men det er veldig sjeldent ved ADSL, så Telenor er ikke annerledes enn de andre akkurat der.

Problemet med Telenor er at de er _litt_ dyrere enn de fleste andre. Men når man ser at Telenor tar 60,- i linjeleie, mens f.eks Tele2 tar 80,- eller 100,- (de betaler selv 60, til Telenor, så her er det Tele2 som "snyter kundene"), så blir ikke forskjellen så stor likevel. Og Telenor er relativt stabile, og har mange års erfaring med å gi kundene support. Jeg har aldri hatt noe problem med Telenor, hverken med teletjenester eller internett. Har det vært noe, har jeg alltid fått rask og effektiv support.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...