Gå til innhold

Døden kommer i alle fall brått

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen trist og lei seg
Skrevet

Ei venninne av meg døde brått for noen dager siden fordi hun satte en matbit fast i halsen.

Nå går jeg rundt og er helt matt.

Det er jammen ikke uten grunn at man lærer at man skal tygge maten godt og ikke snakke med mat i munnen....

Og det lønner seg jammen å huske på, at livet vårt kan være slutt bare i løpet av få sekunder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så skummelt!!

Her om dagen gikk jeg og spiste gulrot, satt en bit i halsen og tenkte helt dødsseriøst at "nå kommer jeg til å dø, hvor lenge kommer ungen til å være alene før pappaen kommer hjem tro?" og fikk kikket på en klokke før jeg konsentrerte meg dypt om å puste innover. Det var skikkelig ekkelt og jeg kan godt forstå at det plutselig går helt galt.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Å, så tragisk.. Føler med deg og hennes nærmeste.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Så skummelt!!

Her om dagen gikk jeg og spiste gulrot, satt en bit i halsen og tenkte helt dødsseriøst at "nå kommer jeg til å dø, hvor lenge kommer ungen til å være alene før pappaen kommer hjem tro?" og fikk kikket på en klokke før jeg konsentrerte meg dypt om å puste innover. Det var skikkelig ekkelt og jeg kan godt forstå at det plutselig går helt galt.

Er det mulig??

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hva da?

at et voksent menneske kan dø av å sette en matbit i halsen. 'Trist og lei seg' skriver jo det, så da er det vel mulig. Man at vi er så skjøre er vanskelig å forstå, mente jeg.

Skrevet

at et voksent menneske kan dø av å sette en matbit i halsen. 'Trist og lei seg' skriver jo det, så da er det vel mulig. Man at vi er så skjøre er vanskelig å forstå, mente jeg.

Ja, da har man _ordentlig_ uflaks.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ja, da har man _ordentlig_ uflaks.

Ja. Som å plutselig dø av et vepsestikk, uten å vite at emn er allergisk engang.

Men vi krysser jo alle gata, og kan bli most av en bil. Det skjer oftere. Vi er skjøre.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Ja det er sant.plutselig går det over,til noe annet...

Mistet også en veninne for snart et år siden,døde brått,er sjokk når slikt skjer.

Men jeg tror tiden vår på denne jorden er tilmålt,det må den bare være...

Føler med deg.

Skrevet

Ok, trodde du mente det jeg skrev siden du svarte til meg.

Gjest prust
Skrevet

Uff, så tragisk! Da eldstemann var baby, skulle jeg prøve å gi ham melk på flaske. Han ville ikke ha, men jeg prøvde og prøvde, og så fikk han vel melka ned i lungene på en måte.

Han ble helt slapp, og begynte å bli blålig på leppene, da vi fikk ham til å puste igjen. Huff så fælt det var!

Og jeg hørte om et lite barn som spiste bolle og bollen tettet helt til i halsen slik at barnet ikke fikk puste. Tilfeldigvis var det en lege der, som kunne utføre sånn trakeometri (? - snitte luftrøret) slik at barnet fikk puste igjen.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ok, trodde du mente det jeg skrev siden du svarte til meg.

Ok, det ble feil. (Det ble liskom for dumt å spørre trådstarteren om det var mulig..., så i farta postet jeg til deg, sorry)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Uff, så tragisk! Da eldstemann var baby, skulle jeg prøve å gi ham melk på flaske. Han ville ikke ha, men jeg prøvde og prøvde, og så fikk han vel melka ned i lungene på en måte.

Han ble helt slapp, og begynte å bli blålig på leppene, da vi fikk ham til å puste igjen. Huff så fælt det var!

Og jeg hørte om et lite barn som spiste bolle og bollen tettet helt til i halsen slik at barnet ikke fikk puste. Tilfeldigvis var det en lege der, som kunne utføre sånn trakeometri (? - snitte luftrøret) slik at barnet fikk puste igjen.

Barn snur man på hue, og holder dem med ryggen mot seg, og knehasene deres på skuldrene (så leggene deres er på ryggen din). Så tar man rundt magen deres, og presser rastkt. Da skal ting komme ut igejn (vha tyngdekraft osv).

Det lærte iallfall jeg da jeg hadde små.

Gjest prust
Skrevet

Barn snur man på hue, og holder dem med ryggen mot seg, og knehasene deres på skuldrene (så leggene deres er på ryggen din). Så tar man rundt magen deres, og presser rastkt. Da skal ting komme ut igejn (vha tyngdekraft osv).

Det lærte iallfall jeg da jeg hadde små.

Ja, det stemmer nok for små barn større enn babyer. Babyer skal man imidlertid legge på magen over den voksne sine lår, med hodet nederst, og dunke på ryggen. Det var slik vi gjorde, og etterhvert begynte han heldigvis å puste igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...