Gå til innhold

Hjelp!! Spørsmål om blodsukker og "sunn mat"

Anbefalte innlegg

Gjest også en overvektig kvinne
Skrevet

Jeg legger om stilen, og har fått hjelp av ernæringsfysiolog til å sette opp hvilken type mat jeg skal spise.

Er insulinresistent, og opplegget går på å spise 1 grov brødsikve med vanlig pålegg til frokost og lunsj, ett glass melk til frokost, deretter bare vann, ikke frukt annet enn som del av måltid, vanlig middag, men bare en eller to små poteter og masse grønnsaker, og 3 mellommåltider bestående av rugsprø eller fiber pluss med vann, evt litt pålegg.

Det går bra helt til jeg kommer til etter middag - i 5-6 tida. Da setter det store suget inn - jeg er ikke sulten, og kan dessuten spise kvelds, men det er liksom ingenting annet enn MASSE karbohydrater jeg har lyst på. Føler meg uvel, slapp, og altså et enorms "sug".

Hva kan dette komme av, og hva kan jeg gjøre for å ikke føle det sånn? Kan det ha noe å si at jeg drikker en del Pepsi Max, eller får jeg for mye karbohydrater i meg likevel, selv om de er "langsomme", og selv om jeg aldri spiser matvarer som gir rask blodsukkerstigning alene.

Eller er det psykisk, tro?

Kommer aldri til å klare dette dersom jeg ikke får endret denne følelsen. Krever alt jeg har av viljestyrke, og klarer ikke det i lengden. Det er dette som har gjort at jeg har "sprukket" tidligere osgå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Signert
Skrevet

Kanskje du kan prøve en av de mange sjokoladebarene med lav GI som er på markedet? Fedon, Atkins eller nutrilett? Kan du spise sånt?

Gjest også en  overvektig kvinne
Skrevet

Kanskje du kan prøve en av de mange sjokoladebarene med lav GI som er på markedet? Fedon, Atkins eller nutrilett? Kan du spise sånt?

Disse har jeg ikke hørt om. Har de lav GI?

Skrevet

En Atkins-bar og Fedon-bar har garantert lav GI, det er jo det som er hele prinsippet deres. Du finner dem i velassorterte matbutikker og i noen helsekostforretninger.

Gjest Signert
Skrevet

Jepp. det står i hvert fall på papiret;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...