Gjest østfold Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Er det noen som har noen tips når det gjelder å få sove. Er veldig plaget av dårlig søvn for tiden og det tærer på. Kan man f.eks. ta Valerina Natt som fåes på helsekosten når man er gravid eller finnes det andre hjelpemidler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23776-sovemiddel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg er usikker på dette med Valerina natt og synes du bør spørre på forum for alternativ medisin. Det er ikke uvanlig at høygravide kvinner har problemer med søvnen. Ofte skyldes det den store magen, som hindrer at man kan ligge i alle stillinger. Ofte er det plagsomt/smertefullt å snu seg. Jeg vil anbefale deg å finne gode stillinger, med mye puter til støtte. Legg deg på kvelden når du er trett. Les en god bok. Prøv å ikke sove på dagen, hvis du klarer å la være. Er du i jobb, kan det være lurt å vurdere å trappe ned, så du ihvertfall kan sove ut på morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23776-sovemiddel/#findComment-100168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karinne Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg er usikker på dette med Valerina natt og synes du bør spørre på forum for alternativ medisin. Det er ikke uvanlig at høygravide kvinner har problemer med søvnen. Ofte skyldes det den store magen, som hindrer at man kan ligge i alle stillinger. Ofte er det plagsomt/smertefullt å snu seg. Jeg vil anbefale deg å finne gode stillinger, med mye puter til støtte. Legg deg på kvelden når du er trett. Les en god bok. Prøv å ikke sove på dagen, hvis du klarer å la være. Er du i jobb, kan det være lurt å vurdere å trappe ned, så du ihvertfall kan sove ut på morgenen. Jeg blir alltid litt oppgitt når leger og andre "forståsegpåere" gir noen med søvnproblemer råd i form av å slappe av, lese en god bok, ha "gode tanker", putestøtte m.m. Tror dere virkelig ikke alt slikt er forsøkt? En blir jo rimelig desperat av aldri å få sove ut, og forsøker det meste - herunder diverse teer og andre "ufarlige" midler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23776-sovemiddel/#findComment-100191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Jeg blir alltid litt oppgitt når leger og andre "forståsegpåere" gir noen med søvnproblemer råd i form av å slappe av, lese en god bok, ha "gode tanker", putestøtte m.m. Tror dere virkelig ikke alt slikt er forsøkt? En blir jo rimelig desperat av aldri å få sove ut, og forsøker det meste - herunder diverse teer og andre "ufarlige" midler. Jeg mener ikke å bagatellisere søvnproblemene til folk, men det finnes faktisk ikke noe hokus-pokus i forhold til søvn. Det som anses som tullete råd, er faktisk det som forskning viser å være det mest effektfulle. Akkurat som om endring av kosthold er det viktigste for å få bukt med fordøyelsesbesvær. Det virker som selvfølgeligheter, men kan faktisk ikke bli nevnt ofte nok. Den som lider av søvnproblemer, vet ofte selv hva som virker best. Kanskje er det beste å kutte ut bekymringer, men hvordan gjør man det? Sovemidler er ikke anbefalt for gravide, kanskje er det greit med helsekost-preparater, men det går ikke jeg inn på her. Jeg nevner også viktigheten av å kanskje trappe ned på aktivitetsnivået, f.eks. ved å sykemeldes e.l. Kanskje er yoga tingen, meditasjon, eller akupunktur. Jeg kan nevne mye, men det aller meste vet de fleste av oss om, derfor tok jeg meg den frihet å nevne noen selvfølgeligheter. Dette var ikke for å bagatellisere problemet, som faktisk er ganske vanlig for gravide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23776-sovemiddel/#findComment-100251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.