Gå til innhold

Skritt-teller, jeg fatter intet....

Anbefalte innlegg

Gjest may elise
Skrevet

Jaha, så er det bare meg da, som lurer på dette med skritt-teller. Er det ikke oppskrytt det der? Og hva er den egentlig bra for? Er det slik at man skal gå 10.000 skritt hver dag helst, og hvis man klarer det, går man da ned i vekt eller?

Hva er liksom det rette antall skritt pr dag dersom man vil ned i vekt liksom?

Har overhode ikke skjønt helt poenget med å telle skritt hver dag, det må da være et poeng - men det dreier seg vel om å oppnå et visst antall eller?

Hadde forrestn en slik til låns i to dager. Men jeg gikk ti skritt, og den viste 5. Også stilte jeg på den, og da gikk jeg ti skritt, og den viste 15...

Stønn. Kan noen forklare en enkel sjel om dette fancy greiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri tatt i en skritt-teller, men også lurt veldig på hvordan den klarer å telle riktig.....

:-)

Skrevet

Skrittelleren inneholder en pendel som teller bevegelsene dine. Den starter ikke å telle før du f.eks har gått ti skritt for å eliminere feilkilder.

Noen av de mer avanserte kan også fortelle deg hvor langt du har gått basert på innstilt skrittlengde,og antall kcal forbrukt basert på din kroppsvekt.

Man anbefaler minst 10.000 skritt daglig for å holde seg frisk - altså sykdomsforebyggende og helsebringende. Men man trenger jo ikke en skritteller for å holde seg i form:-)

En rask gåtur hvor du blir svett og litt andpusten på ca 60 minutter er omtrent 10.000 skritt.

Hvis man ikke er aktiv fra før - og begynner å gå så mye hver dag, vil man helt klart kunne se en vektnedgang, ja.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Skrittelleren inneholder en pendel som teller bevegelsene dine. Den starter ikke å telle før du f.eks har gått ti skritt for å eliminere feilkilder.

Noen av de mer avanserte kan også fortelle deg hvor langt du har gått basert på innstilt skrittlengde,og antall kcal forbrukt basert på din kroppsvekt.

Man anbefaler minst 10.000 skritt daglig for å holde seg frisk - altså sykdomsforebyggende og helsebringende. Men man trenger jo ikke en skritteller for å holde seg i form:-)

En rask gåtur hvor du blir svett og litt andpusten på ca 60 minutter er omtrent 10.000 skritt.

Hvis man ikke er aktiv fra før - og begynner å gå så mye hver dag, vil man helt klart kunne se en vektnedgang, ja.

Fint innlegg. Jeg lurte litt på en slik teller, for å få 'ræva i gir'. Men tenker at jeg bør klare å gå/trimme uansett.

Det vil imidlertid ikke være lett å lure seg unna trimmen, hvis man ser på skritteller'n at man skulker for mye.

Vet du hvor mye de enkleste (Uten km-teller) koster, og hvor det er lurt å kjøpe?

Er de store, slik at de buler under buskene? Det er vel på leggen man har dem?

Skrevet

Fint innlegg. Jeg lurte litt på en slik teller, for å få 'ræva i gir'. Men tenker at jeg bør klare å gå/trimme uansett.

Det vil imidlertid ikke være lett å lure seg unna trimmen, hvis man ser på skritteller'n at man skulker for mye.

Vet du hvor mye de enkleste (Uten km-teller) koster, og hvor det er lurt å kjøpe?

Hvor man skal feste den avhenger av modell. Den jeg har - Silva pedometer pluss - skal festes i linningen på buksa, ikke på foten, da teller den feil.

Prisen er snaue 200 kr på XXL.

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____42024.aspx

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvor man skal feste den avhenger av modell. Den jeg har - Silva pedometer pluss - skal festes i linningen på buksa, ikke på foten, da teller den feil.

Prisen er snaue 200 kr på XXL.

http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____42024.aspx

Ojj... Så billig og enkel! :)

Men hvordan i all verden kan den vite hva du gjør med beina dine? Jeg tenkte i retning km-teller på sykkel, der det er hver gang hjulet går rundt en omdreining at det registreres av målern som sitter fast...

hehe..

Skrevet

Ojj... Så billig og enkel! :)

Men hvordan i all verden kan den vite hva du gjør med beina dine? Jeg tenkte i retning km-teller på sykkel, der det er hver gang hjulet går rundt en omdreining at det registreres av målern som sitter fast...

hehe..

Den registrerer bevegelsen i hofteleddet ved hvert skritt.

Skrevet

Ser du allerede har fått svar, jeg har også en silva plus som jeg er fornøyd med, ca 200,- i en sportsbutikk. De finnes sikkert i billigere modeller også. Den er bitteliten og skal sitte i bukselinninga. Syns nesten ikke:-)

Det er faktisk motiverende å gå med en slik teller, men etterhvert lærte jeg jo hvor langt jeg måtte gå for å "få nok" på telleren, så jeg bruker den ikke så mye nå lengre.

Man skal på den modellen jeg har, gå ti skritt ute og så måle opp lengden og dele på ti, dermed har man skrittlengden sin og denne legges inn på telleren. Dermed kan du få sånn ca lengde man har gått totalt. Dette vil jo aldri bli nøyaktig, men gir deg et lite innblikk i ca lengde på turen.

God tur:-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ser du allerede har fått svar, jeg har også en silva plus som jeg er fornøyd med, ca 200,- i en sportsbutikk. De finnes sikkert i billigere modeller også. Den er bitteliten og skal sitte i bukselinninga. Syns nesten ikke:-)

Det er faktisk motiverende å gå med en slik teller, men etterhvert lærte jeg jo hvor langt jeg måtte gå for å "få nok" på telleren, så jeg bruker den ikke så mye nå lengre.

Man skal på den modellen jeg har, gå ti skritt ute og så måle opp lengden og dele på ti, dermed har man skrittlengden sin og denne legges inn på telleren. Dermed kan du få sånn ca lengde man har gått totalt. Dette vil jo aldri bli nøyaktig, men gir deg et lite innblikk i ca lengde på turen.

God tur:-)

tusen takk :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...