Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nienna
Skrevet

Noen som har forslag til hva man bør få med seg når man ferierer der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hva det heter, men det er en gammel borg med en liten gammeldags by nedenfor, som er litt artig. Ellers så er jo ikke øya så stor at det er noe problem å kjøre rundt og få med seg det som finnes.

"............................................."

Gjest nienna
Skrevet

Husker ikke hva det heter, men det er en gammel borg med en liten gammeldags by nedenfor, som er litt artig. Ellers så er jo ikke øya så stor at det er noe problem å kjøre rundt og få med seg det som finnes.

"............................................."

Tenker du på gamlebyen som ligger i Rhodos by?

Den skal vi nok prøve å få med oss =)

Skrevet

Tenker du på gamlebyen som ligger i Rhodos by?

Den skal vi nok prøve å få med oss =)

Nei, gamle Rhodos by. Det er en gammel borg, med en gammel by med trange gater mellom to-tre etasjes, gamle murhus. Jeg husker ikke annet enn at jeg neppe brukte mer enn en time dit på mc fra Rhodos by.

".........................................."

Gjest trond-h
Skrevet

Ta deg en tur til den lille byen Lindos på østkysten også. Meget sjarmarende by, helt hvit, rett ved en lagune med nydelig badestrand. Kjører du leiebil dit, må du parkere utenfor byen. Den har nemlig så trange gater at biler ikke slipper inn. Rett overfor byen ligger stor festning som er vel verd å se.

Gjest togli
Skrevet

Gamlebyen i Rhodos By og Lindos. Dessuten er det flott å kjøre (leie moped?) rundt på måfå langs kysten for å finne bortgjemte badeviker :-)

Gjest nienna
Skrevet

Gamlebyen i Rhodos By og Lindos. Dessuten er det flott å kjøre (leie moped?) rundt på måfå langs kysten for å finne bortgjemte badeviker :-)

Hvordan er det å kjøre selv på Rhodos? Er ikke særlig glad i å kjøre bil i utlandet...

Men Lindos er notert =)

Gjest nienna
Skrevet

Ta deg en tur til den lille byen Lindos på østkysten også. Meget sjarmarende by, helt hvit, rett ved en lagune med nydelig badestrand. Kjører du leiebil dit, må du parkere utenfor byen. Den har nemlig så trange gater at biler ikke slipper inn. Rett overfor byen ligger stor festning som er vel verd å se.

Takk for tips =)

Gjest nienna
Skrevet

Nei, gamle Rhodos by. Det er en gammel borg, med en gammel by med trange gater mellom to-tre etasjes, gamle murhus. Jeg husker ikke annet enn at jeg neppe brukte mer enn en time dit på mc fra Rhodos by.

".........................................."

Ok, vi finner sikkert utav det når vi kommer ned der =)

Gjest nienna
Skrevet

Gamlebyen er fin.

Ok, skal prøve å få den med meg :o)

Skrevet

Du har fått forslag om Lindos, og Lindos er en vakker by. Dersom dere leier bil og kjører dit så får dere se en vakker hvit by. Lindos er vakker og spesiell og står på Unescos verneliste. Etter å ha vært der så vil jeg anbefale at dere kjører videre ca en halvtime i samme retning (sør-øst)til en liten by som heter Lardos. Lardos er kjemperomantisk og jeg vil anebfale å spise middag her framfor i Lindos. På torvet i Lardos er det en søt liten fontene og det er mange fortausrestauranter rundt omkring der. Vi spiste en gang på en fin takrestaurant og det var deilig og svalt og med helt nydelig mat. Vandrer man rundt i byen ser man tydeligeren enn jeg har sett andre steder at Rhodos var italiensk inntil for ikke så lenge siden. På en del monumenter er det italiensk og ikke gresk tekst. Dette er stedet å roe ned etter å ha vært i travle Rhodos by og turistmagneten Lindos. Et lite sted, men du finner litt info her: http://www.gotorhodes.com/lardos/lardos.html

Gjest togli
Skrevet

Hvordan er det å kjøre selv på Rhodos? Er ikke særlig glad i å kjøre bil i utlandet...

Men Lindos er notert =)

Det er mange år siden jeg var på Rhodos, men jeg husker de kjørte noe mer aggressivt enn vi er vant til i Norge ;-)

Når det gjelder veiene, ser jeg for meg at det egentlig er ganske enkelt å finne fram dit man skal (om ikke veinettet er endra mye siden den gang da?)

Gjest togli
Skrevet

Du har fått forslag om Lindos, og Lindos er en vakker by. Dersom dere leier bil og kjører dit så får dere se en vakker hvit by. Lindos er vakker og spesiell og står på Unescos verneliste. Etter å ha vært der så vil jeg anbefale at dere kjører videre ca en halvtime i samme retning (sør-øst)til en liten by som heter Lardos. Lardos er kjemperomantisk og jeg vil anebfale å spise middag her framfor i Lindos. På torvet i Lardos er det en søt liten fontene og det er mange fortausrestauranter rundt omkring der. Vi spiste en gang på en fin takrestaurant og det var deilig og svalt og med helt nydelig mat. Vandrer man rundt i byen ser man tydeligeren enn jeg har sett andre steder at Rhodos var italiensk inntil for ikke så lenge siden. På en del monumenter er det italiensk og ikke gresk tekst. Dette er stedet å roe ned etter å ha vært i travle Rhodos by og turistmagneten Lindos. Et lite sted, men du finner litt info her: http://www.gotorhodes.com/lardos/lardos.html

Jeg har ikke vært i Lardos, men husker vi var på et gammelt italiensk kurbad omtrent midt mellom Rhodos By og Lindos. Nydelig å bade og dykke der!

Skrevet

Jeg har ikke vært i Lardos, men husker vi var på et gammelt italiensk kurbad omtrent midt mellom Rhodos By og Lindos. Nydelig å bade og dykke der!

Ja det fins fortsatt spor etter den italienske kulturen. Tror jeg vet sånn omtrent hvor det italienske kurbadet er. Må utforske det en gang.

Gjest togli
Skrevet

Ja det fins fortsatt spor etter den italienske kulturen. Tror jeg vet sånn omtrent hvor det italienske kurbadet er. Må utforske det en gang.

De driver vel ikke akkurta med kurbad der, nå, men ruinene etter kurbadet er der. Vannet var krystallklart og hærlig. Dessuten masse, fargerike fisker.

Nå tror jeg jammen jeg vil til Rhodos igjen. Vi var der med venner, før barna ble født. Neste gang får ungene være med :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...