Gjest orker ikke nick nå Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Jeg må ha noen meninger her. Jeg sier f.eks: at jeg skulle så gjerne ha tatt en tur på pub når vi er på ferie. Ville vært kjekt om vi kunne gjort det. Han sier: Kan gjøre det for din skyld, men jeg har ingen behov eller interesse av å gjøre det. Jeg sier: hvorofr tilbyr du deg når du sier slikt etterpå? Skal man tilby noen en tjeneste så driver man vel ikke å trykker det i ansiktet på folk hvor lite man har lyst til det? Hele poenget er jo at man gjør noen en tjeneste og da ødelegger man jo for det mennesket om man forteller hvor lite man har lyst på det. Han: jeg ser ikke på det slik. Jeg forteller deg at jeg kan være med, men at jeg ikke syntes det er like morsomt som deg. Hva mener dere? 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hvis det og gå på pub eller gå ut er noe dere gjør sjeldent ellers, så synes jeg han ikke skulle si sånt. Bare bli med deg og være sammen med deg på et sted du har det gøy. Men det er vel litt kult at han faktisk sier hva han mener om saken også, så blir dere jo mere kjent. meen, hva vet jeg? 0 Siter
Gjest Been there, done that Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 La ikke merke til at du gjorde det klar for han at det var en tjeneste du ba om? Hvis du ser på det som en tjeneste, så er det jo nettopp det det er. En tjeneste Om motparten ikke liker det spiller ingen rolle. Han gjør det for deg fordi du ønsket det. De fleste gjør vel ikke tjenester fordi de synes det er så fryktelig festlig å gjøre ting for andre, men de gjør det fordi de vil være snill. Men det du kanskje mente var at du er litt frustrert fordi kjæresten din ikke har like stor glede av å gå på pub med deg, som du har med han (??). Sånn er det her i gården og. Vi kan feste sammen, gå på fylla og masse annet. Men det å gå på cafe, pub o.l bare jeg og han, skjønner han ikke vitsen med. 'Er jo slikt venninne dine og kompisene mine skal brukes til'. Jaja, det finns verre ting. Kjøp sprit og ta runden hjemme istedet 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hvis det og gå på pub eller gå ut er noe dere gjør sjeldent ellers, så synes jeg han ikke skulle si sånt. Bare bli med deg og være sammen med deg på et sted du har det gøy. Men det er vel litt kult at han faktisk sier hva han mener om saken også, så blir dere jo mere kjent. meen, hva vet jeg? Det handler om å gi og ta. 0 Siter
petter smart Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Du skal ikke se bort fra at han elsker å gå på pub, men bruker simpel manipulasjon for å få deg til å tro at han gjør deg en tjeneste, slik at du skylder ham en tjeneste til senere. Hvis det er reellt så er det vel greit. Så lenge du ikke vet om han liker å gå på pub så er det jo greit at han sier ifra så du ikke tror han elsker det, mens han egentlig ikke liker det. Dersom du visste om dette og han vet det, synes jeg kommentaren hans var unødvendig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Høres ut som han har en eller annen syk glede av å gi deg dårlig samvittighet....? Helt ærlig synes jeg det virker som en slags manipuleringsteknikk. Han vil gi deg dårlig samvittighet slik at han får noe tilbake. Trur eg... 0 Siter
red Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Tja, nå kjenner vi ikke hele historien heller. Pleier feks du å bli med han på de tingene han vil gjøre,men som du ikke har lyst til ? Kan jo være et forsøk på 'greit, jeg blir med deg, men da kan du bli med meg på rambo 8'. Eller noe. Men enig i at det ikke er så gøy å ha med en som må poengtere hvor liten lyst han/hun har. 0 Siter
Gjest orker ikke nick nå Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Tja, nå kjenner vi ikke hele historien heller. Pleier feks du å bli med han på de tingene han vil gjøre,men som du ikke har lyst til ? Kan jo være et forsøk på 'greit, jeg blir med deg, men da kan du bli med meg på rambo 8'. Eller noe. Men enig i at det ikke er så gøy å ha med en som må poengtere hvor liten lyst han/hun har. Nei, han vil aldri be meg om en tjeneste om han vet jeg ikke vil. Han er så rar til tider. Vi har vært ilag i flere år osv. Men hvis jeg f.eks sier at jeg har lyst til å spandere en tur til Manchester på han, til en fotballkamp med Man United, betalt alt for han. Og at selv om jeg har ingen interesese eller glede av å se den kampen osv, så vil jeg gjøre det for å glede han. Det er min lønn, at han blir glad. Så sier han til det at det vil han ikke ha noe av! Han vil ikke at noen skal gjøre en tjeneste for han hvis man ikke er like glad over det. Syntes det er helt teit jeg da! Klart man kan gjøre noe for et menneske man er glad i, nettopp fordi man putter den andre foran seg selv i situasjonen!. Men neeeida, han er totalt uenig og derfor poengterer han alltid når jeg ber han om en tjeneste, at han kommer ikke til å ha noe glede av det, men skal gjøre meg tjenesten. Da blir jeg lei meg, for da ødelegger han jo allerede for meg når han sier slikt. Jeg mener man skal bare si: "ja jeg gjør det for din skyld" også ikke nevne mer. Det er ikke kjekt å få gjort en tjeneste når personen skal poengtere at man ikke har noe glede av det. Må nevne at han er til tider meget egoistisk av seg, desverre. Kanskje derfor han ikke forstår gleden av Å GI selv om man ikke selv har så stort utbytte av det 0 Siter
red Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Nei, han vil aldri be meg om en tjeneste om han vet jeg ikke vil. Han er så rar til tider. Vi har vært ilag i flere år osv. Men hvis jeg f.eks sier at jeg har lyst til å spandere en tur til Manchester på han, til en fotballkamp med Man United, betalt alt for han. Og at selv om jeg har ingen interesese eller glede av å se den kampen osv, så vil jeg gjøre det for å glede han. Det er min lønn, at han blir glad. Så sier han til det at det vil han ikke ha noe av! Han vil ikke at noen skal gjøre en tjeneste for han hvis man ikke er like glad over det. Syntes det er helt teit jeg da! Klart man kan gjøre noe for et menneske man er glad i, nettopp fordi man putter den andre foran seg selv i situasjonen!. Men neeeida, han er totalt uenig og derfor poengterer han alltid når jeg ber han om en tjeneste, at han kommer ikke til å ha noe glede av det, men skal gjøre meg tjenesten. Da blir jeg lei meg, for da ødelegger han jo allerede for meg når han sier slikt. Jeg mener man skal bare si: "ja jeg gjør det for din skyld" også ikke nevne mer. Det er ikke kjekt å få gjort en tjeneste når personen skal poengtere at man ikke har noe glede av det. Må nevne at han er til tider meget egoistisk av seg, desverre. Kanskje derfor han ikke forstår gleden av Å GI selv om man ikke selv har så stort utbytte av det Hm, det høres ut som du er den 'søte' her utifra det du skriver. OK, mitt beste tips: Slik er han nå, mest sansynelig er han slik om 30 år også. Du kan ikke endre han, det eneste du kan kontrollere er hva du gjør med det. Så det blir ett av to: a) Akseptere at slik er han, bite i deg de gangene han er slik og du blir lei deg, og se hans gode sider fremfor de dårligere. Dette er ofte den greieste løsningen for alle som syns kjæresten har levelige 'dårlige' sider, og masse postivite sider. finne ut at dette er så viktig for deg at du faktisk ikke kan leve sammen med han, og finne en annen. Det blir igjen vanskelig å si noe mer, siden vi ikke vet noe videre om forholdet deres. Dette kan være et 'grr, noen ganger blir jeg bare så lei meg pga kjæresten', eller 'dette er noe jeg ikke orker'. Men forhold handler alltid om å gi og ta. Om han ikke evner å hverken gi eller ta, er ikke dette siste gangen du sitter og føler deg kjip. 0 Siter
cecily Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Nei, han vil aldri be meg om en tjeneste om han vet jeg ikke vil. Han er så rar til tider. Vi har vært ilag i flere år osv. Men hvis jeg f.eks sier at jeg har lyst til å spandere en tur til Manchester på han, til en fotballkamp med Man United, betalt alt for han. Og at selv om jeg har ingen interesese eller glede av å se den kampen osv, så vil jeg gjøre det for å glede han. Det er min lønn, at han blir glad. Så sier han til det at det vil han ikke ha noe av! Han vil ikke at noen skal gjøre en tjeneste for han hvis man ikke er like glad over det. Syntes det er helt teit jeg da! Klart man kan gjøre noe for et menneske man er glad i, nettopp fordi man putter den andre foran seg selv i situasjonen!. Men neeeida, han er totalt uenig og derfor poengterer han alltid når jeg ber han om en tjeneste, at han kommer ikke til å ha noe glede av det, men skal gjøre meg tjenesten. Da blir jeg lei meg, for da ødelegger han jo allerede for meg når han sier slikt. Jeg mener man skal bare si: "ja jeg gjør det for din skyld" også ikke nevne mer. Det er ikke kjekt å få gjort en tjeneste når personen skal poengtere at man ikke har noe glede av det. Må nevne at han er til tider meget egoistisk av seg, desverre. Kanskje derfor han ikke forstår gleden av Å GI selv om man ikke selv har så stort utbytte av det Når du foreslår ting for å gjøre han glad, nevner du det selv at du 'kun' gjør det for å glede ham? 0 Siter
Gjest orker ikke nick nå Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Når du foreslår ting for å gjøre han glad, nevner du det selv at du 'kun' gjør det for å glede ham? Vanligvis ikke. Men jeg gjorde det nå for å komme fram til et poeng med manchester turen. Men han gjør det vanligvis et poeng ut av at han gjør det KUN for min skyld. 0 Siter
cecily Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Vanligvis ikke. Men jeg gjorde det nå for å komme fram til et poeng med manchester turen. Men han gjør det vanligvis et poeng ut av at han gjør det KUN for min skyld. Da hadde jeg ikke hatt gidda til å bli glad for 'tjenesten'. 0 Siter
Gjest orker ikke nick nå Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Da hadde jeg ikke hatt gidda til å bli glad for 'tjenesten'. Nei, det er jo nettopp det jeg vil frem til. Hva er poenget med å si at man skal gjøre noe en tjeneste når man poengterer hver gang at man absolutt ikke har noe glede av det. Er jo ikke interessert i noe tjeneste da 0 Siter
Gjest Tja..! Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Nei, det er jo nettopp det jeg vil frem til. Hva er poenget med å si at man skal gjøre noe en tjeneste når man poengterer hver gang at man absolutt ikke har noe glede av det. Er jo ikke interessert i noe tjeneste da Ja, synes det er merkelig at man skal gjøre tjenester for hverandre sånn, og nevne det?? At det er en tjeneste og da skal jeg ha en tjeneste tilbake?? høres helt rart ut Man skal bare liksom gjøre det fordi man er glad i personen, uten og snakke om det.. mener nå jeg. Også er det så klart lov og si nei til ting, men sier man nei til alt så er jo ikke det no snilt. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Han høres ikke normal ut. Hvordan skal han bli hvis han blir pappa? Når ungen vil dyttes i huska, kommer han da til å si "Ja, jeg skal dytte deg, men det er bare for din skyld - jeg har ingen glede av det"? Jeg er enig med red - tenk deg om nå om dette er noe du kan leve med i framtida. Hvis han ikke kan føle noen glede av å glede andre, hvordan blir han som familiefar? Og hvordan ville han reagere hvis du svarte "Ja. jeg skal stille opp for din skyld, men selv har jeg ikke noen glede av det" neste gang han vil ha sex..? 0 Siter
musikeren Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Han er litt gledesdreper. Hm. Samtidig er det jo fint at han er klar og direkte, men jeg skjønner ikke helt behovet for å være det her. Filleting vil jeg kalle det. Enig med deg. 0 Siter
musikeren Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Nei, han vil aldri be meg om en tjeneste om han vet jeg ikke vil. Han er så rar til tider. Vi har vært ilag i flere år osv. Men hvis jeg f.eks sier at jeg har lyst til å spandere en tur til Manchester på han, til en fotballkamp med Man United, betalt alt for han. Og at selv om jeg har ingen interesese eller glede av å se den kampen osv, så vil jeg gjøre det for å glede han. Det er min lønn, at han blir glad. Så sier han til det at det vil han ikke ha noe av! Han vil ikke at noen skal gjøre en tjeneste for han hvis man ikke er like glad over det. Syntes det er helt teit jeg da! Klart man kan gjøre noe for et menneske man er glad i, nettopp fordi man putter den andre foran seg selv i situasjonen!. Men neeeida, han er totalt uenig og derfor poengterer han alltid når jeg ber han om en tjeneste, at han kommer ikke til å ha noe glede av det, men skal gjøre meg tjenesten. Da blir jeg lei meg, for da ødelegger han jo allerede for meg når han sier slikt. Jeg mener man skal bare si: "ja jeg gjør det for din skyld" også ikke nevne mer. Det er ikke kjekt å få gjort en tjeneste når personen skal poengtere at man ikke har noe glede av det. Må nevne at han er til tider meget egoistisk av seg, desverre. Kanskje derfor han ikke forstår gleden av Å GI selv om man ikke selv har så stort utbytte av det Noen ganger er det jo det å gjøre noe for den andre som er gleden i seg sjøl. Synd han ikke har skjønt såpass. 0 Siter
frosken Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Dersom han sier dette på en hyggelig måte, så synes jeg det må være greit. Han er åpen og ærlig, noe jeg trives med i vårt fohold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.