Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en stund hatt et utslett i underlivet som ikke ser ut til å forsvinne. Det går litt opp og ned med hvor mye det er, men litt er det hele tida. Det ligner på små kviser, men virker mer seiglivet enn vanlige ansiktskviser. Men de virker veldig like, starter som små underjordiske klumper under huden.

Jeg er i et stabilt monogamt forhold, og tviler sterkt på at dette kan være noen kjønnssykdom jeg nylig har fått. Det klør ikke noe særlig, men det er sårt, og klør når det gror.

Ellers er det jo ubehagelig.

Har noen et tips på hva dette skyldes? Er det vanlig? Hva kan jeg gjøre for å fjerne det? Jeg har prøvd å bruke vanlig babysalver, og det hjelper litt, men det forsvinner ikke.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23780-rart-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skyldes sannsynligvis infeksjon i hårrøttene. Det er ganske vanlig

Det er faktisk ikke så mye du selv kan gjøre annet enn å passe på at det ikke er noe som trykker på eller på annen vis irriterer huden. Blir det for ille kan man forsøke forebyggelse med antibiotika på amma måte som man gjør ved kviser i ansiktet.

Ofte går det bort av seg selv med tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23780-rart-utslett/#findComment-101028
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...