Gjest komigang Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 hei! hvis noen har fått DET til, kan jeg få hemmeligheten;) 0 Siter
Gjest magtor Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hei, Ikke noe problem. Jeg begynte å trene da jeg la om livsstilen min og gikk dermed ned i vekt og ikke opp. Å løpe er veldig effektivt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Trening og sunn mat. De fleste som slutter å røyke har seg selv å takke for sine ekstra kilo. De spiser jo som griser for å kompensere for røyken. Likevel presterer de å skylle på røyken. Utrolig. De glemmer det faktum at de reduserer seg selv til søplekasser for alt de vet kan gi vektoppgang. 0 Siter
Gjest komigang Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Hei, Ikke noe problem. Jeg begynte å trene da jeg la om livsstilen min og gikk dermed ned i vekt og ikke opp. Å løpe er veldig effektivt. hei!takk for svar!hvor mange dager i uka og hvor lange treningsøkter hadde du?nå ser jeg mer positivt på å prøve å slutte,da jeg fikk ditt positive svar.(jeg har utsatt røykeslutten også pga at jeg var redd for å legge på meg) 0 Siter
red Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Råtips er å ikke begynne å trene samtidig som du slutter å røyke. Sprekker en av delene er det lettere at den andre kommer med i 'suget'. Du går minimalt opp når du slutter å røyke (omtrent tilsvarende det du gikk ned når du begynte). Som SSD sier, det som gjør folk feite er at de propper i seg snop som kompensasjon. 0 Siter
Gjest komigang Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Trening og sunn mat. De fleste som slutter å røyke har seg selv å takke for sine ekstra kilo. De spiser jo som griser for å kompensere for røyken. Likevel presterer de å skylle på røyken. Utrolig. De glemmer det faktum at de reduserer seg selv til søplekasser for alt de vet kan gi vektoppgang. takk for råd! det er vel forresten"juks" å gå over til snus,som jeg har planlagt-men jeg må ha nikotin.og det blir en seier for meg å legge bort røyken,selv om jeg blir snusavhengig. eller hva synes du er best å gjøre? 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Jeg begynte å løpe når jeg sluttet å røyke. Trener styrke og annen kondisjonstrening og, men fikk ekstra motivasjon til å løpe for å sjekke om det var noe bedring i kondis. Og det var det Trente ca annenhver dag når jeg slutta å røyke. Prøver å løpe ca en mil i uka. Men kun trening holder jo ikke. Det jeg fokuserte på var bare å ikke spise mer enn før. Pastiller og mentoltyggis gjorde susen mtp lyst på røyk. Men prøv bare å IKKE spis mer enn før. Høres vel enklere ut enn det er, men bare prøv å vær obs når du spiser. Ikke mer inn i kroppen enn før Lykke til!! 0 Siter
Gjest komigang Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Jeg begynte å løpe når jeg sluttet å røyke. Trener styrke og annen kondisjonstrening og, men fikk ekstra motivasjon til å løpe for å sjekke om det var noe bedring i kondis. Og det var det Trente ca annenhver dag når jeg slutta å røyke. Prøver å løpe ca en mil i uka. Men kun trening holder jo ikke. Det jeg fokuserte på var bare å ikke spise mer enn før. Pastiller og mentoltyggis gjorde susen mtp lyst på røyk. Men prøv bare å IKKE spis mer enn før. Høres vel enklere ut enn det er, men bare prøv å vær obs når du spiser. Ikke mer inn i kroppen enn før Lykke til!! takk for gode råd! sluttet du uten bruk av annen nikotin? bør jeg la være å gå over til snus med tanke på kondisjonen-da nikotinet trekker sammen blodårene(ikke særlig bra i forhold til treninga,eller?) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 takk for råd! det er vel forresten"juks" å gå over til snus,som jeg har planlagt-men jeg må ha nikotin.og det blir en seier for meg å legge bort røyken,selv om jeg blir snusavhengig. eller hva synes du er best å gjøre? Jeg gikk over til snus. Funker fin-fint! 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 takk for gode råd! sluttet du uten bruk av annen nikotin? bør jeg la være å gå over til snus med tanke på kondisjonen-da nikotinet trekker sammen blodårene(ikke særlig bra i forhold til treninga,eller?) Slutten uten noen som helst form for 'hjelpemidler' - kun hardbarka motivasjon Mtp konisjonen så bør du holde deg unna snus. Men det å slutte med snus skal visstnok være vanskeligere enn røyk. Sambo sluttet å røyke ute nevneverdig problem, men gikk da i stedet over til snus. Når han så skulle slutte med snus tidl i år fikk han svettetokter, magetrøbbel, skjelving, ble sur, gretten osv. Helt forferdlig. Han klarte to dager og har sverget til snusen etter det. Har du ikke brukt snus før er det vel egentlig bare dumt å gjøre seg selv avhengig av et nytt rusmiddel, men igjen - veldig enkelt for meg å si. Men husk, selv om du kanskje får abstinenser, så er også det psykiske noe du må ta hensyn til. Du kommer til å få MYE bedre tid. Så ha alltid mentoltyggis tilgjengelig og prøv å planlegg frem i tid slik at du alltid har noe å gjøre de første ukene. Kjedesomhet er skummelt; lett å hente frem 'sin beste venn, siggen', da. 0 Siter
Gjest komigang Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Slutten uten noen som helst form for 'hjelpemidler' - kun hardbarka motivasjon Mtp konisjonen så bør du holde deg unna snus. Men det å slutte med snus skal visstnok være vanskeligere enn røyk. Sambo sluttet å røyke ute nevneverdig problem, men gikk da i stedet over til snus. Når han så skulle slutte med snus tidl i år fikk han svettetokter, magetrøbbel, skjelving, ble sur, gretten osv. Helt forferdlig. Han klarte to dager og har sverget til snusen etter det. Har du ikke brukt snus før er det vel egentlig bare dumt å gjøre seg selv avhengig av et nytt rusmiddel, men igjen - veldig enkelt for meg å si. Men husk, selv om du kanskje får abstinenser, så er også det psykiske noe du må ta hensyn til. Du kommer til å få MYE bedre tid. Så ha alltid mentoltyggis tilgjengelig og prøv å planlegg frem i tid slik at du alltid har noe å gjøre de første ukene. Kjedesomhet er skummelt; lett å hente frem 'sin beste venn, siggen', da. takk for at du deler dine erfaringer med meg! bruker snus av og til.du nevnte det psykiske...er det dumt av meg å slutte når jeg er plaget med depresjon fra før? eller: det er vel bare å prøve, så får jeg finne fram snuseska,hvis det blir for ille;) 0 Siter
Excelsion Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 takk for råd! det er vel forresten"juks" å gå over til snus,som jeg har planlagt-men jeg må ha nikotin.og det blir en seier for meg å legge bort røyken,selv om jeg blir snusavhengig. eller hva synes du er best å gjøre? Snus er avskyelig! VÆR så snill å ikke gå over på det! 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 takk for at du deler dine erfaringer med meg! bruker snus av og til.du nevnte det psykiske...er det dumt av meg å slutte når jeg er plaget med depresjon fra før? eller: det er vel bare å prøve, så får jeg finne fram snuseska,hvis det blir for ille;) Bare hyggelig å være behjelpelig:) Aldri dumt å slutte, vettu Så lenge du er OBS på depresjonen, og vurderer underveis så burde det gå greit. Bare dumt å ikke prøve. Men husk og ikke bruk den som et påskudd til å evt sprekke, da (Ikke ment å undergrave sykdommen din her, så ikke misforstå ) En ting du kanskje burde vurdere er å ringe røyketlf. Flere av mine venner sluttet med hjelp fra dem, og de er visst helproffe og kjempehyggelige. Er ikke motivasjonen helt på topp, og du har lyst å ta deg en røyk - vel, de er begjelpelige både før, under og etter røykeslutt og en evt sprekk tlf dit er 800 400 85. 0 Siter
Gjest komigang Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Bare hyggelig å være behjelpelig:) Aldri dumt å slutte, vettu Så lenge du er OBS på depresjonen, og vurderer underveis så burde det gå greit. Bare dumt å ikke prøve. Men husk og ikke bruk den som et påskudd til å evt sprekke, da (Ikke ment å undergrave sykdommen din her, så ikke misforstå ) En ting du kanskje burde vurdere er å ringe røyketlf. Flere av mine venner sluttet med hjelp fra dem, og de er visst helproffe og kjempehyggelige. Er ikke motivasjonen helt på topp, og du har lyst å ta deg en røyk - vel, de er begjelpelige både før, under og etter røykeslutt og en evt sprekk tlf dit er 800 400 85. hei! og takk for enda flere gode råd.stor klem til deg fra meg:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.