muriel Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Når jeg slår av tenninga etter en kjøretur, er det en vifteting (høres det ut som) inni motoren som fortsetter å gå et par minutter etterpå. Slik har det vært et par dager nå. Bilen er en bensinbil, og fikk skifta registerreim for noen dager siden (uten at jeg aner om det har noe med saken å gjøre) Kan jeg kjøre et par småturer med den i morra, og ringe verkstedet på mandag? 0 Siter
Gjest gjør min også det Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Det er vel helt vanlig det? 0 Siter
sheba Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Om du har katalysator så er vel dette helt vanlig?... 0 Siter
Gjest varmt Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Dette er helt vanlig. Det er fordi motoren er litt varm. Det er bare kjølevannsvifta som går en stund etter at motoren er slått av. Den er termostatstyrt og stopper dermed ikke nødvendigvis samtidig med motoren. Det _skal_ altså være slik. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 8. juli 2006 Skrevet 8. juli 2006 Helt vanlig det etter min mening.Det har sikkert alltid vært sånn bare at du ikke har lagt merke til det før nå. 0 Siter
Excelsion Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 hehehe... Det høres ut som om du mener kjølevifta ja.. Det er helt normalt.. Den går mens du kjører også den :-p 0 Siter
mrxx Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Som de andre her skriver så er det nok kjølevifta til radiatoren. Når en bil stoppes så økes temperaturen i motoren en stund etter stopp. Årsaken er at vannet ikke lenger sirkulerer i motoren og dermed får den ikke kjøling. Men på nyere biler så er det slik at kjøleviften sørger for å kjøle motoren likevel etter at den er stoppet. Grunnen til at du har lagt merke til dette nå er at det har vært ekstra varmt, derfor har det vært behov for at denne viften har gått en stund etter at du har stoppet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.