Gå til innhold

3 uker over termin sist gang...

Anbefalte innlegg

Gjest kristine24

Jeg er en jente på 24 år som venter mitt andre barn i april(26.april). Første gang jeg fødte (i-98)ble jeg satt på kur 3 uker etter terminen og er redd for at dette skal skje denne gang også. Tror du det finns en sammenheng og at jeg må forberede meg på å gå over tida denne gang også?

Idag har jeg merket at det er mye lettere å puste og har ikke hatt noe halsbrann heller (pleier å ha det hver dag) + at jeg går på do ofte, tror du det kan være neon tegn på at fødselen er rundt hjørnet?

Takk for svar!

Hilsen en utålmodig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23786-3-uker-over-termin-sist-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at hodet til det lille barnet har festet seg i bekkenet nå, eller ihvertfall har sunket ned. Når man plutselig får litt bedre plass under mellomgolvet, er det ofte p.g.a. dette. Jeg tror imidlertid ikke at du skal begynne å bli utålmodig nå. Du har ennå nesten 4 uker igjen til termin, og du skal ikke se bort i fra at du også denne gangen kan gå over tiden. Det er en tendens til at overtidighet gjentar seg, uten at man skal påstå for bastant at det kommer til å skje. At du gikk 3 uker over tiden, er helt klart noe spesielt. Jeg synes du skal prøve å tenke at naturen som oftest ordner opp i dette på egen hånd, og alt taler for at du føder før det går så lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...