vici Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Bruker du å planlegge middag for uker av gangen? Jeg skal nemlig få en litt mer strukturert middag her i huset og planlegge litt bedre. Her blir det ofte litt for kjapt og enkelt. Så da lurer jeg på hva som står på deres ukesmeny???? 0 Siter
Gjest samfunnskritiker Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Ferdig laget mat, tatt opp fra fryseren på morgenen, er et enkelt tips. Hjemmelaget og godt. 0 Siter
vici Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 Ferdig laget mat, tatt opp fra fryseren på morgenen, er et enkelt tips. Hjemmelaget og godt. jeg kan godt lage mat noen kvelder slik at jeg har mat i frysa. Men problemet er liksom menyen da, vi har kjørt oss litt fast og har ofte samme mat. Så jeg trenger tips til "sunne", gode hverdagsretter og kanskje noen tips til helgemat! 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Jeg kan varmt anbefale Ingrid Espelids Hovigs matkalender. Denne har ukesmenyer for hver uke i året, og du trenger jo selvfølgelig ikke å følge den slavisk. Her har vi funnet oss en del retter vi stadig kommer tilbake til, og den er kjempefin når fantasien skorter. Enkle er de også. 0 Siter
Gjest Mange gode middager her Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 http://middagstips.mega.coop.no/oppskrifter/?searchName=&selectedItemsKat=6084 0 Siter
zupernova Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 jeg kan godt lage mat noen kvelder slik at jeg har mat i frysa. Men problemet er liksom menyen da, vi har kjørt oss litt fast og har ofte samme mat. Så jeg trenger tips til "sunne", gode hverdagsretter og kanskje noen tips til helgemat! Vi har alltid kylling og laks i fryseren(jeg spiser lite rødt kjøtt), og gjerne noen form for poteter(båtpoteter f.eks.) og nudler, ris og pasta i skapet. Også tar vi utgangspunkt i dette, kylling eller laks med nudler og wokgrønnsaker(m/ chilisaus, sursøt saus etc.) er veldig enkelt, sunt og godt. Stekt laks smaker nydelig med grønnsaker(og champignon) og poteter eller ris til. Cæsarsalat eller gresk salat er sunt og godt(kanskje ikke barnemat). Cæsarsalat lager vi ofte med utgangspunkt i en Dole-pose med cæsarsalat, også putter vi oppi strimlet løk, litt revet parmesan, brødkrutonger(ferdig i salatposen) pinjekjerner og har dressing på og steker kyllingfilet ved siden av. Har du prøvd taco eller burritos med kyllingkjøttdeig? Det er vel ikke så mye annerledes enn vanlig taco, men er i alle fall litt sunnere. Jeg pleier å ta med meg oppskriftshefter i butikken og bruke disse som inspirasjon, og mat.no er en kjempestor side som tar for seg alle slags retter, masse gode middagstips. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.