Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er en jente som plages ofte med mage smerter før jeg skal "bomme lom" på doen. Og jeg må løpe på do. Noen ganger får jeg blod i avføringen, og smerter i underlivet. Noen som har det samme som meg? Setter pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Det er viktig!
Skrevet

Blod i avføringen bør man alltid gå til lege med! Kan være tegn på at noe er alvorlig galt, kan også være noe helt ufarlig, men bør alltid sjekkes ut

Skrevet

Blod i avføringen bør man alltid gå til lege med! Kan være tegn på at noe er alvorlig galt, kan også være noe helt ufarlig, men bør alltid sjekkes ut

Det er små dråper blod, og det er ikke snakk om mye. Bestilte time, men avbestilte pga jeg er livredd for å få noe opp i rompa. Vet at de må det, men er redd =(

Skrevet

Det er små dråper blod, og det er ikke snakk om mye. Bestilte time, men avbestilte pga jeg er livredd for å få noe opp i rompa. Vet at de må det, men er redd =(

Er det friskt blod er det ganske sannsynlig at du har hemorroider - de kan sitte litt innenfor åpningen. Eller du kan ha en rift i endetarmsåpningen som sprekker opp og blør litt hver gang du går på do. Det kan ta litt tid før de heles.

Har du derimot koagulert blod i avføringen (mørkt) kommer det fra høyere opp i systemet, og kan være indikasjon på noe alvorlig.

Signaturelle
Skrevet

Det finnes et gjør-det-hjemme kit for avføringsprøve som skal sendes til analyse. Det vil være første skritt, endoskopi er ikke før senere evt.

Skrevet

Er det friskt blod er det ganske sannsynlig at du har hemorroider - de kan sitte litt innenfor åpningen. Eller du kan ha en rift i endetarmsåpningen som sprekker opp og blør litt hver gang du går på do. Det kan ta litt tid før de heles.

Har du derimot koagulert blod i avføringen (mørkt) kommer det fra høyere opp i systemet, og kan være indikasjon på noe alvorlig.

Takk for dere som svarer. Blodet er vel frisk. Men jeg blør ikke hver gang jeg er på do. F.eks i dag hadde jeg hard avføring og da blødde jeg litt mer en vanlig. Men i dag når jeg var på do føltes det ut som det kommer noe ut av underlivet også nesten. Får noen smerter der også. Når det gjelder hemorider så skal vel dette gjøre vondt når man er på do?

Skrevet

Takk for dere som svarer. Blodet er vel frisk. Men jeg blør ikke hver gang jeg er på do. F.eks i dag hadde jeg hard avføring og da blødde jeg litt mer en vanlig. Men i dag når jeg var på do føltes det ut som det kommer noe ut av underlivet også nesten. Får noen smerter der også. Når det gjelder hemorider så skal vel dette gjøre vondt når man er på do?

Jeg har aldri hatt slike hemorroider så jeg kan ikke svare på om de alltid gjør vondt. Men siden du føler det kommer noe ut kan det kanskje være hemorroidene du kjenner? De er utposninger på blodårer, og dermed blir de større ved trykk, som når man presser og er hard i magen.

Friskt blod er hvertfall ikke noe sykdomstegn sånn i utgangspunktet.

http://www.google.no/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-45,GGLG:en&q=friskt+blod+avf%C3%B8ring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...