Gå til innhold

Vanlig å droppe venninner når man får barn?

Anbefalte innlegg

Gjest lillian fra øst
Skrevet

Min beste venninne fikk en liten gutt for fem måneder siden. I begynnelsen var alt fryd og gammen og kjempestort - SELVSAGT! :-) Jeg forstår så godt lykkefølelsen og gleden. Alt dreide seg om den lille...

Slik var det også da jeg giftet meg for en måned siden. Min venninne, som var forlovber, hadde ikke tid til å rette på min kjole, være tilstede under middagen eller være behjelpelig på fotograferingen....i det hele tatt, jeg ble veldig skuffet. Det var min vktigste dag, og hun var å se til desserten. Ellers var hun på et rom for seg selv med babyen. Enda mannen tilbydde seg å overta....

I etterkant har jeg gåttg vært lei meg., Overreagerer jeg? Er det vanlig å kutte ut venner og interesse for deres liv når man får et barn? Er det liksom helt ok at en forlover bare blir borte store deler av middagen og festen under et bryllup pga barnet som må ha oppmerkosmhet(skrek ikke) ?...

Jeg bare spør- Mulig jeg ikke forstår, og da er det jo helt ok. men jeg håper virkelig aldri jeg blir slik om jeg får barn...

Ps. andre venninner av meg, er jo helt som før selvom de har fått barn. denne ene venninna mi,snakker kun om barn tilohgmed, og hvor gøy er det når man ikke har barn selv....sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var trist at hun ikke var mer deltagende under bryllupsfesten din. En 5 mnd gammel baby klarer seg utmerket noen timer uten mor. Ammer hun skjønner jeg jo at hun må stikke av innimellom (så lenge babyen er med og hun ikke har pumpet seg). Men å være hos babyen fordi den trenger oppmerksomhet, og når faren er tilstede - det hadde ikke jeg gjort.

Men det er noen som blir helt oppslukt av den nye verden. Du får heller snakke litt med henne. Vær ærlig og si du synes det blir litt for mye babysnakk. Si at du forstår at livet hennes består stort sett av baby nå, men at du synes det er godt å kunne snakke om andre ting også.

Gjest signatura
Skrevet

Det var veldig uhøflig å velge babyen foran bruden! Ærlig talt. Det var jo ingen fare for den lille.

Selv var jeg i et bryllup da vår lille var to mnd. DA hadde jeg noen i nærheten som passet den lille, og så dro jeg innom der etter middagen for å amme, og så tilbake til selskapet. Og jeg var bare vanlig gjest.

Skrevet

Det kan være at hun er så oppslukt i det nye vidunderet at hun helt glemmer andre ting som vennskap. Men det kan også ha andre årsaker. Hun kan ha en vanskelig tid, fødselsdepresjon er ikke uvanlig, og ganske vanskelig å snakke om.

Det behøver ikke å ha noe med deg å gjøre, dukan jo ta en telefon og høre hvordan det går, og hun har lyst på et lite besøk en dag. Da kan det hende du får et lite innblikk i situasjonen.

Det er mye jobb å få barn!! :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Det er lett å bli oppslukt når man blir mor, spesielt om det er første gangen. Men jeg synes hun skulle vært mer tilstede sammen med deg på din store dag. Som jeg forstår hadde hun i tillegg mannen sin der, og da kunne hun uten problemer konsentrert seg mer om deg. Utenom ammepauser da.

Skjønner godt at du er skuffet. Det ville jeg vært og.

Skrevet

Da synes jeg det er på tide å forsiktig pense emnet inn på at du føler deg noe tilsidesatt.

Hos noen vil det kanskje virke om du snakker generelt om "disse som mister seg selv når de får barn" og ta hintet, hos andre overhodet ikke.

Bare la henne ha en mulighet til å beholde stoltheten, det kan være lurt. Lanser teorien men ikke press henne opp i et hjørne.

Gjest amparro...
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Ikke blant meg og mine venninner iallefall. En baby på 5 mnd er jo stor, han eller hun klarer seg fint med far eller besteforeldre under et bryllup. Herregud!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...