Gå til innhold

Noen som kan forklare meg hvordan jeg sjekker inn på flyplassen?

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs flyfarer
Skrevet

Skal ut å reise og har blitt veldig nervøs.Har kviet meg for å fly i mange år pga flyskrekk Har bestilt billett via nettet og fått en reisebekreftelse samt et passord.

Men hva gjør jeg når jeg kommer til flyplassen?. Leverer jeg baggasje først? Eller må jeg bruke en automat for å få ut billetten?. Er det det som er elektronisk billett?

Skal reise til et annet sted i Europa.

Kan noen i korte trekk fortelle meg hva jeg gjør?.

glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går til innsjekkingsskranken. Leverer bestillingsbekreftelsen - det er det samme som billetten din.

Bagasjen sjekker du inn samtidig.

Så får du boardingkort som du tar med deg og leverer ved gaten når du skal på flyet.

God tur og kos deg!

Gjest nervøs flyfarer
Skrevet

Du går til innsjekkingsskranken. Leverer bestillingsbekreftelsen - det er det samme som billetten din.

Bagasjen sjekker du inn samtidig.

Så får du boardingkort som du tar med deg og leverer ved gaten når du skal på flyet.

God tur og kos deg!

Tusen takk:) Jeg har hørt noen prate om en maskin hvor man plotter inn noe tall og får ut billetten . Hva kan det være for noe?

Skrevet

Hei du!

Dette skal gå så fint:-)

Det første du gjør når du kommer på flyplassen er å lete etter skranken til ditt flyselskap - f.eks SAS Braathens.

Så stiller du deg i kø - vanligvis bør du være der 1 1/2 time før flyavgang - sjekk billetten for nærmere info om innsjekkingsstidspunkt.

Her viser du billetten din (det arket du har med bestillingsnummer og koden på),

der får du klistrelapper til å sette på kofferten din + kvittering på kofferten + boardingcard som du trenger for å gå ombord på flyet. Du vil også kunne trenge pass/leg her. Kofferten din forsvinner nå inn på samlebåndet, og du står igjen med håndbagasje og boardingcard:-)

Nå skal du gjennom sikkerhetssjekk - se etter utlands avreiser (tror jeg det står) eller spør i innsjekken hvor du skal. Der blir håndbagasje røntgenfotografert og du blir sjekket med metalldetektor. Av og til må man ta av seg belte fordi det piper. Etter dette rusler du rundt i avreisehallen inntil du ser din flight bli anført på skjermene - så ser du hvilken gate (hvilken port i veggen du skal gå ombord i flyet ditt gjennom) du skal til. Lurt å sjekke denne med en gang du kommer, og med jevne mellomrom. Du kan få tiden til å fly med å sjekke ut tax freen, men husk at du finner tax freen på vei hjem også, så du slipper å ha med deg varene på ferie.

Når gaten din blir satt på skjermen, står det etterhvert "go to gate" - da går du til riktig nummer og gir dem boarding carden din og så vips er du på flyet.

For retur - akkurat samme prinsippet - pass på utskriften din, den er din reisebekreftelse:-)

Ha en flott tur!

Gjest zoooa
Skrevet

Tusen takk:) Jeg har hørt noen prate om en maskin hvor man plotter inn noe tall og får ut billetten . Hva kan det være for noe?

den automaten står like ved baggasje innsjekkingen og det står alltid personale der og hjelper deg med automaten :)

Etter på lever du bagasjen og går inn i sikkerhetskontrollen og til gaten.

Gjest Aviaana
Skrevet

Hei du!

Dette skal gå så fint:-)

Det første du gjør når du kommer på flyplassen er å lete etter skranken til ditt flyselskap - f.eks SAS Braathens.

Så stiller du deg i kø - vanligvis bør du være der 1 1/2 time før flyavgang - sjekk billetten for nærmere info om innsjekkingsstidspunkt.

Her viser du billetten din (det arket du har med bestillingsnummer og koden på),

der får du klistrelapper til å sette på kofferten din + kvittering på kofferten + boardingcard som du trenger for å gå ombord på flyet. Du vil også kunne trenge pass/leg her. Kofferten din forsvinner nå inn på samlebåndet, og du står igjen med håndbagasje og boardingcard:-)

Nå skal du gjennom sikkerhetssjekk - se etter utlands avreiser (tror jeg det står) eller spør i innsjekken hvor du skal. Der blir håndbagasje røntgenfotografert og du blir sjekket med metalldetektor. Av og til må man ta av seg belte fordi det piper. Etter dette rusler du rundt i avreisehallen inntil du ser din flight bli anført på skjermene - så ser du hvilken gate (hvilken port i veggen du skal gå ombord i flyet ditt gjennom) du skal til. Lurt å sjekke denne med en gang du kommer, og med jevne mellomrom. Du kan få tiden til å fly med å sjekke ut tax freen, men husk at du finner tax freen på vei hjem også, så du slipper å ha med deg varene på ferie.

Når gaten din blir satt på skjermen, står det etterhvert "go to gate" - da går du til riktig nummer og gir dem boarding carden din og så vips er du på flyet.

For retur - akkurat samme prinsippet - pass på utskriften din, den er din reisebekreftelse:-)

Ha en flott tur!

Tusen takk for utfyllende reiseinformasjon:)

Skrevet

Det kan være at du kan bruke selvinnsjekkingsmaskinen når du kjører billettløst, men det kjenner jeg ikke til.

Gå til skranken du, så blir det så greit så.

Skrevet

Tusen takk for utfyllende reiseinformasjon:)

Håper du får en fin tur:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...