Gå til innhold

Låne bort PCen min eller være kjip...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor trenger room mate'en pc'en da? Og hvorfor har da ikke vedkommende egen pc?

Og hva slags forhold har du til room mate'en?

Hvis dette var et kjæreste-/samboerforhold, ville jeg synes det var kjipt at den som bare skal bruke pc'en til musikk og kos tok den med seg på tur dersom den andre trengte den til f eks arbeid- Kjipt nok at samboer er på ferie mens en selv må jobbe, om en ikke må klare seg uten pc også, enten pc'en eies i fellesskap eller av den ene av partene.

Men ettersom du kaller vedkommende for "room mate" antar jeg at dette er en venn/venninne som du tilfeldigvis deler bolig med.

Da synes jeg ikke at det er relevant å vurdere hvem som "trenger pc mest". det er DIN pc, og dersom du ønsker å ha den med på ferie, så kan du jo selvsagt gjøre det med verdens beste samvittighet.

For ordens skyld: Jeg tar ikke med pc på ferie selv, så svaret er ikke styrt ut fra det! :-)

GOD FERIE!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Skulle da tro at de 10 minuttene kunne man avse, og faktisk ha ferie, sammen med familien og ikke PC'en? Den tilbringer visst mange nok her mye tid med til vanlig.

Joa, noen har kanskje behov for den, men rart de ikke kan få dekket disse behovene på andre måter synes jeg.

At du skal gjøre sånn et voldsomt poeng av hva du mener er rett bruk av tida i ferie, da! Kan du ikke bare godta at andre tenker annerledes enn deg og faktisk har andre prioriteringer? 10 minutter, menneske, for en forbrytelse! Jeg kan i alle fall si deg såpass, at det tar mer enn ti minutter å ringe både Aetat og høgskole som CM bruker som eksempel, det går betydelig raskere med en e-mail eller å logge seg inn for å sjekke noe.

Angelica :o)
Skrevet

Jeg hadde tatt den med.

Du kommer til å angre hvis ikke :)

Skrevet

Jeg hadde vært kjip og latt kompisen kjøpe seg pc sjøl.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er gnien på min laptop og hadde aldri i verden lånt den bort til noen.

Men det kommer muligens an på hva du har på pc-en. Er det ingenting av relevans der er det vel ikke så nøye med det.

Min er personlig, og kun for meg.

Skrevet

Hm... jeg hadde vært kjip. Men jeg synes ikke egentlig det er kjipt ikke låne den bort, den er jo personlig, med alt man har lagret av sine ting...

PC-en her brukes både av meg og samboer, men aller mest av meg - så jeg føler det nesten som et overtramp når han en sjelden gang skal sette seg ned her. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg låner ikke bort maskinen min til _noen_ - uansett.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan jo sannelig låne min brors pc..:-)

Jeg måtte bare tygge litt på den!

:-)

Gjest Surrehuet
Skrevet

Jeg kan jo sannelig låne min brors pc..:-)

Jeg måtte bare tygge litt på den!

:-)

Artig bestemmelse når 12 av 14 (?) mener du bør kunne ta den med deg uten dårlig samvittighet. Av og til kan man jo lure på hvorfor folk spør om råd her.

laguna1365380434
Skrevet

Artig bestemmelse når 12 av 14 (?) mener du bør kunne ta den med deg uten dårlig samvittighet. Av og til kan man jo lure på hvorfor folk spør om råd her.

Fordi jeg syntes det var gode argumenter! :-)Jeg trenger den ikke så mye.

DE som svarte at jeg burde kunne ta den med hadde selvsagt også fine grunner, men jeg bestemte meg da altså for å være snill.

En MÅ jo ikke høre på flertallet, selv om en spør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...