Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig81

Jeg sluttet på p.p (trionetta) i midten av april etter 5 års bruk. Fikk da mensen 2 uker etterpå. Øsnker svært å bli gravid så vi tenkte å prøve i mai,og da jeg fikk menslignende smerter ca 14 dager etter 1.dagsmens uten å få mensen håpte jeg at jeg var gravid. Hørte det var vanlig med litt mensmerter. på det verste måtte jeg bare ligge. Fikk mensen akkurat 14 dager etter den verste dagen. Var det da EL som var så vond? Før jeg beg på p- pillene kjente jeg aldri El. Denne mensen varte 2- 3dager med lite mens.1.dagen bare noen dråper brunt.fikk mensen på 43.dag.Er ikke det unormal lang syklus?. Hadde da ikke samleie på EL siden jeg hadde magesmerter :-(

Tenkte av jeg skulle bruke EL tester denne perioden siden mensen er så uregelmessig. Begynte 12 etter den rare mensen (22.juni): Nå er jeg på 30. dag i syklus uten å ha påvist LH. Brukt 3 pakker!!!! I dag var jeg sikker på at jeg sku ha LH stigning. Begynt å stikke på sidene og litt nedover beina.Da blir nok denne syklusen enda lenger!!!!!

Hva skal jeg gjøre. Vil blir gravid, men kan ikke kjøpe 3 pakker hver mnd. Kan jeg ha el uten at det viser? Bruker clearblue digital.

Er 25 år. Var 20 da jeg begynte på p-piller. Har aldri hatt regelmessig mens, men sylusen var fra 30-35 dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Godt å høre at jeg ikke er alene med tullete sykluser. Det er så frustrerende at ting ikke kan holde seg normalt nå når vi prøver å bli gravide. Er ikke enkelt å følge med i ting når det ikke er etter boken. Jeg sluttet på p-piller i mars og etter det har jeg hatt merkelige sykluser... Vanlig menstruasjon i 5-6 dager, opphold i 3 uker, brun utflod i 9 dager og så van lig menstruasjon igjen. Frustrerende greier!! Er redd for at ting ikke er som de skal vere siden jeg ikke har normal syklus. Har jo lest at uregelmessige blødninger kan vere tegn på at en ikke har hatt eggløsning. Men dette kan vel ikke stemme når testene var positive håper eg.

Jeg har også tatt EL-tester og de har heldigvis vært positive de to siste månedene. Kan tenke meg at det må vere frustrerende å ikke få positive tester når en prøver å bli gravid. Jeg snakket med legen min da jeg sluttet på p-pille og han sa at det kan ta en tid før kroppen kommer i gang igjen etter p-pille slutt. Han sa videre at det kan komme eggløsning som normalt den ene måneden og så ikke noe neste måned. De smertene du beskriver kan godt ha vært eggløsning. Jeg har mye smerter i nedre region av magen rundt eggløsning. Det hadde jeg ikke før jeg begynte med p-piller.

Håper det ordner seg for deg, og at du får positiv test i nærmeste framtid!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1833673
Del på andre sider

Gjest Utålmodig81

Hei du! Godt å høre at jeg ikke er alene med tullete sykluser. Det er så frustrerende at ting ikke kan holde seg normalt nå når vi prøver å bli gravide. Er ikke enkelt å følge med i ting når det ikke er etter boken. Jeg sluttet på p-piller i mars og etter det har jeg hatt merkelige sykluser... Vanlig menstruasjon i 5-6 dager, opphold i 3 uker, brun utflod i 9 dager og så van lig menstruasjon igjen. Frustrerende greier!! Er redd for at ting ikke er som de skal vere siden jeg ikke har normal syklus. Har jo lest at uregelmessige blødninger kan vere tegn på at en ikke har hatt eggløsning. Men dette kan vel ikke stemme når testene var positive håper eg.

Jeg har også tatt EL-tester og de har heldigvis vært positive de to siste månedene. Kan tenke meg at det må vere frustrerende å ikke få positive tester når en prøver å bli gravid. Jeg snakket med legen min da jeg sluttet på p-pille og han sa at det kan ta en tid før kroppen kommer i gang igjen etter p-pille slutt. Han sa videre at det kan komme eggløsning som normalt den ene måneden og så ikke noe neste måned. De smertene du beskriver kan godt ha vært eggløsning. Jeg har mye smerter i nedre region av magen rundt eggløsning. Det hadde jeg ikke før jeg begynte med p-piller.

Lykke til!!

Ja, men det er jo litt frustrerende å være i sexform alle dager UNNTATT når jeg er rundt EL. Blir ikke unger avsånt :-) Kan det hende jeg ikke får EL denne perioden? Er det normalt? Da er jeg jo ubefruktsom. Det er normalt å ha magesmerter når du har EL ? Hadde jo aldri det før p.p bruken. Hadde aldri lengre sykluser enn 35 dage heller før. Håper det er slik du sier at det er pga p-pille, men syns legen kunne sagt det fordi om jeg var ung og ikke tenkte på graviditet da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834010
Del på andre sider

Gjest Utålmodig81

Lykke til!!

Viste LH stigning på testen i dag. Vart så overraska. Fått negativt i mange uker nå. Kan jeg ha EL akkurat nå? Fordi om du har LH verdi er det umulig å vite når EL starter. Hvor lenge varer EL?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834551
Del på andre sider

Viste LH stigning på testen i dag. Vart så overraska. Fått negativt i mange uker nå. Kan jeg ha EL akkurat nå? Fordi om du har LH verdi er det umulig å vite når EL starter. Hvor lenge varer EL?

På clearblue sine tester står det at dersom en har sex innen 24-36 timer så øker sjansen for å bli gravid!! En bør ha sex den samme dagen som LH-stigningen vises og dagen etter Det er vel fordi eggløsningen inntreffer innen 24 timer og egget lever i 24 timer.

Lykke til!!

Stå på!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834644
Del på andre sider

Gjest Utålmodig81

På clearblue sine tester står det at dersom en har sex innen 24-36 timer så øker sjansen for å bli gravid!! En bør ha sex den samme dagen som LH-stigningen vises og dagen etter Det er vel fordi eggløsningen inntreffer innen 24 timer og egget lever i 24 timer.

Lykke til!!

Stå på!!

Hadde sex i går kveld. Det er jo en begynnelse :)Ha i dag og i morgen og, så skal det nok gå bra. :) Hadde gitt opp EL og hadde bestemt meg for å slappe av og ikke tenke på det, og da skjer det noe med en gang. :) Dette er spennende. Håper vi ikke må prøve så lenge. Sist gang bommet vi totalt. Så det er første gang vi har samleie på rett tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834668
Del på andre sider

Annonse

Hadde sex i går kveld. Det er jo en begynnelse :)Ha i dag og i morgen og, så skal det nok gå bra. :) Hadde gitt opp EL og hadde bestemt meg for å slappe av og ikke tenke på det, og da skjer det noe med en gang. :) Dette er spennende. Håper vi ikke må prøve så lenge. Sist gang bommet vi totalt. Så det er første gang vi har samleie på rett tid.

Vil ønske dere masse lykke til!! Selv skal jeg ha menstrausjon om 1 uke... håper den ikke kommer!! Vi hadde sex på de rette dagene så det er lov å håpe!! Håper det snart blir vår tur.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834743
Del på andre sider

Gjest Utålmodig81

Vil ønske dere masse lykke til!! Selv skal jeg ha menstrausjon om 1 uke... håper den ikke kommer!! Vi hadde sex på de rette dagene så det er lov å håpe!! Håper det snart blir vår tur.

klem

Skal krysse fingrene for deg. Lykke til dere og! :) Håper vi snakkes på graviditetforumet om ikke alfor lenge. Hverftall i år ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1834992
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg kjenner igjen mye av det du skriver. Jeg brukte Trionetta i flere år før vi bestemte oss for å få barn. Jeg sluttet på pillen, og det gikk hele 7 1/2 uke før jeg fikk første ekte mens. Da hadde jeg ventet veldig utålmodig og nervøs! :-)

Jeg kjente også disse sterke smertene, det var så vondt at jeg rett og slett gikk til legen, var redd. Han lurte på begynnende abort, men det var det altså ikke. DA begynte jeg å tempe, måle morgentemeraturen, for å finne ut om jeg hadde hatt eggløsning. Etter en hel uke i smerter ble de plutselig borte, og tempen spratt i været, aha!

Jeg ble ikke gravid den gangen... men målte videre i neste syklus. Det behøver ikke å være vanskeligere enn det, og er gratis bare du har et greit termometer!

Samme mønsteret gjentok seg, sterke smerter i en uke før eggløsning. Dette hadde jeg, som du også sier, ALDRI opplevd før jeg begynte på pillen. Søsteren min erfarte også det samme senere...

Samme frustrasjon: hvordan bli gravid når det er så vondt å ha samleie rett før, dvs når de er optimalt?!!!

Jeg holdt ut så godt jeg kunne....

Og ble gravid den 5. eller 6 gangen eller noe sånt... Nå er eldstejenta mi 10 år.

Kan bare si: hold ut :-)

Siden samme sak: smerter og temping et par ganger før andre barnet var på vei... og tredje...

Og fremdeles sliter jeg med eggløsningssmerter og har lagt p-pillen for hat, men det er det mange flere grunner til også.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237970-hormontull/#findComment-1848375
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...