Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest camii

Heisann Solveig! Jeg er en jente på 18 år som er samboer med en på 20 år. Vi har vært sammen i 2 år og kjent hverandre i 3 1/2 år. Vi er bestevenner og har et utrolig godt forhold. Vi har det alltid gøy sammen og ler mye sammen. Jeg har opplevd mye i livet, som gjør at jeg er sjalu av meg. Jeg tror det ligger bak at jeg har blitt mye skubbet vekk da jeg var liten, ble mobbet, og hadde en kjæreste da jeg var 14 år som voldtok meg og var utro. Samboeren min er verdens beste person, og gjør alldri noe gale. Det jeg er sjalu for er at han har en eks som han var sammen med da han var 14 år, og hun liker han fortsatt. Og hver gang hun er hjemme fra studiene sine, så prøver hun å fange hans oppmerksomhet hele tiden. Dette kan være ved at hun foreksempel kommer der han er med vennene våre, eller at hun har sendt mld. Dette er fryktelig irriterende, og ikke bare det, hun kommer innom jobb ( klesbutikk )til meg for å vise at hun er der. Han synes det bare er teit og har ikke svart henne på meldinger og har heller ikke lat henne fått hans oppmerksomhet. Dessuten var de bare sammen i 3 måneder, og betydde ingenting for ham. Jeg er også sjalu for at jeg ser mange pene jenter rundt meg, og det irriterer meg. De finnes i blader, internett og over alt. Jeg blir gal. Han sier da til meg at det bør jeg ikke være fordi jeg er den peneste jenta i verden, og de jentene er redigert på bilder og er dårlig forbilde og billige. Dessuten oppdaget jeg at han hadde vært på en side hvor det var en playboy modell dame, og det likte jeg ikke. Så sa han i forsvar at det var ikke hun han hadde søkt på, det var en hobby hvor han skulle lese om kjente personer. Hvordan skal jeg unngå og være sjalu? Og hva skal jeg gjøre med den plagsomme eksen hans? Jeg har oversett det til nå, og skal jeg bare la være fortsatt å ikke bry meg at hun er der? Håper du kan gi meg noen gode tips:) Hilsen en lykkelig samboer med sjalusi:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237980-sjalusi-og-plagsom-eks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest not been there,exactly

hei!synes det høres ut som du har et problem.du er virkelig "oversjalu",og uten direkte grunn. synes du bør søke hjelp hos psykolog,for det kan være i selvtilliten din problemet ligger.du nevnte også overgrep,og det er noe du bør få hjelp til å bearbeide for å få det bra med deg selv. lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...