Gjest takknemlig for hjelp Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg står helt fast på å finne et ord/uttrykk - skikkelig jernteppe. Skal si noe om at prisen på en tjeneste er satt ut fra forutsetningen om at vi får gjort alt samlet, fordi man da får "stordriftsfordeler". Dersom tjenesten skal stykkes opp ville det koste mer. Hva er et mer passende ord enn "stordriftsfordeler"?? 0 Siter
Qwerty2 Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Mener du storkunde? Storkunderabatt? Flerkjøpsrabatt?.... 0 Siter
Gjest takknemlig for hjelp Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Mener du storkunde? Storkunderabatt? Flerkjøpsrabatt?.... Nei, for det er ikke snakk om innkjøp, men en form for assistanse vi skal yte. Eks: Vi skal bistå en bedrift med et bestemt type arbeid x 30. Dersom vi får fra kunden all nødvendig info om alle 30 prosjekter samtidig, så kan vï bistå med alt arbeidet samlet. En del ting av det vi bistår med trengs da bare gjøres en gang, fordi vi gjør det for alle 30 samtidig. Men dersom oppdragene kommer enkeltvis, vil visse "standardting" måtte gjentas for hvert enkelt oppdrag, og altså blir det mer tidkrevende og derfor også dyrere for kunden. 0 Siter
Gjest kanskjekanskjeikke Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Nei, for det er ikke snakk om innkjøp, men en form for assistanse vi skal yte. Eks: Vi skal bistå en bedrift med et bestemt type arbeid x 30. Dersom vi får fra kunden all nødvendig info om alle 30 prosjekter samtidig, så kan vï bistå med alt arbeidet samlet. En del ting av det vi bistår med trengs da bare gjøres en gang, fordi vi gjør det for alle 30 samtidig. Men dersom oppdragene kommer enkeltvis, vil visse "standardting" måtte gjentas for hvert enkelt oppdrag, og altså blir det mer tidkrevende og derfor også dyrere for kunden. Hva med kvantumsrabbat? 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 *Sukk*, jeg synes egentlig at din formulering er god og klar tale. Det går an å pakke inn setningen i en mer ullen og flott innpakning ved å si noe slik som.. "synergieffektene ved en sammenslutning er ...... .. og dette var bare en av mange formuleringer... 0 Siter
Gjest takknemlig for hjelp Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 *Sukk*, jeg synes egentlig at din formulering er god og klar tale. Det går an å pakke inn setningen i en mer ullen og flott innpakning ved å si noe slik som.. "synergieffektene ved en sammenslutning er ...... .. og dette var bare en av mange formuleringer... Ja, jeg får bare skrive det med "vanlig norsk" - he he. Men skulle ønske jeg fant et litt mer profft uttrykk. Takk skal du ha. 0 Siter
Gjest takknemlig for hjelp Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hva med kvantumsrabbat? Det er jo det samme som flerkjøpsrabatt! Man kan jo selvsagt si det også om tjenester og ikke bare varer, men jeg synes nok at det er litt mer "muntlig" stil som jeg ikke har lyst til å bruke i mailer etc. men takk likevel:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.