Gå til innhold

Hjelp til engelsken..

Anbefalte innlegg

Gjest legoklossen
Skrevet

Skal forklare på engelsk at min datter liker å leke med lego,sliter litt her..Hjelper noen meg??

Gjest Lego er lego på engelsk også
Skrevet

My dauther likes to play with lego?

Gjest legoklossen
Skrevet

My dauther likes to play with lego?

Ja jeg skrev faktisk det først, men lurte på om jeg kunne bruke Lego på engelsk. Da gjør jeg dfet.

Takker...

Gjest Princess Peach
Skrevet

My daughter likes to play with legos.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja jeg skrev faktisk det først, men lurte på om jeg kunne bruke Lego på engelsk. Da gjør jeg dfet.

Takker...

De bruker legos i flertall på engelsk. :)

Gjest legoklossen
Skrevet

Greit forum dette her gitt:-)

Takker og bukker!!!!

Skrevet

Bruker ikke legos på britisk engelsk iallefall, det har jeg aldri hørt selv om jeg har vokst opp i England og lekt mye med Lego!

My daughter enjoys playing with Lego

hadde jeg sagt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Bruker ikke legos på britisk engelsk iallefall, det har jeg aldri hørt selv om jeg har vokst opp i England og lekt mye med Lego!

hadde jeg sagt.

Ja, det er mulig det bare er på amerikansk engelsk de bruker legos.

Gjest morentilfire
Skrevet

hadde jeg sagt.

Ja, jeg tror du har rett, Calendula, den har jeg også hørt. Jeg merket meg også utrykket 'enjoys'. Så typisk det ordrike, engelske språket.

På norsk er det mer tillatt å benytte samme adjektiv i flere tilfeller og om flere forhold.

Et tips til god engelsk-karakter er derfor å titte på adjektiver i oxford dictionary

og pugge alternativer for ord som nice, sweet, likes, good, etc, etc.

Enkelte engelske forfattere blir kjent for sine spennende romaner og for et enkelt men godt og variert språk. Et eksempel er Ruth Rendell. Heftig feriekrim finnes for eks. i "shake hands forever".

Med håp om mange deilige sommerdager for oss alle, hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...