Gjest legoklossen Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Skal forklare på engelsk at min datter liker å leke med lego,sliter litt her..Hjelper noen meg?? 0 Siter
Gjest Lego er lego på engelsk også Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 My dauther likes to play with lego? 0 Siter
Gjest legoklossen Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 My dauther likes to play with lego? Ja jeg skrev faktisk det først, men lurte på om jeg kunne bruke Lego på engelsk. Da gjør jeg dfet. Takker... 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 My daughter likes to play with legos. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Ja jeg skrev faktisk det først, men lurte på om jeg kunne bruke Lego på engelsk. Da gjør jeg dfet. Takker... De bruker legos i flertall på engelsk. 0 Siter
Gjest legoklossen Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 De bruker legos i flertall på engelsk. Greit forum dette her gitt:-) Takker og bukker!!!! 0 Siter
calendula Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 De bruker legos i flertall på engelsk. Bruker ikke legos på britisk engelsk iallefall, det har jeg aldri hørt selv om jeg har vokst opp i England og lekt mye med Lego! My daughter enjoys playing with Lego hadde jeg sagt. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Bruker ikke legos på britisk engelsk iallefall, det har jeg aldri hørt selv om jeg har vokst opp i England og lekt mye med Lego! My daughter enjoys playing with Lego hadde jeg sagt. Ja, det er mulig det bare er på amerikansk engelsk de bruker legos. 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Bruker ikke legos på britisk engelsk iallefall, det har jeg aldri hørt selv om jeg har vokst opp i England og lekt mye med Lego! My daughter enjoys playing with Lego hadde jeg sagt. Ja, jeg tror du har rett, Calendula, den har jeg også hørt. Jeg merket meg også utrykket 'enjoys'. Så typisk det ordrike, engelske språket. På norsk er det mer tillatt å benytte samme adjektiv i flere tilfeller og om flere forhold. Et tips til god engelsk-karakter er derfor å titte på adjektiver i oxford dictionary og pugge alternativer for ord som nice, sweet, likes, good, etc, etc. Enkelte engelske forfattere blir kjent for sine spennende romaner og for et enkelt men godt og variert språk. Et eksempel er Ruth Rendell. Heftig feriekrim finnes for eks. i "shake hands forever". Med håp om mange deilige sommerdager for oss alle, hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.