Gå til innhold

Omregning av amerikansk vekt - slankekrigen på TVN

Anbefalte innlegg

Gjest Luskelita
Skrevet

Sitter å ser på slankekrigen på TVNorge, og lurer på den utregninga av vekt...det MÅ da være feil omregning fra amerikanske "pound" til norske kilon i disse programmene??

Deltakerne er jo ganske store, spesielt hun mørke jenta som er størst, men på den norske teksten står det 97 (?) kg?? Dette gjelder de andre deltakerne også, de ser da myyye større ut enn hva den norske tekstinga sier!

Noen som har peiling på hvordan man regner om amerikanske "pound" til norske kilo?

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, sitter og ser på det samme. Kjæresten og jeg vurderer å sende brev til TVNorge og klage på at de ikke kan regne om fra pund til kg. ;)

Trodde et pund var nærmere 1/2 kg, jeg.

Skrevet

Pound er i overkant av dobbelt så mye som kilo, men det nøyaktige tallet har jeg ikke.

Gjest Luskelita
Skrevet

Ja, sitter og ser på det samme. Kjæresten og jeg vurderer å sende brev til TVNorge og klage på at de ikke kan regne om fra pund til kg. ;)

Trodde et pund var nærmere 1/2 kg, jeg.

Men hvis det stemmer som de andre her sier så er jo utregningen korrekt (??) Det må da være feil på den vekta de oppgir i programmet da, aldri i livet at de veier så lite som det kommer frem på tv. Jeg har selv noen kg for mye, veier mer en hun ene som er med, men ser da virkelig mye slankere ut!! Skjønner ittno her altså :)

Gjest eksfats
Skrevet

Husk at amerikanere er en del lavere enn nordmenn og de oppgir ikke høyde på slankekrigen!

Hadde jeg veid 97 kg ville jeg vært enorm selv, er 158.

Var ganske ille på 70 kg faktisk, greide heldigvis slanke meg uten slankekrigen:)

Skrevet

Husk at amerikanere er en del lavere enn nordmenn og de oppgir ikke høyde på slankekrigen!

Var ganske ille på 70 kg faktisk, greide heldigvis slanke meg uten slankekrigen:)

Er amerikanere lavere enn nordmenn??? Hva baserer du det på?

Skrevet

Men hvis det stemmer som de andre her sier så er jo utregningen korrekt (??) Det må da være feil på den vekta de oppgir i programmet da, aldri i livet at de veier så lite som det kommer frem på tv. Jeg har selv noen kg for mye, veier mer en hun ene som er med, men ser da virkelig mye slankere ut!! Skjønner ittno her altså :)

Det kan jo ha noe med muskler og vektfordeling å gjøre også. Kanskje du har mer muskler enn henne, da vil du ikke se så feit ut.

Gjest eksfats
Skrevet

Er amerikanere lavere enn nordmenn??? Hva baserer du det på?

det er fakta. gjennomsnittshøyden for amerikanske kvinner er 162. Her var den før 166, nå tror jeg den er enda høyere.

Lest det, husker ikke hvor.

Og kjenner en amerikaner, og også han sier at nordmenn er HØYE.(særlig menn).

Gjest eksfats
Skrevet

Du er vel mye høyere da??? Vi får jo ikke oppgitt høyden. Jeg ville vært like feit som dem om jeg hadde veid nærmest 100 kg. er 159. Venninna mi veier også i det området og hun er svær... Selv om hun er 173. (tror ikke hun har mye muskler, rører seg lite, ialfall før)

Skrevet

det er fakta. gjennomsnittshøyden for amerikanske kvinner er 162. Her var den før 166, nå tror jeg den er enda høyere.

Lest det, husker ikke hvor.

Og kjenner en amerikaner, og også han sier at nordmenn er HØYE.(særlig menn).

Vel, jeg kan ikke si jeg har lagt merke til at de jeg kjenner i USA er lavere enn de jeg kjenner i Norge. Men gjennomsnittet kan jo være noe annet.

Gjest eksfats
Skrevet

Vel, jeg kan ikke si jeg har lagt merke til at de jeg kjenner i USA er lavere enn de jeg kjenner i Norge. Men gjennomsnittet kan jo være noe annet.

visste du ikke at nordmenn og nederlendere er de høyeste i verden? :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vi fant ut det vi også. Hun ene der som veide 74 kg så jo ut som en bolle! Men hun var fra Hawaii, der er de sikkert lave.

Skrevet

visste du ikke at nordmenn og nederlendere er de høyeste i verden? :)

Nei. Men min egen opplevelse av nederlandske menn er at de har de største nesene...

Gjest Calóni
Skrevet

Pound er i overkant av dobbelt så mye som kilo, men det nøyaktige tallet har jeg ikke.

Hihi, nå surrer du litt ;)

Det er kilo som er ioverkant av dobbelt så mye som et pound.

Jeg mener å huske at et pound er 0,454 kilo, men jeg er ikke sikker.

Gjest eksfats
Skrevet

Nei. Men min egen opplevelse av nederlandske menn er at de har de største nesene...

vel er allmenn viten egentlig, men ikke alt man legger merke til osv..:)

Et utested var stappfult av nederlenske menn som var i forsvaret og hadde øvelser der vi bodde, og de var veldig høye... alle mann. Nesten helt rart å se:)

Skrevet

vel er allmenn viten egentlig, men ikke alt man legger merke til osv..:)

Et utested var stappfult av nederlenske menn som var i forsvaret og hadde øvelser der vi bodde, og de var veldig høye... alle mann. Nesten helt rart å se:)

Eksen min - nederlender - var/er 178 cm...

Gjest eksfats
Skrevet

Eksen min - nederlender - var/er 178 cm...

ja det fins nok de som er litt lavere også, tror nok det eksisterer personer med alle salgs høyder og vekt i alle land. men er fakta at nordmenn, dansker og nederlendere er generelt sett høye folkeslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...