Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ei jente på 23 år som har gått på depo provera sidan eg var 18 år, etter at eg fikk barn.

Den siste sprøyta tok eg i mai 2005. Medan eg gjekk på sprøyta hadde eg ingen blødningar, og det tok jammen sin tid før eg fekk mensen igjen og. 1 mai i år fekk eg den att.

Den varte då som normalt i 1 veke. 20 mai fekk eg atter mens, som også varte i 1 veke.

Har høyrt frå mange at det kan ta sin tid før kroppen kjem i "gjenge" igjen etter p-sprøyteslutt, men no begynnar eg å lure om alt er som det skal..

Fekk nemleg mens igjen den 6 juni og har hatt det heilt til nå!

Kan dette vere normalt??

Blødningane varierar i styrke frå dag til dag og eg har ikkje mens-smerter slik som eg pleier.. Men det er "gammalt" mensblod og ikkje friskt blod som kommer. Har heller ingen mage- eller underlivssmerter.

Skal det vere sånn?

Eg blør jo snart i hjel..

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan gå veldig lang tid før menstruasjonen blir regelmessig etter p-sprøyte. P-sprøyten kan også ha ’skjult’ en eller annen hormonforstyrrelse hos deg som nå kommer fram når effekten ute av kroppen. Det at du ikke har menstruasjonssmerter og den langvarige blødning kan tyde på at du ikke har hatt eggløsning. Hvis du ønsker å bli gravid, bør du få en sjekk av dine hormoner og ev få eggløsning satt i gang. Hvis du ikke har slikt ønske, kan du i en periode forsøke p-pille for å få regelmessige blødninger. Man tåler ganske mye blødning, før man blir blodfattig, men likevel bør du få sjekket din blodprosent og ev. samtidig få utført en underlivsundersøkelse hos din fastlege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS du er sikker på at du ikke er gravid og har hatt en abort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...