Gjest 40 i feber Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Hei! Samboeren min har høy feber, ca 40. Er feber farligere når man ikke får tatt febernedsettende? Eller er det bare at det blir veldig ubehangelig for den som har feber? Vi har ingen tabletter, og får ikke tak i før i morgen kl 9... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Feber har jo en funksjon i kroppen. Feberstillende er greit å ta for at man ikke skal bli alldeles utafor. 40 er ganske høyt, men ikke farlig på noen måte - bare veldig ubehagelig. http://www.helsenytt.no/artikler/feber.htm 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jeg tror ikke det er bra at ha 40 i feber uten å ta noe febernedsettende nei. man kan vel få noe som heter sepsis, tror det er en slags blodforgiftning grunnet feber. uansett er det viktig med masse drikke. minst mulig klær og gjerne uten dyne, selv om han fryser. viktig og få kjølt han av. bruk en kald klut, åpne vinduet. hvis ikke feberen går ned om en time må du nok prøve å få tak i noe paracet. lån av naboen eller noe. jeg er ingen ekspert men.... 0 Siter
Gjest 40 i feber Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Feber har jo en funksjon i kroppen. Feberstillende er greit å ta for at man ikke skal bli alldeles utafor. 40 er ganske høyt, men ikke farlig på noen måte - bare veldig ubehagelig. http://www.helsenytt.no/artikler/feber.htm Ok, flott! Tusen takk for svar... Får håpe det ikke blir alt for ubehagelig i natt.. Så får vi håpe klokka går fort frem til butikken åpner i morgen:) 0 Siter
Dory Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jeg tror ikke det er bra at ha 40 i feber uten å ta noe febernedsettende nei. man kan vel få noe som heter sepsis, tror det er en slags blodforgiftning grunnet feber. uansett er det viktig med masse drikke. minst mulig klær og gjerne uten dyne, selv om han fryser. viktig og få kjølt han av. bruk en kald klut, åpne vinduet. hvis ikke feberen går ned om en time må du nok prøve å få tak i noe paracet. lån av naboen eller noe. jeg er ingen ekspert men.... Ok... Har noen naboer vi ev. kan spørre.. Tusen takk for svar! Er ikke noe gøy med så høy feber:( 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jeg tror ikke det er bra at ha 40 i feber uten å ta noe febernedsettende nei. man kan vel få noe som heter sepsis, tror det er en slags blodforgiftning grunnet feber. uansett er det viktig med masse drikke. minst mulig klær og gjerne uten dyne, selv om han fryser. viktig og få kjølt han av. bruk en kald klut, åpne vinduet. hvis ikke feberen går ned om en time må du nok prøve å få tak i noe paracet. lån av naboen eller noe. jeg er ingen ekspert men.... Feber har sin funksjon, det er ikke slik at det ikke er bra å ha 40 i feber. http://www.helsenytt.no/artikler/feber.htm 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Feber har sin funksjon, det er ikke slik at det ikke er bra å ha 40 i feber. http://www.helsenytt.no/artikler/feber.htm jeg vet men jeg jobber på sykehus og har sett endel som får sepsis og det er ihvertfall ikke bra. Blir bare litt bekymret og tenker at det er bedre å skaffe et par paracet enn å ta sjansen på å få komplikasjoner av feber. hjelpepleieren i meg kommer frem når jeg hører noe sånt, hehe! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jeg vet men jeg jobber på sykehus og har sett endel som får sepsis og det er ihvertfall ikke bra. Blir bare litt bekymret og tenker at det er bedre å skaffe et par paracet enn å ta sjansen på å få komplikasjoner av feber. hjelpepleieren i meg kommer frem når jeg hører noe sånt, hehe! OK, men er ikke sepsis/blodforgiftning når det kommer bakterier i blodbanen? Og feber forårsaker vel ikke sepsis, men er derimot et symptom når sepsis er oppstått? Jeg kan ikke mye om dette altså, bare min logikk.. :-) 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 OK, men er ikke sepsis/blodforgiftning når det kommer bakterier i blodbanen? Og feber forårsaker vel ikke sepsis, men er derimot et symptom når sepsis er oppstått? Jeg kan ikke mye om dette altså, bare min logikk.. :-) jo det kan nok stemme det.er ikke sikker selv. vi får håpe at det er en annen grunn til at denne personen har feber da. men jeg hadde nok ikke latt noen av mine nære og kjære ligge med 40 graders feber uten å gi dem paracet. og den artikklen er jo denne legens meninger... mange leger sier jo at man bør ta paracet... så man må nok bare bruke hodet... hvis man er veldig plaget av så høy feber så ser jeg ingen grunn til å ikke ta paracet.... men som sagt så er jeg langt ifra expert..... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jo det kan nok stemme det.er ikke sikker selv. vi får håpe at det er en annen grunn til at denne personen har feber da. men jeg hadde nok ikke latt noen av mine nære og kjære ligge med 40 graders feber uten å gi dem paracet. og den artikklen er jo denne legens meninger... mange leger sier jo at man bør ta paracet... så man må nok bare bruke hodet... hvis man er veldig plaget av så høy feber så ser jeg ingen grunn til å ikke ta paracet.... men som sagt så er jeg langt ifra expert..... Jeg tror også det er uenighet om dette blant legene, altså når man bør ta febernedsettende eller ikke. Så i mellomtiden får vi vanlige folk bare stole på magefølelsen. :-) 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Jeg tror også det er uenighet om dette blant legene, altså når man bør ta febernedsettende eller ikke. Så i mellomtiden får vi vanlige folk bare stole på magefølelsen. :-) jepp! enig med du! ) Vi er smarte vi.... hihi! 0 Siter
Dory Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jo det kan nok stemme det.er ikke sikker selv. vi får håpe at det er en annen grunn til at denne personen har feber da. men jeg hadde nok ikke latt noen av mine nære og kjære ligge med 40 graders feber uten å gi dem paracet. og den artikklen er jo denne legens meninger... mange leger sier jo at man bør ta paracet... så man må nok bare bruke hodet... hvis man er veldig plaget av så høy feber så ser jeg ingen grunn til å ikke ta paracet.... men som sagt så er jeg langt ifra expert..... Han er forkjølet... Men det er bare ett problem, og det er at jeg ikke er hjemme hos han akkurat nå... Derfor ble det vanskelig å få tak i:( 0 Siter
citygirl Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 jeg vet men jeg jobber på sykehus og har sett endel som får sepsis og det er ihvertfall ikke bra. Blir bare litt bekymret og tenker at det er bedre å skaffe et par paracet enn å ta sjansen på å få komplikasjoner av feber. hjelpepleieren i meg kommer frem når jeg hører noe sånt, hehe! Sepsis skyldes IKKE feber! Man kan med andre ord overhodet ikke forebygge sepsis med paracet eller andre febernedssettende medisiner. 0 Siter
Gjest humlemor Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 Sepsis skyldes IKKE feber! Man kan med andre ord overhodet ikke forebygge sepsis med paracet eller andre febernedssettende medisiner. nei det har vi allerder funnet ut av, vi er ferdig med det nå. jeg og mij slo våre kloke hoder sammen og kom frem til det 0 Siter
citygirl Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 nei det har vi allerder funnet ut av, vi er ferdig med det nå. jeg og mij slo våre kloke hoder sammen og kom frem til det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.