Gå til innhold

....Vanntett/ Kaffetett Pc?

Anbefalte innlegg

thinkerbell
Skrevet

Finnes det? Og isåfall HVOR?? Min kjære gode pc tålte åpånebart ikke de 3,5 dl kaffelatte jeg vannet den med i helgen........

Er det mulig å vekke den til live fra de døde (den er virkelig stendød..)uten at det koster skjorta, eller bør jeg se meg om etter et nytt barn?

*rådvill og på gråten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en egen kirkegård for laptop'er som har hatt et møte med enten kaffe eller cola light...

De som har vært helt døde dagen etter, har ikke latt seg gjenopplive ved hjelp av vanlige sakkyndige. En var så grei, at den bare streiket på noen av bokstavene i tastaturet. Det var den som fikk cafe latte, så kanskje det de er mer tolerante i forhold til drikker som ikke har altfor mørk farge.

Løsningen for folk som oss, er sannsynligvis ett av to; enten trådløst tastatur et godt stykke unna selve maskinen - eller å plassere drikken slik at man må reise seg opp for å nå den.

Eller - utvidelse av pc-kirkegården....

Kondolerer!

Gjest Datafreak
Skrevet

Må sannsynligvis byttes hovedkort og kanskje mer til, så neppe lønnsomt å reparere, med mindre du har en forsikring som dekker.

thinkerbell
Skrevet

Jeg har en egen kirkegård for laptop'er som har hatt et møte med enten kaffe eller cola light...

De som har vært helt døde dagen etter, har ikke latt seg gjenopplive ved hjelp av vanlige sakkyndige. En var så grei, at den bare streiket på noen av bokstavene i tastaturet. Det var den som fikk cafe latte, så kanskje det de er mer tolerante i forhold til drikker som ikke har altfor mørk farge.

Løsningen for folk som oss, er sannsynligvis ett av to; enten trådløst tastatur et godt stykke unna selve maskinen - eller å plassere drikken slik at man må reise seg opp for å nå den.

Eller - utvidelse av pc-kirkegården....

Kondolerer!

*takker og tørker bort en tåre*

problemet er at dette er en læpptåpp. og det var liksom ikke måte på hvordan jeg klarte å dynke den med kaffe..

jeg kan ikke ha stasjonær jeg skjønner du.. fordi jeg må noe som er enkelt å putte i vesken å løpe til pc-doktor med når det streiker.

*tapper i krisen*

thinkerbell
Skrevet

Må sannsynligvis byttes hovedkort og kanskje mer til, så neppe lønnsomt å reparere, med mindre du har en forsikring som dekker.

...forsikring ja.... ehm. det bør man kanskje ha på slike..?

Skrevet

*takker og tørker bort en tåre*

problemet er at dette er en læpptåpp. og det var liksom ikke måte på hvordan jeg klarte å dynke den med kaffe..

jeg kan ikke ha stasjonær jeg skjønner du.. fordi jeg må noe som er enkelt å putte i vesken å løpe til pc-doktor med når det streiker.

*tapper i krisen*

Alle de pc'ene vi dynker i kaffe er selvfølgelig laptoper!

Men det jo da faktisk slik at dersom du skal kunne fortsette med en slik våt hobby, så ville teoretisk sett et trådløst tastatur samt briller med lupe kunne hjelpe...

Det har kostet meg utrooooolig mye penger å ikke kunne holde meg unna kombinasjonen kaffe og pc. Og akkurat nå sitter jeg foran en helt ny laptop med en kaffekopp 30 cm unna.

Skrevet

...forsikring ja.... ehm. det bør man kanskje ha på slike..?

Dersom du kjøper på expert, lefdahl ol, så har de idiotsikre forsikringer. Jeg kjøpte dessverre ikke min et slikt sted :-(

Vi har slik idiotforsikring på tv-en. Har tatt høyde for å kunne snuble og tre hodet gjennom hele skjermen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Dersom du kjøper på expert, lefdahl ol, så har de idiotsikre forsikringer. Jeg kjøpte dessverre ikke min et slikt sted :-(

Vi har slik idiotforsikring på tv-en. Har tatt høyde for å kunne snuble og tre hodet gjennom hele skjermen.

"Vi har slik idiotforsikring på tv-en. Har tatt høyde for å kunne snuble og tre hodet gjennom hele skjermen."

Hihi! Det hadde vært litt av et syn. ;)

thinkerbell
Skrevet

Alle de pc'ene vi dynker i kaffe er selvfølgelig laptoper!

Men det jo da faktisk slik at dersom du skal kunne fortsette med en slik våt hobby, så ville teoretisk sett et trådløst tastatur samt briller med lupe kunne hjelpe...

Det har kostet meg utrooooolig mye penger å ikke kunne holde meg unna kombinasjonen kaffe og pc. Og akkurat nå sitter jeg foran en helt ny laptop med en kaffekopp 30 cm unna.

jeg satt et godt stykke unna pc`n skjønner du. men det er ufattelig som væske flyr i luften! jeg kan jo åpenbart ikke være i samme rom som en pc dersom jeg har et krus i hånden...

setter kurs på pc butikken i morgen...... gjett om jeg skal ha forsikring!

Skrevet

jeg satt et godt stykke unna pc`n skjønner du. men det er ufattelig som væske flyr i luften! jeg kan jo åpenbart ikke være i samme rom som en pc dersom jeg har et krus i hånden...

Jeg skulle innvie min manns nye stasjonære, og tenkte at da var det ikke så farlig å drikke litt kaffe. Presterte å sette en enorm mengde kaffe i halsen og så hoste det ut over tastatur, skjerm, høyttalere, mus osv. osv. Visste ikke at det kunne bli så mye søl av en slurk kaffe...

*forundret over at han lar meg låne sin pc etter å ha kjennskap til kirkegården min*

thinkerbell
Skrevet

Jeg skulle innvie min manns nye stasjonære, og tenkte at da var det ikke så farlig å drikke litt kaffe. Presterte å sette en enorm mengde kaffe i halsen og så hoste det ut over tastatur, skjerm, høyttalere, mus osv. osv. Visste ikke at det kunne bli så mye søl av en slurk kaffe...

*forundret over at han lar meg låne sin pc etter å ha kjennskap til kirkegården min*

*lol*

thinkerbell
Skrevet

jeg vil ha sånn.. når jeg tenker meg om burde jeg egentlig ha slik forsikring på alt sånt teknisk utstyr..

Skrevet

:) hehe er du muligens venninna til hun der "Hyacint Bucket" dama i den engelske komiserien "høy på pæra"?

Hun mister nemlig alltid kaffekopper:)

Kanskje et veeldig langt sugerør kunne hjelpe om du må drikke kaffe ved pc`n?

forøvrig: Kondolerer, det er alltid en katastrofe når pc,n er død.., men du kan vel mest sannsynlig redde det som er på harddisken:)

Skrevet

Stakars liten (pc) og stor (thinkerbell)! Mine ferievenner påstår at det finnes tastatur med dreneringshull (!!) men det hjelper vel ikke så mye når det gjeldre laptop.. Vekke den til live med en sjokoladebit? Lykke til..

klem fra

Skrevet

Om det ikke er liv i den i det hele tatt, bør nok noen proffe se på den ihvertfall - for å se hvor mye som har dødd.

Væske og elektrisitet fører som regel til en eller annen form for kortslutning; så noe eller mer i maskina di er blitt grillet; og har tatt turen til den store elektroniske himmelen i 1010101010.

Proffene finner ut hva som er blitt grillet, og hvor mye det vil koste å erstatte det.

Eventuelt så får du nye laptopper til rundt 5 lapper, 6 lapper hvis den skal være særlig brukendes.

Ellers anbefales innkjøp av den type kaffekopp man ellers kjøper som bilist - med lokk, som ikke søler når den velter.

Teit å drikke av, upraktisk å drikke av - men vil trolig øke levetiden på laptoppen din ;-)

Skrevet

Jeg vet det fins tastaturovertrekk til tastatur til stasjonære, så noen må da kunne finne opp noe liknende til bærbare også?

Jeg veltet ett glass vann slik at det kom noe fukt på den bærbare. Jeg foldet den ut så langt det gikk og la den opp ned slik at vannet ikke skulle trenge ned i pcn. Det gikk bra, men det er kanskje enklere med vann enn kaffe?

thinkerbell
Skrevet

Om det ikke er liv i den i det hele tatt, bør nok noen proffe se på den ihvertfall - for å se hvor mye som har dødd.

Væske og elektrisitet fører som regel til en eller annen form for kortslutning; så noe eller mer i maskina di er blitt grillet; og har tatt turen til den store elektroniske himmelen i 1010101010.

Proffene finner ut hva som er blitt grillet, og hvor mye det vil koste å erstatte det.

Eventuelt så får du nye laptopper til rundt 5 lapper, 6 lapper hvis den skal være særlig brukendes.

Ellers anbefales innkjøp av den type kaffekopp man ellers kjøper som bilist - med lokk, som ikke søler når den velter.

Teit å drikke av, upraktisk å drikke av - men vil trolig øke levetiden på laptoppen din ;-)

men de er ikke så pene de der... fysj.

thinkerbell
Skrevet

Stakars liten (pc) og stor (thinkerbell)! Mine ferievenner påstår at det finnes tastatur med dreneringshull (!!) men det hjelper vel ikke så mye når det gjeldre laptop.. Vekke den til live med en sjokoladebit? Lykke til..

klem fra

*rømmer inn i armene til skal*

:) takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...